Gå til innhold

Februar: Den 4. barnesykdom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi blitt en erfaring rikere her i huset. Gullet fikk feber i flere dager. Hun var ikke seg selv i det hele tatt. Dro til legevakta med henne, hun kastet opp voldsomt mens vi var der. Hun hadde fått noen røde prikker på hodet også. Legen sa prikkene var hormonelle utslett å satte dem ikke i sammenheng med feberen. Han syns hun kanskje kunne være litt forkjølet. Vi dro derfra med beskjed om å gi henne paracet. Dette var onsdag. På fredag hadde hun fortsatt feber, pluss at utslettene hadde kommet mere frem. Innen vi kom oss til legen så hadde feberen roet seg veldig ned men det var kommet en god del utslett. Legen sa det var varmeutslett. Jeg syns det hørtes rart ut. Men jeg er ikke noen lege. Noen timer etter vi kom hjem derfra så hadde hun røde prikker på hele hodet, ryggen og magen. Da sa svigers at det kunne være 4. barnesykdom for det hadde min samboer hatt da han var liten. Leste om det på internet og det stemmer veldig bra med hendelsesforløpet. Men syns det er veldig rart at 2 leger pluss helsestajonen ikke nevner noe om sånne sykdommer.

Nå er hun frisk som en fisk igjen! Utsletta var helt borte i går, mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...