Gå til innhold

Oj, vanlig å gå ned i vekt (uke 10)??


Snurrepippen

Anbefalte innlegg

Har til nå gått ned 2 kg, men har fått større mage.

Var på 68 kg da jeg ble gravid, veier 66 nå (er 170 cm høy).

 

Kjenner buksene henger og slenger litt mer enn vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er 10+5, og jeg har gått ned 5,5 kg til nå. Forrige gang jeg gikk gravid gikk jeg ned 3 kg før jeg begynte å legge på meg.

 

Tror dette er helt vanlig....

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er helt normalt. iallefall om man er dårlig, spyr og dårlig matlyst. Dermot så tror jeg kanskje man bruker mer energi som gravid... jeg har ikke været dårlig, men har alikevel først gått opp 2 kg i begynnelsen(mest sansynlig pga sommerferie;)) og så gått ned igjenn 1 kg nå siste 2 ukene... jeg er 11+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt,vil nå jeg si.Jeg har gått ned med begge mine ,opptil 6-7 kg. Nå derimot...det går ikke ned,er redd jeg skal sprenge vekta den her gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som du ser er det mange som går litt ned i starten pga kvalme og uggen form. Så lenge det ikke blir ekstremt og varer altfor lenge er det ingen fare. Kroppen prioriterer næring til barnet først og mindre til deg hvis det er for lite, derfor går noen ned. På svangerskapskontrollene følger de med på det, tar prøver og sjekker at barnet vokser og at du ikke får mangel på vitaminer etc. Og plutselig går vekten oppover så det suser! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk også ned 3 kg på 1 1/2 uke, pga kvalme og oppkast. Har gått opp igjen 2 kg etter jeg begynte med postafen. Er fortsatt kvalm, og har kastet opp noen få ganger, men ellers spiser jeg MASSE!

 

Har lest at man ikke skal gå ned mer enn 5% av egen kroppsvekt på kort tid, før man bør få intravenøs næring. Jeg måtte få det hvis ikke postafen hadde hjulpet.(Jeg er forholdsvis liten og tynn...)) Så pass på, man behøver ikke slite seg helt ut i begynnelsen heller, for det tar jo en stund å komme seg igjen hvis en er lenge dårlig og går ned alt for mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...