Gå til innhold

Oktober: Kynnere HELE tiden


Vibeke&gullguttene:)

Anbefalte innlegg

..nesten hvertfall... men det er ikke hele magen som blir stram det er på en måte bare babyen som presser seg utover kjennes det som... Er dette kynnere eller?? skjønner ingen ting lenger jeg... sånn av hva som er hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga19 - jente 22.10?

Er det ikke bare babyen som presser da? For jeg har skjønt det slik at kynnere er sånn intens smerte, og det har jeg hatt noen ganger, mens sånn press noen steder i magen virker som det er babyen...det bare gjør litt vondt siden den noen ganger treffer ømme steder eller bein og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere skal ikke være intens smerte... Magen blir steinhard, noen synes det er ubehagelig, men det skal vel egentlig ikke gjøre vondt, i allefall slik jeg har sjønt det:) Ofte jeg også har trodd at babyen skudde seg utover, men om hele livmoren blir steinhard er det nok en kynner og ikke babyen... er ikke så enkelt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kynnerer hele tiden, en uke i strekk. Var veldig slitsomt! Etter en tile med modnings akupunktur ga det seg gitt! Har sovet i nesten to døgn... folk sier det er stille før stormen, men jeg vet nå ikke helt... begynner å forberede meg på overtid jeg nå.. selvom det er 20dager til ul termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da er vi i samme båt. Jeg har også en opplevelse av å ha kynnere hele tiden. Synes det er greit å kjenne forskjell på om babyen presser ut en kroppsdel og kynnerne. Når magen plutselig buler ut på den ene siden, er det er kroppsdel, f.eks rompa til babyen. Da forblir resten av magen normal. Det er også bare ubehagelig der babyen dytter ut huden. Under kynnerne strammer hele magen seg og står ut som en tut (blir nesten firkantet...) Det kan vare ganske lenge og ubehaget varierer litt. Hos meg øker pulsen. Innimellom er kynnerne nesten vonde, som sterke menssmerter, men det gir seg med en gang kynneren er over. Intensiteten har tatt seg opp nå i det siste (er i uke 36). Jeg må f.eks ta pause/gå helt sakte når kynnerne kommer. Det presser også nedover i varierende grad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...