Lovami Skrevet 12. september 2006 #1 Del Skrevet 12. september 2006 Det er utrolig mange gode argument for å føde hjemme! Jo mer jeg leser, jo mer overbevist blir jeg. Vi som vil føde hjemme har forskere, leger, jordmødre og proffessorer bak oss,- ingen tvil om det! Kjenner selv en barnelege som har forsket i fødsler i flere år og som skammer seg på sykehusenes vegne når det gjelder medisinering osv av fødende kvinner. Forskningen viser bla. at barna blir betydelig trøttere av medikamenter og deres egen sugerefleks påvirkes negativt. Dessuten er jo vår kropp også utstyrt med egen smertenedsettende endorfiner som lindrer smerten om den blir høy. Denne virker ikke på samme måte dersom man får tilsatt medikament i kroppen. Og selve fødselen påvirkes negativt når den blir forstyrret av at man må legge seg ned e.l fordi legen/jordmoren vil det. De fleste kompliserte fødsler som man leser om her inne har skjedd på sykehuset og ikke i hjemmet, nettopp fordi de har blitt forstyrret av disse fantastiske apparater og medisiner osv. Og det faktum at man har "sin egen" jordmor som bare har deg og din fødsel å forholde seg til skaper en trygghet for den som føder. ( I vesken har hun med seg moderne hjelpemidler om det skulle bli nødvendig, så argumenter som at "vi går 50 år tilbake i tid" osv holder ikke). Herlige hjemmefødselshistorier er å lese om på bla. den svenske siden www.fodahemma.org. Og her inne finnes det heldigvis også god lesning om gode hjemmefødsler! Så tommelen opp for hjemmefødsler! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6287199-gode-argument-for-%C3%A5-f%C3%B8de-hjemme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 12. september 2006 #2 Del Skrevet 12. september 2006 Helt enig!! Akkurat som om jeg skulle sagt det selv!! Jo mer jeg leser om sykehusfødsler, jo mer glad er jeg for at jeg fødte hjemme. Og jeg kommer til å gjøre det igjen neste år. :-)))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6287199-gode-argument-for-%C3%A5-f%C3%B8de-hjemme/#findComment-6287377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå