Gå til innhold

Det er mulig å snu en negativ trend ;o)

Anbefalte innlegg

I går skrev jeg et tungt og trist innlegg her, men noe skjedde når jeg skulle klikke på lagre knappen og innlegget forsvant i det blå. Kanskje var det meningen for plutselig ser ikke verden like svart og trist ut lenger...

Kjæresten og jeg har hatt en tung tid med mye krangel (jeg) og surmuling (han) i det siste. Dette er helt uvanlig for oss, vi har aldri kranglet eller hatt det dårlig tidligere. Tror årsaken er en mengde vonde opplevelser vi har hatt i det siste med dødsfall og alvorlig sykdom blant nær familie og venner. Og ikke minst to ma i løpet av 5 mnd. Og husbyggeprosjekt på fritiden. Vi hadde en samtale i helgen og da sa kjærsten min at han ikke ville lage noe barn når vi har det sånn. Veldig fornuftig det, men jeg ble helt fortvilet og kjente desperasjonen komme snikende. Enda det var han som i utgangspunktet absolutt ikke kunne vente med å få barn, jeg har en jente fra før og har ikke vært så stressa med å få fler barn.

Dette inspirerte meg til ny og positiv innsats, og i går begynte det allerede på dagen med sms-flørt og løfter om godt stell til kvelden. Han klarte for en gangs skyld å avslutte husprosjektet tidlig og vi var i seng før halv ni! Vi koste oss og hadde det som før, den gode, varme tonen vi alltid har hatt var tilbake. Og i dag tidlig før han gikk på jobben hvisket han i øret mitt: "Kan vi legge oss tidlig og kose oss i dag også, jenta mi? Det var så godt i går..."

Dette viser at det er mulig å snu en negativ trend, bare en bestemmer seg. Jeg er fast bestemt på at vi skal tilbake der vi var, for kjærsten min kan jeg ikke tenke meg å leve uten!!

Fortsetter under...

Så flott litho C";).

Det er godt å høre at dere begge jobber for å komme tilbake til det dere har hatt igjen !Ønsker dere alt godt,og tenker nok en gang på hvor viktig det er å beholde flirten og leken i et forhold...

Kos dere !God klem fra meg.

Desverre er det så lett å glemme kos og glede i en travel hverdag,og spesielt i en hverdag hvor det er babyønske som står i fokus..Selv har jeg måttet tenkt meg grundig om flere ganger,dette fordi mann og kvinne er forskjellig i tanke og handling,selv om målet er det samme...Ikke alltid lett å være rasjonell i tankegangen,når hormonene raser som værst...*smiler*...

Min fattige trøst oppi alt er likevel...

Belønningen kommer en dag til snille jenter !

Det blir vår tur litho ! Så vi får prøve å være positive i vår tro så lenge!

Nyt mannen,og dyrk grunnlaget for forelskelsen !

************C";)************C";)*************C";)*************C";)*******

Kjære deg, litho - dette var veldig fint å lese :-) Jeg er veldig glad på dine vegne at "ting" har løst seg. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av at forholdet i det stille og over tid utvikler seg i en lei retning; da er det utrolig viktig å stoppe opp og ta den viktige praten, som heldigvis ofte er det "eneste" som skal til - i alle fall MÅ det til dersom man vil endre retning. Dessverre skjer det alt for ofte at dagene bare går; man tenker at det går nok over - eller enda værre, man venner seg til det og tror etterhvert at det er slik det skal være. Ønsker dere begge lykke til - ofte viser det seg at slikt utløser en positiv kjedereaksjon, så om ikek babyplanen er lagt på hyllen, så tenker jeg sjansene er gode nå :-)

Hei, nungo!

Nei, jeg babyplanene er ikke lagt på hylla... Tenkte å bruke litt kvinnelist og sørge for at vi får det like fint som før, det var pga den dårlige stemningen han ikke syntes det var riktig å lage baby (og han har jo helt rett i det sett fra et nøytralt synspunkt). Har for øvrig dårlig erfaring med dårlig forhold og barn fra tidligere, og har bestemt meg for at dersom jeg får barn igjen skal det være i et forhold som er bra og varig...

Det var faktisk ikke mer som skulle til for å snu det negative til positivt. Merker nå at vi er tilbake der vi var, og det er bare å fortsette å jobbe for dette... Det er fortsatt en drøy uke til el, har enda tid til å sørge for at vi har det like bra før den tid... Så nå er sjansene helt på topp får vi håpe... Det skal ikke stå på innsatsen min i alle fall ;o)

Du får ha lykke til neste el du også, det gikk jo fort sist gang med deg :o) (statistikken er på vår side nå, 3 aborter på rad med samme partner er 0,8 - 1% dvs 99 - 99,2 prosent sannsynlighet for at det går bra denne gang!)

Annonse

Tusen takk for oppløftende statistikk! Går vel egentlig allerede og forbereder meg på abort nr. 3 -- helt sprøt, er jo ikke gravid engang; har ikke hatt el siden siste abort ennå. Men jeg kjenner at jeg ikke orker den skuffelsen en gang til, så da er det bra at statistikken er på vår side -- kan vi bli enige om sommerbarn 2007?

Ja det er mulig, og er det ikke deilig å oppdage at man kan det?

At man ser det selv og vet hva som trengs? Slike ting styrker et forhold tror jeg, og det er godt å vite at man kan overleve vansklelige tider sammen, og finne tilbake til det spesielle dere imellom som holder dere sammen...

Jeg gleder meg med deg...ü

Jepp!

Kan godt tenke meg et junibarn. Hadde passet meg helt utmerket faktisk. Tenker som deg, tror ikke jeg forlater denne siden neste gang før etter uke 14... Vet ikke om jeg tør å forberede meg på at det går bra før den tid...

Vet forresten ikke om jeg hadde el denne mnd, testet 4 dager men det var nok for sent så jeg besinnet meg og sparer resten av testene til denne pp.

Men det går sikkert bra neste gang, vi får virkelig håpe og tro det!! Det hjelper å tenke positivt har jeg hørt!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...