Gå til innhold

Familiebarnehage (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Vi har fått plass til gutten i en familiebarnehage. Noen som kan fortelle meg litt om egne erfaringer med det??

Det er fem barn i barnehagen der min sønn skal gå. De fungerer som en familie, sa hun som driver den. De spiser middag sammen osv...

Dette høres jo bra ut, nesten så bra at jeg blir litt småsjalu faktisk. Det er jo vi som er familien hans...

Tenk om han har det så koselig der at han ikke vil bli med hjem???

Håper jeg ikke høres helt sprø ut, for jeg vil jo bare det beste for han. Og tanken på lilleknøtt i barnehagen hele dagen er skummel for en mamma som til nå har vært hjemme med ham selv...

Fortsetter under...

Har gode erfaringer fra familiebarnehage. Var veldig bra for vår gutt som er av den litt beskjedne typen. De var 4 barn. Blir selvfølgelig svært knyttet til en som passer dem hele dagen, men mamma er uansett mamma.Han ene var sønnen til hun som drev den, noe som resulterte i at alle 4 en periode kalte henne "mamma" :-) Ser mange fordeler når de er små med å ha dem i fam.bhg. Tryggere omgivelser, små forhold, får være med på dagligdagse gjøremål, får en famile til på "kjøpet". Vår gutt var der fra 1 år til 2,5 år. Drives fam. bhg. via kommunen blir huset sjekket og de blir pålagt visse sikkerhetsmessige tiltak samt får oppfølging av førskolelærer/pedagog. Der vi hadde junior hadde de oppfølging av en pedagog 1/2 dag pr. uke. Vi fikk ukeplan/månedsplan over aktiviteter, foreldresamtaler etc. akkurat som i en "stor" barnehage. Hadde ikke vært i tvil, dersom forholdene og h*n som driver virker bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...