Gå til innhold

Tester dere i forhold til IKM eller 14 dager etter EL?!

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig en noe kort lutealfase - 10-12 dager. Hadde EL 3. september, og venter nå menstruasjonen 14. september.

Vet ikke om noen her har en en formening i om det er noe vits for meg å teste i morgen (dagen før IKM), som er på dag 10 etter EL...

Håper dette var forståelig! ;-)

Fortsetter under...

IKM skal være 14 dager etter el.... men hvis det er sånn at du får tr etter 10-12 dager, så ville jeg testet på den dagen du skal ha tr...Men med cb kan man jo teste 3 dager før, så det er opp til deg hvor lenge du klarer å vente :-)

Lykke til!!

Hmm.. Vet ikke om det er noe poeng i å teste i morgen egentlig, men det frister jo likevel :-) Orker ikke bruke en 3 dager før CB i morgen, visst jeg tester blir det nok med en "billig-test". Har visst brukt nok penger på EL tester og graviditetstester...

IKM er jo den dagen en forventer menstruasjonen, og for meg er jo det ca 11 dager etter EL. Spurte gyn om det hadde noe å si for fruktbarheten, men det mente hun det ikke hadde.

Takk for svar Maja-Mor!

Hei igjen.. jeg har alltid trodd at jeg har hatt eggløsning litt senere enn normalt, men dette er første gang jeg har testet med el test .. så det kan jo være en forandring i syklusen min.. men jeg har hatt fast hver 28 dag så lenge jeg kan huske..jeg testet på ikm eller dagen etter når jeg ble gravid sist.. husker ikke helt men det var planlagt så jeg kan tenke meg at jeg testet på ikm eller dagen før også egentlig.. hehe

jeg har ikm til torsdag eller fredag.. prøver å vente til fredag.. kjempe spent denne gangen... er veldig redd for sa eller ma da... har hatt en før første barn.

Når har du ikm da?

Annonse

Har det akkurat som deg, lutealfasen min er 10-11 dager og dermed blir IKM før enn den burde ha vært. Jeg kommer nok til å teste en dag over IKM tror jeg, men uansett så blir det jo sånn at dersom jeg går over IKM og til de forskrevne 14 dagene etter el, så er jeg jo antagelig gravid da, siden jeg da vil være på "overtid", akkurat som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...