Gå til innhold

Whipps er innlagt, går bra altså...

Gjest

Anbefalte innlegg

Ville bare si at Whipps er innlagt på sykehuset fordi livmormunnen hennes blir kortere og kortere, så det er en viss fare for for tidlig fødsel. Nå må hun ligge flatt i senga hele tiden, hun kan bare gå på do og dusje. Vi håper at hun klarer å holde nurkene sine inne i magen i mange uker til. Hun synes dette er ganske trist og trenger noen solskinnshistorier, så fortell gjerne noen hvis dere har så kan jeg videreformidle til henne. Hun er 29+4 uker, så babyene vil sannsynligvis overleve da, men hun er jo selvfølgelig bekymret hvis de blir så premature.

Alt er bra med nurkene da, de veide 1300 gram hver forrige uke.

hilsen søstra hennes:)

Fortsetter under...

Oj!

Som du skriver så går det sikkert fint siden hun har kommet så langt, men barna har det absolutt best i magen en stund til.

Håper det er greit for deg og Whipps at jeg videreformidlet dette på DG, der hun også er.

http://www.tvillingforum.com/vbulletin/showthread.php?p=584802#post584802

Er selv 31+6 så jeg kan ikke komme med noen solskinnshistorie fra meg selv, men vet at det er mange som har vært ute for det samme og født flotte barn!

Gi henne en klem fra meg :-)

Vet du...jeg har ei venninne som ble lagt inn i uke 29 og måtte ligge rett ut (fikk ikke dusje stående engang) i tre uker, og de resterende to ukene på sykehuset fikk hun bare gå på do og dusje. Da var hun 34 uker, så de sendte henne hjem. Legen sa at han antok at hun ville føde innen en uke. Så hun gikk og ventet og ventet og ventet...helt til uke 38.

Selv ble jeg lagt inn for noen uker siden pga at den var forkortet, men den sluttet å trekke seg tilbake. Så jeg fikk komme hjem ganske raskt.

Legen min fortalte at konen hans fødte deres tvillinger i uke 26. Et par dager før hun fødte hadde han fått dratt henne med seg på sykehuset, hvor hun fikk lungemodningssprøyter. Heldigvis...for to dager etterpå hang det et bein ut av limoren. Heldigvis gikk det kjempebra siden han reagerte så fort. Så de har det kjempefint nå. Ingen mèn i det hele tatt.

Oj oj oj... Du får hilse henne masse og ønske lykke lykke til.. Dette går så fint som bare det...

Kjempefint at dere oppdaterer hvordan det går med henne. Vi her inne er jo kjempespente...

Be henne ta det med ro og holde motet oppe. Vi tenker på henne og mannen og barna i magen..

klem klem

Annonse

heisann!

Fant ut at jeg kunne koble meg på nettet her på sykehuset jeg, Litt vanskelig å skrive liggende men det går da.Nå er jeg 29+5 i dag. Fredag ser jeg endelig 30 tallet,

Barna har det bra i magen, det er bare den hersens cervixen som reduserer seg. Hadde skrumpet fra 4,6 til 1,6 og spørsmålet er når den begynte å reduseres siden siste måling. Blir spennende å se hvordan jeg ligger ann om de måler igjen på fredag. Kjedelig å ligge her, men om betyr at de holder seg i magen lenger, så er det absolutt verdt det. Har også fått lungemodningssprøyte.

Får i allefall fix ferdig mat hver dag =0)

Ellers passer sambo godt på meg da. Er ikke så bekymret lenger, begynner å venne meg til tanken på at de kanskje kommer litt før tiden (men det trenger ikke skje). Har hørt mange gode historier og det roer meg. Lykke til med ventingen til dere andre også. Klem

Akkurat det samme skjedde meg. Livmorhalsen flatet seg ut i uke 29. Inn på sykehus, lungemodningssprøyter og fare for fødsel.

Jeg måtte ligge i 4 uker på Riksen, kun WC lov og en dusj i uken. Det gikk, jeg tok en dag av gangen og var kjempeglad for hver dag som gikk som de små fikk være inni maven min.

Mamma strikket to luer og brukte en appelsin som modell. Kjekt å ha hvis de ble født så tidlig.

4 uker gikk og jeg fikk komme hjem, lå hjemme i 4 nye uker og vannet gikk da min mann monterte sprinkelsenger.

Ambulanse kom og hentet meg da jeg ikke måttet reise meg opp etter vannavgang fordi TV1 var i seteleie - fare for navlestrengfremfall (husk det).

Jeg lå på Riksen til dagen etter, og da tok de keisersnitt (i uke 37 - 3 uker før tiden). Hadde de vært født dagen før så hadde de værrt premature.

Så det hele ble en kjempehappyending - en gutt og en jente på 3000 g og 2500 g.

Kjære deg, dette går bra!

For ett år siden ble venninnen min innlagt på sykehus i uke 32. Hun hadde da 4 cm ÅPNING! Etter tre uker liggende på sykehus fikk hun "mast" seg til å komme hjem. Siden åpningen hadde holdt seg stabil, fikk hun det. Hun måtte fremdeles ligge. Ti dager før termin ble hun mamma til 2 store flotte gutter:-)

Dette går superbra! Finn frem strikkepinnene og legg deg godt til rette:-)

Klem fra

Hei Whipps!

Hørte fra samboern at du var innlagt! Ikke gøy, men det er når sånne ting skjer at man forstår hvor sterk man faktisk er!

Sykehus er kjedelig! Og jeg tror det er helt meningen... kanskje man kjeder seg frisk? ;) Og ikke for å komme med kjipe vibber, men jammen blir man lei fix ferdig mat... *knurr* Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg lengter etter å lage mat selv :)

Jeg krysser alt som krysses kan for deg! Våre svangerskap ble ikke sånn noen av oss ønsket... Vi må bare tenke positive tanker for at det går bra med barna våre! :)

Stooooooooor klem fra Caker!

Heisann Caker

Hvordan går det med deg. Ser du noen ende på sykehusoppholdet? Det må jammen være godt å få komme hjem når man har bodd på sykehuset så lenge. Går det bra med den lille?

Jeg er 30+0 i dag og skal feire min første milepel. Neste blir å komme til uke 32 =0) Har vært på nyfødt og kikket.....og de er virkelig små, men det var også veldig fredelig der. Jeg er veldig spent på hvor lenge jeg blir liggende før det skjer noe......det kan jo bli når som helst, både i dag eller kanskje til termin. Heldigvis ble vi ferdig med det meste hjemme før jeg havnet her (vil ha en finger med i spillet når det kommer til innredning og klær he he). Og ja, man venner seg fort til nye situasjoner, selv om alt virker fryktelig svart med en gang.

Lykke til videre og kos deg med den lille =0)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...