Gå til innhold

Hvordan vasker dere lammeskinnet fra nøstebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jo være "selvrensende" til en viss grad,men jeg tenker på hvis babyen tisser/gulper mye på det,hvordan skal det vaskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker det på ull programmet med spes såpe,tror den heter Lanolin. Er såpe for ull.

Så må du gre det etterpå med en kattebørste for da får du den samme "fluffy" tilbake.Må gres når det er vått.

Skrevet

Jeg har også lurt på det samme som hovedinnlegger. Denne såpen; får du kjøpt den kun hos Nøstebarn?

Skrevet

Jeg pleier å vaske det på ullprogram i vaskemaskinen med såpe fra Nøstebarn (Ullrich ulllsåpe), men har også tidligere brukt Milo, og det gikk også greit. Tror nok Nøstebarn sin såpe er bedre.

Skrevet

De selger såpe for å vaske lammeskinn i på de fleste baby butikker jeg har vært innom hvor de selger skinn:) Spesiell såpe med lanolin i, for å oppnå samme egenskaper igjen tror jeg det er viktig å bruke lanolin. Er jo det som gjør at skinnet er selvrensende..

Skrevet

De har god ullsåpe på Nøstebarn, men også de fleste helsekostbutikker selger ullsåpe. Og da har man jo litt flere filialer å velge mellom :-)

Skrevet

Anbefaler nøstebarn at det vaskes i maskinen?? Trodde ikke de tålte det. Jeg ville vasket det for hand, men med slik såpe som nevnt åvenfor.

Skrevet

Har brukt Nøstebarn sitt lammeskinn hver dag i 2år til jenta vår.

Det er delvis selvrensende. Vi er flinke til å riste/lufte det og når vi vasker det putter vi det i vaskemaskin ullprogram med lanolinsåpe (fåes også kjøpt på apotek). Funker kjempebra :-)

Nå skal nr 2 arve dette skinnet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...