Gå til innhold

Mistet i 7 uke... (langt, men setter pris på svar!)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha mistet symptomer uka før og blødd hele helga, fikk jeg legetime. Legen spurte endel sp.m + tok graviditetstest som var negativ. Han mente at fosteret da sikkert hadde sluttet å vokse tidlig... Så sendte han meg hjem og sa at det muligens ikke ville vise sterkere enn en mensblødning... Jeg blødde nesten en uke, og hadde bare en bitteliten bløre-ting...

Det jeg lurer på nå da er.. eller.. er litt engstelig... kan det ligge noe rester igjen der inne som ikke har kommet ut?!!! Er det ikke vanlig å bli sendt til ultralyd? Eller er det bare om graviditeten har kommet lenger?

Fortsetter under...

Hei.

Kan fortelle om meg selv, kanskje dette hjelper.

Jeg har mistet to ganger. Første gang var det MA, dvs fosteret hadde dødd i uke 7=3 men det ble oppdaget i uke 10+3 og jeg fikk utskrapning.

Andre gangen var det SA. Fosteret hadde dødd i uke 6+6, og jeg begynte med spotting i uke 7+0. 4 dager senere begynte jeg å blø og fostersekken kom ut etter 6 dager. Jeg blødde totalt i ca 2 uker. Etter den SA var jeg ikke til kontroll for å sjekke at alt kom ut, det var jeg etter den første MA. Men jeg tror at man blør mindre dersom man er tidlig på vei, og/eller dersom det har vært dødt en stund.

Jeg vet ikke, men synes det høres rimelig ut å blø en ukes tid for deg. Dersom embryoet har vært dødt fra for eks uke 5, vil det kun oppleves som en forsinket menstruasjon.

Men dersom du er bekymret, hadde jeg ringt legen og bedt om å få ul. Det får du garantert siden du har mistet og er bekymret for infeksjoner. (legen sa til meg at jeg fikk feber dersom jeg fikk infeksjon...)

Lykke til!! Jeg håper dette hjalp deg litt

=)

Jeg blødde i 5 dager da jeg mistet i sa i uke 7. Ble ikke sendt til noe utredning,legen gadd ikke finne ut engang om jeg fortsatt var gravid etter blødningen, han begynte bare neste time med å fylle ut helsekort og ta blodprøver. Han sa det var ikke nødvendig å finne ut om jeg hadde mistet eller var fortsatt gravid-hvis jeg fikk noen smerter eller blødninger skulle jeg ta kontakt igjen..... Forstå den som kan,hvordan det er mulig å gi sånn behandling til pasienten sin..

og nå når jeg ble gravid igjen kjempefort etter det,så mener dem at det er ikke nødvendig nå heller å sjekke noe som helst. Dem regner med at alt er normalt. Men fikk heldigvis time til ul, som skulle være til det sv.skapet hvor jeg mistet(skulle vært 16-17 uker nå,men er sikkert bare 10 +/-). Så dit skal jeg og fortelle hvordan ståa er..

øøhh..vet ikke om det her var til noe hjelp,forresten..ble bare så ivrig..

Håper dere finner ut av tingene deres

Normalt ber de deg om å passe på dersom du får smerter eller feber, og da ta kontakt. Det er ikke alle som automatisk blir innkallt til en sjekk etterpå. Jeg tok selv kontakt med min private gyn ca 4 uker etter jeg mistet for å sjekke at alt var ok. Men så lenge du ikke har smerter og føler deg i "fin" form etter omstendighetene, er det opp til deg selv. Et godt tegn er en mens som er tilnærmet normal.

Annonse

Svarer jeg også, selv om du kanskje har fått de svarene du trenger.

Jeg mistet i SA i mai, men det var mye rester. Kjørte til sykehuset fire dager på rad, hver gang med forferdelig vonde 'rier', og hver gang ble jeg sendt hjem med forsikring om at nå var alle rester kommet ut. Men ikke før den fjerde dagen, da jeg var helt utslitt, begynte legen å pirke oppi der og dra ut restene fra livmorhalsen. Anbefales ikke, må jeg tilføye...

Så min erfaring er at kroppen jobber som bare dét for å få ut alt, og at du vil isåfall kjenne det. Hvis alt kjennes normalt ut, og du får mensen innen 5-6 uker, så er helt sikkert alt normalt!!

Lykke til videre! :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...