Linni PuseGal Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hei, tenkte jeg skulle tipse dem som ikke allerde har fått det med deg! Besafe (som er kjent for kvalitets stoler) har kommet med en helt ny bilstol som heter izisleep, det utrolig kjekke med denne stolen er at utenfor bilen så kan en legge ned ryggen slik at barnet får en mer naturlig ligge stilling og ikke har unødvendig stress på ryggen. Stolen er noe tung men den passer til de fleste understell så da er ikke det noen problem.. Sjekk www.izisleep.com Denne skal jeg garantert ha :-)
oesmamma Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 hvordan kom den ut i den testen de nettopp hadde da? Sikkerhet er for meg litt viktigere enn at jeg kan legge den ned... Vet at maxicosi vant testen - men hvordan kom den ut?
Linni PuseGal Skrevet 12. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2006 hei ja jeg er helt enig, dessverre hadde ikke izisleep kommet ut da den testen ble tatt så det ble heller ikke tatt med. En kan finne litt info om sete her: http://www.amotor.no/nyhet/sikkerhet/barnesikring_snur_barna_for_tidlig/25653 og her står det om stolen på tryggtrafikk http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2155 Regner med at det kommer i en test litt senere, du kan også lese mer om firmaet og tester de vinner på http://www.hts.no/norsk/default.htm Men i forhold til rykte på BeSafe stolene så er jeg ikke i tvil om at jeg skal ha denne :-)
Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Denne har vært i omløp en stund allerde :-) Et lite tips til dere, den er veldig tung. Mange andre som hadde tenkt å kjøpe denne, men den ble for tung uten baby oppi. Deriblant oss. Vi må bære setet med baby oppi opp tre etasjer, så vi droppa det når vi kjente tyngden. JM fortalte oss på UL at etter fødsel anbefaler de og ikke bære så mye mer enn det babyen veier faktisk, så vi måtte prøve å ha minst mulig belastninger tiden etterpå. Ikke sikkert at dere syns det er tung, men et tips er hvertfall å sammenligne det med andre før dere kjøper. Vi endte med et maxicosi cabriofix, som utenfor bilen blir omtrent flatt det også. I tillegg var det minst bratt i bilen av de vi testet. :-) Lykke til!!
Linni PuseGal Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 Ja den har vært det, men var IKKE i omløp (eller var den på vei) da testen med barestoler ble tatt gjort i Tyskland og Østerrike vinteren og våren 2006. MEN ja den er tung, men for meg som har hus og kan parkerer rett utenfor så er ikke det noe problem.. men selvfølgelig for de av dere som må gå langt så forstår jeg, event for dere som har heis :-) Så kan denne stolen festes på de fleste understell.. men dere må sjekke om den passer til det understelle dere har eller har tenkt å kjøpe.... En ting som er UTROLIG VIKTIG er at 50% fester barnestoler feil med izisleep er det så og si umulig å feste feil. :-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg må si meg veldig uenig her, har vært og undersøkt dette setet selv, men babyshop ved sentrum scene i oslo, opplyste meg da de viste meg det, at det var dem som hadde oppdaget at det gikk an å legge stolen i ligge stilling ved en feil, selv om setet er montert. Dette var noe produsenten ikke viste om før babyshop fant det ut, dessuten så er det heller ikke lettere enn andre babyseter å montere, har selv hatt både Britax Rømer baby safe plus, og Hts sine seter, og syns IKKE hts sine er enklere å montere. Dessuten passer både britax og maxi cosi eller hva det het til barnevognsunderstell de og. bla, teutonia sine vogner som jeg vet om- Så jeg føler personlig at det er mye tryggere med et sete som er godt kjent på markedet og som har blitt testet, bla maxi cosi, britax baby safe plus(som forøvrig har vært best i test i mange år nå helt til årets test.) Selv om Hts har gode seter generelt, så er dette setet helt nytt.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 har fått et tips om å kjøpe med base, for da denne er fastmontert riktig er det svært få som gjør feil, basen kan festes med vanlig sele og isofix til de som har det. det som er kjekke er at du slipper å ta av og på seler for hver gang du skal ut med setet. om du skal sitte på med noen andre kan også setet festes uten base. er et slags klikksystem, det vises grønt når det har klikket på plass og rødt om det er noe galt. dette gjør ting enklere om du skal en tur på butikken og slipper å demontere eller streve med selene slik at det blir riktig
Linni PuseGal Skrevet 12. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg synes det er synd når folk uten peiling eller har sjekket flere forhold uttaler seg, Dette gjelder deg Prinsessen på erten™, om du hadde lest artikklene som lå der ute så er det helt feil at izisleep er vanskelig og montere (dette skriver aviser og andre kjente instanser som har sett på sete..) dette pga det er laget "baner" som beltet skal ligge i.. og for dem som sverger til ISOFIX, inkl MEG så kommer base til izisleep stolen i løpet av høsten og vinteren.... Synes oxo det er rar som du sier at en butikk har greid å montere feil men som sakt finnes det noen der ute med så pass lav IQ at de greier det meste :-) (beklager hvis jeg fornærmer noen).. NEI DU jeg har gjort min hjemmelekse å surfet nettet lenge for forkjellige seter og er ikke i tvil ang izisleep.... men for å hjelpe så legger jeg her ned alle artikkler funnet på izisleep... skal en argumentere er dette help TOPP men vet hva du snakker om å sjekk artikkler før en uttaler seg :-) http://forbruker.no/bil/nyheter/article1264965.ece www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2155 (beklager at linken til tryggtrafikk ikke funket på det andre svaret men denne skal fungere)
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg syns det er synd at slike folk som deg, skal skrive slike innlegg og markedsføre noe du tydeligvis ikke har vært og sett på selv. Som du selv skriver, har du surfet på nettet og lest artikler, men tydeligvis ikke vært og prøvd setet selv. Selv har jeg faktisk satt meg ganske godt inn i bilsetenes verden, både ved å ha kontakt med trygg trafikk og prøvd alle setene vi har her hjemme. (og ja, jeg leser artikler og) Man trenger ikke sluke alt rått som man leser, det viktigste er faktisk å gå og prøve setet, lære å montere det riktig og se hva man kan trives med. At BABYSHOP faktisk kan gå ut og opplyse meg om slike ting , setter jeg stor pris på. Det er faktisk de som skal selge setene til forbrukerne, og at de i det hele tatt er så ærlige og forteller meg hva de mener om setet, og hvilke feil og mangler de har oppdaget er veldig viktig, Det er ikke lenge siden Foreldre og Barn hadde en reklame for et sete som vistnok hadde vunnet en test, men senere ble setet slaktet i en norsk test. Graco eller noe. Så hva produsenten skriver i sine egne artikler eller reklameblader driter jeg langt i, det kan hvem som helst skrive om sitt eget produkt. Hvis du kaller det å gjøre din egen hjemmelekse ved å surfe på nettet, ja ja, det blir din sak.. Men skulle jo nesten tro du jobbet for HTS siden du markedsfører for harde livet her og ikke tåler kritikk eller annens manns erfaring med setet.?!? Forresten, jeg har Hts sete til størstemann, jeg er kjempefornøyd med det, og han sitter fortsatt bakovervendt, snart 3år. Har god erfaring med de setene jeg, så ikke innbill deg at jeg har noe imot merket generelt. Forresten. ang disse skinnene som beltet skulle ligge i, beltet skled ut av det når dama i butikken hadde demonstrasjon, det var faktisk ikke noe enklere enn å feste et annet sete.
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Jeg må og få si at jeg var og så på setet fordi jeg vurderte å kjøpe det, syns det er helt knall at ryggen kan legges ned for hvilestilling, og jeg har lest artikkelen på trygg trafikk og, og tviler ikke på at det kommer til å bli et populært sete, men syns det er tvilsomt at man kan legge ned ryggen når det er fast montert, og at selene var litt klønete, Og at det i tillegg IKKE er opplyst om dette! ikke alle har isofix heller, jeg har 2 år gammel volvo, realtivt ny, men uten isofix. Jeg har Hts be safe izi kid, og i forbrukertesten så ble den trukket ned pga vanskelig å montere, men det syntes jeg og i starten, men etterhvert så ble det veldig enkelt. Dette setet er en av de som kom best ut på sikkerthetsdelen. Så at du syns et sete er enkelt fordi du har isofix er sikkert flott for deg, men ikke alle har isofix ... Så før du legger ut et innlegg neste gang hvor du bastant reklamerer for et sete du ikke har sett eller prøvd, så får du i det minste respektere at andre kan være uenige eller ha en annen erfaring med det produktet du reklamerer for. =)
Linni PuseGal Skrevet 12. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2006 Kjære deg lille venn :-) Det var tydelig at hele denne tråden har kommet ut av proposjoner og jeg beklager at du erger deg slik... Jeg skal IKKE dra denne lengre pga jeg synes det blir for dumt.. Men vær så snill og ikke trekk konklusjoner for jeg har vært og testet sete og jeg har snakket med flere som har sete i tillegg så sa jeg at sete KOM med isofix base men det kan brukes uten base også! Ergo ingen problem for dem som ikke har isofix. (de trenger ikke kjøpe basen). Bare så det er sakt så har jeg også prøvd å montere det selv og jeg må si at det var ganske lett... og om du skulle være så, vel uheldig å montere sete liggende så vil indikatoren lyse rødt egro at sete Ikke er riktig monter... Nei jeg jobber ikke for Hts men kansje jeg skal søke som salgs rep : lol. Nei da jeg har bare tro på det jeg har lest, sett og JA tatt på ;-) Men la oss legge den død...... Men jeg liker en god argumentasjon uten at det skal bli, tja vel uhøflig eller ekkelt ;-D...
Lystpåentiljeg Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Ja, det setet har vært tilgjengelig en stund nå, vi liker det og har planer om å kjøpe det. Tyngden, som mange ser på som negativt, har med sikkerhet å gjøre. Jo tyngre setet er, jo bedre sitter det i bilen. At det er tungt å bære med seg, kan jeg skjønen for dem som trenger å gå litt. Jeg har vært i butikken og prøveløftet, og synes ikke det var tungt. Setet vårt kommer forøvrig til å stå stort sett permanent i bilen, blir vel bare til å ta med ut ved noen besøk. At det "kan" feilmonteres, blir en litt "rar" sak. Ryggen kan legges ned, men da vises det røde feltet på stolen, som indikerer at det er feilmontert. Så å sjekke at man har montert riktig, ved å se det grønne feltet, virker rimelig greit. Jeg har ikke prøvd å sette det fast i en bil. Men har sett reklamefilmen for hvordan man trer inn selen riktig, så enkelt ut, men ble litt skeptisk når jeg leste et innlegg her som sa at beltet lett "glapp ut" av sporet sitt, det er jo ikke bra.
Gjest Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Vil bare legge til litt... i fare for å bli skutt på her.. hehe.. :-) Setet merkes rødt om en monterer det feil, det stemmer. Betjeningen i butikken viste oss derimot at setet fint kan stå slik videre. Er setet i bilen din litt for "bratt" er det litt vanskelig å få det på "grønt" slik det skal. Det blir stående litt skjevt. Dette gjelder ikke så mange nye biler, men en del eldre modeller sa betjeningen. En annen ting er at jeg syns faktisk ikke det var så lett å ta setet utav basen sin. Det kan være meg som er litt "kort", men syns det ble styr, i og med at setet er litt tungt, og alt kluret med å løsne det gjorde det litt vanskelig... syns jeg da.. Syns det gikk minst like fort å dra selen over MaxiCosi setet. Vi valgte uten base selv om vi har isofix, pga jeg syns det var enklere med sele. Det er ikke kritikk til setet. Men kun min mening om det. :-) Lykke til videre i jakten på sete, uansett valg!!
Linni PuseGal Skrevet 13. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2006 Hei, nei jeg tror du skal selv prøve sete og se om belte kan glippe selv, jeg synes det høres rart ut..... Men en må nesten snakke med betjeninger osv... Men en ting jeg stusser VELDIG PÅ er at du sier at det ikke var lett å ta utav basen sin !!???? snakker vi om samme sete ? Du skjønner jeg har snakket med produsent idag (pga jeg skal kjøpe basen når den kom ut). Og de fortalte meg at basen ikke vil legger ut for salg før tidligst okt.... Så da lurer jeg jo fælt på hvor du har sett basen ? :-) .. Det er jo fort gjort å blande saker både positive og negative inntrykk og ting en hører ifra andre.
Gjest Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 Vi har prøvd det i butikken... Basen var tilgjengelig på NAF senteret vi var å så på seter. De hadde en demo modell som vi kunne prøve.. men den var ikke for salg som du påpeker.. Dette gidder jeg ikke mer.. Det er flott at du liker setet, og for all del. Jeg kritiserer det IKKE. Jeg sa min mening, og hvorfor vi ikke har valgt det. Stopper her jeg.. skulle tro vi tråkka deg på tærne, at dette var noe du selv hadde laget omtrent.. :-) Men men... nok om det... lykke til med setet. Viktigste er at du er fornøyd, og det er vi også, selv om det ble et annet.
Linni PuseGal Skrevet 13. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 13. september 2006 Hu? Nå forstår jeg ingen ting !? :-( Jeg var da ikke negativ til deg !! Lurte bare på hvor og event hvor jeg kunne sjekke ut basen !!!!! om vi snakket om det samme !! Suger basen (er dårlig) så vet jeg jo ikke om jeg er interessert i å kjøpe den :-) Jeg er ikke hårsår og håper jo å kunne snakke om ting uten at andre er det oxo ;-) Håper jeg oxo får mulighet til å prøve det snart! Bare hyggelige tanker her :-D en må kunne være uenig i ting ja bare en er saklig *:-) (ikke rettet mot deg!!) Bare ikke jeg har tråkket noen på tærne nå ;-D
Gjest Skrevet 13. september 2006 #17 Skrevet 13. september 2006 Okei.. legger meg flat.. Misoppfatta deg da. :-) Beklager.. Basen suger nok ikke.. men jeg syns den var tungvint.. men det syns jeg om de andre også. Men det var som sagt mest pga tyngden av setet med baby i, og så skal man begynne å styre med å løfte samtidig som man klikker utav.. mange som liker det, men jeg gjorde ikke :-) Lykke til i jakten :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 13. september 2006 #18 Skrevet 13. september 2006 Det er ingen krise om du har tråkket noen på tærne i så fall.
Linni PuseGal Skrevet 13. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 13. september 2006 Veiledende pris er rundet 1600-1700.-
-Aimee- Skrevet 13. september 2006 #21 Skrevet 13. september 2006 jeg skal ha denne stolen!! Og selv om det er mulig å legge ned ryggen når det står fast i bilen er det jo ingen som trenger å gjøre det... Når dere er obs på det tenker jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå