Gå til innhold

Trenger råd om Vitaminer


Nr-2-i-magen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva jeg skal ta.

 

Tar folat, kalsium + vitamin K og omega 3.

 

Tror jeg har lest at det kan være farlig å få for mye vitamin A i seg, så det tør jeg ikke ta, sålenge 4 frukter juicen min sier at den gir meg min daglige dose :)

 

Lurer på om jeg skal ta B12 vitaminer?

 

Sett flere tråder her, hvor det er snakk om gravid vitaminer. Hva er forskjellen på dem og vanlig kosttilskudd?

 

Er det noen eksperter på vitaminer her?

 

 

Takker for svar:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

d de anbefaler alle gravide og ta er folat de 12første ukene og omega 3 ut hele svangerskapet. trur alt annet er mer opp til vær enkelt. ungen kommer til å ta i fra deg alt den trenger av vitaminer, så du ser på formen din selv va mer du trenger for å holde deg oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror den største forskjellen på vanlige multivitaminer og gravidvitaminer er at gravidvitaminer innholder folat.

 

Er riktig at man skal unngå for mye vitamin A

 

B12 har jeg hørt skal hjelpe mot kvalme

 

Ellers så hørest det ut som de vitaminene du tar er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid vitaminer er jo sammensatt spesielt for dem som prøver å bli gravid eller er i 1.trimester. Det er litt større doser vitaminer i dem enn i vanlig kosttilskudd. Så er det A vitaminer i dem også, men ikke nok til å dekke dagsbehovet. Man kan få i seg for mye av enkelte vitaminer, men det skal litt mer til enn at du får i deg litt mer enn anbefalt dagsdose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...