Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Er det noen flere som har merket en endring på søvnmønsteret etter at de ble gravide? Jeg har begynt å våkne ved 5 tiden om morgenen, noen ganger fordi jeg må tisse, men ofte får jeg ikke sove igjen før jeg må stå opp for å gå til jobb....Vet ikke om det har noen sammenheng med graviditeten, men er nysgjerring på om noen andre har opplevd noe liknende. Dette er min anrde graviditet, og jeg husker jeg hadde det likt ved første graviditet, men da regnet jeg med at en ble oppspilt over alt det nye som skjedde, og hadde behov for litt tid til å bearbeide alt (selvom jeg foretrekker å gjøre det i søvne...:-) Men ettersom jeg jo har vært gravid før er jeg mye roligere denne gangen, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke får sove/våkner så tidlig... Noen som har noen tips eller erfaringer rundt dette? Kjipt å bli ekstra trøtt i denne perioden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 hei! jeg er oppe hver natt tisser og har til tider problemer med å sove igjen. Sovner gjerne rett før vekkerklokken ringer. Fikk et råd av en venninne som nettopp har vært gravid. Gikk på ikea og kjøpte to billiglamper som nesten ikke gir lys fra seg, har satt en på gulvet nedenfor sengen, nok lys til å finne dørhandtaket og at han som ligger ved siden av meg ikke våkner og en på badet, slik at jeg ikke våkner av det skarpe lyset. Det har hjulpet meg, jeg sovner veldig fort etter at jeg har lagt meg igjen. jeg kjører til dagen ambulanse og ved natteturer har vi nesten ikke lys på inne, når vi supplerer bilene etc. Slik at vi skal finne roen og sovne igjen. Lykke til med søvnen, jeg føler meg trøtt hele tiden og takker for alle de timene jeg kan tilbringe på puten for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 11. september 2006 #3 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har det slik, merker jeg tenker mye mer også, våkner ofte når jeg må på do å ligger da å løser verdensproblem etterpå. Sover generellt mye lettere også, husker alltid hva jeg drømmer (noe jeg aldri gjør ellers). Ganske slitsomt å stå opp da ja! Er mitt andre barn også: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie_Moon Skrevet 11. september 2006 #4 Del Skrevet 11. september 2006 Rart... Jeg har i de siste dagene våknet rundt fem på morgenen jeg også, så får jeg ikke sove igjen, eller ihvertfall ikke skikkelig. Håper ikke dette kommer til å vare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nr-2-i-magen Skrevet 11. september 2006 #5 Del Skrevet 11. september 2006 Hei, slik har jeg det også, nesten gått rutine i det nå Jeg har den barn i magen boken, der står det at allerede ved befruktning læres kroppen opp til å våkne opp om natten. Dette fordi at kroppene våre må stå opp flere ganger i løpet av natten når spedbarna kommer. Jeg kunne ønske vi kunne ha ventet til to siste mnd med å lære dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå