tihi Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg fødte en nydelig liten jente 06.09.06 på Kongsvinger sykehus. Og slik skjedde det: Jeg var 5 dager på overtid og temmelig lei. Hadde vært til kontroll dagen før og ingenting tydet på at fødselen var nært forestående. Dagen startet som vanlig. Hadde noen vode kynnere på morgenen – av de som også tok litt i korsryggen. Dro på shopping og kafebesøk - var kanskje litt sliten, men ingentin tydet på fødsel. Vel hjemme tok kynnerene seg opp igjen. Stadig vekk ble magen steinhard og av og til tok det litt i korsryggen. Kl. 18.00 begynte jeg å lure litt -kommer disse kynnerene med jevne mellomrom? Nei da, de kom med 8, 10 ,20 ,3 min osv. mellomrom. Plutselig kl. 20.25 trodde jeg at jeg tisset på meg. Stupte ut av den nye sofaen og sprang på do. Vannet gikk -først bare litt for så å gå med et plask midt på stuegulvet. Nå var det på tide å ringe Ahus. Men hva fikk jeg høre. Fullt!! De kunne ringe og høre om de var plass til meg på Bærum eller Fredrikstad!! Av en eller annen grunn var jeg ikke overrasket. Jeg foreslo selv at hun også ringte Kongsvinger sykehus, da det bare er 1 times kjøring fra her vi bor. Damen fra sykehuset ringte tilbake og det ble Kongsvinger som hadde plass til meg. Siden det er et stykke å kjøre ville jeg kjøre med en gang. Selv om jeg ikke hadde noe vondt ennå. Takene (de som jeg før kalte kynnere) kom med ca. 5-7 min mellomrom nå. Det gikk fint å kjøre til sykehuset. Vi kjørte litt feil og brukte ca. 1,5 time til Kongsvinger. På parkeringsplassen tok veene seg opp. De begynte å bli litt vondere nå. Kom med 2-3 min mellomrom. Kom oss inn på sykehuset. Hilste på jordmor og hun mente veene mine kom litt vell hyppig. Hun undersøkte meg med en gang og konstaterte 8 cm åpning. Hurra tenkte jeg. Det vondeste ved forrige fødsel var faktisk over.. Ganske riktig begynte pressveene gangske raskt. Jeg lå å supte lystgass og etter en av de værste takene ropte jeg ut «denne lystgassen var jammen goooodddd». Denne gangen kjente jeg tydelig at ungen kom lenger og lenger ned i bekkenet. Når hodet kom ut ba jordmor meg bøye meg ned for å ta i mot barnet selv. Veldig rart og dra barnet ut – tok henne rett opp på magen min. Varm og sprellende med store svarte øyne. Hun skrek ikke før de klippet navlestrengen. Hun var 4065 gram og 51 cm lang. Tenk 1 hel kilo tyngre enn 1. mann. Fødselen kunne ikke samenlignes med den forrige. Den husker jeg bare som et eneste langt hysteri av smerter og oppkast. Dette var en flott opplevelse!! Til slutt vil jeg anbefale Kongsvinger sykehus for dere andre på østlandet som står i fare for å ikke få plass....Jeg var den eneste som fødte der den natten og jeg fikk all oppmerksomhet. Har bare godt å si om personalet!! Lykke til med dere andre som står for tur.
Molait Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 DER VAR DU!!! Har etterlyst deg:) Rart du ble avvist på ahus Der tar de imot om man så må føde på et bad eller kott. Vurderte faktisk Kongsvinger selv. Hørt mye bra og har og gode erfaringer derfra, selv om det ikke gjaldt fødsel. Eneste som fødte?! Jøsses... Også lystgass da. har ikke det på ahus. Kunne tenke meg å prøve det en gang. Fikk epi jeg da, himmelsk det og..hehe. Så artig å ta henne imot selv. Kjente på hodet til min jeg og, men var jm som tok imot. Han hadde navlestrengen rundt halsen og trengte litt starthjelp. Vi hadde og en mye bedre fødselsopplevelse denne gangen. Var det noe hår på henne da? Spennende. Gleder meg til å titte:) Gratulerer så masse!!!
Gjest Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Gratulerer med lillejenta :0) Høres ut som en fin fødselsopplevelse, jeg vil og nå!!!!!!
Gjest Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 gratulerer så masse.....greit å vite om kongsvinger. Jeg selv skal liksom føde på ullevål, men tar gjerne Gjøvik i stedet, eller Bærum.
tihi Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Molai: Ja her var jeg!! Trodde jeg skulle føde da du dro til sykehuset, men kynnerene roet seg og jeg gikk i ennå en uke.... Godt å være ferdig. Nå bare koser vi oss. Tuppa er jo bare 5 dager og sover og sover. Hun er veldig søt!!! Masse svart hår! (mistenker nesten sambo for å ha tater blod i årene)... Vi snakkes
♥Tiny Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Gratulerer så mye med jenta!!!!!!!!! Og det er bra du hadde en fin opplevelse på kongsvinger! Mange klemmer fra Tiril og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå