Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hvordan går det med jentene? Noen som begynner å nærme seg eggløsning?? Jeg har hatt min første kursdag i dag, og tror nok at jeg kommer til å slite hvis kroppen min fortsetter og kødde sånn.... Satt på kurset i dag og ble bråkvalm og trøtt.. Slet skikkelig for at ikke lunsjen skulle komme opp igjen.. Rar i magen og ekkelt egentlig. Bilturen hjem var ikke særlig behagelig. Nå har jeg sovet 2 timr på sofan i håp om at kvalmen skulle bli borte, men NEIDA! Den er her den gitt.. Så jeg må prøve og presse i meg litt mat og se om det blir bedre..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 God aften, damer! Begynte å teste el i går (dag 10), og bare negative tester så langt (ikke akkuat noen bombe). Humør og kropp er ganske normale, jeg slapper ganske godt av så kan bli spennende om det har noe for seg ;o) I dag la vi takplater på Matildes fremtidige rom på under en time! Gøy at noe kan gå knirkefritt for èn gangs skyld. Bare så det er sagt; oppussing er en MEGA test for parforholdet, i alle fall for oss. Vi er ikke spesielt samkjørte for å si det sånn, hehe. Så enda godt at det gikk enkelt denne gangen. I morra blir den store vask-klær-brett-og-pakk før en impulstur til Bergen. Skal besøke bestevenninna mi (omsider) og en ekskollega som fikk barn samme år som meg. Deilig! Regner med Akvariet blir en sikker vinner for våre to små 2005-modeller ;o)
Gjest Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Hehe.. Nei, oppussing og parforhold veit jeg alt om.. Vi har pusset opp halve huset, men har igjen en del fortsatt som skal tas i høst.. Så det r spennende.. Hihi.. Impulsturer er alltid like moro, spes hvis man skal ha med seg barn. Jeg har ingen selv, men har venninner som har både 2 og tre unger..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Derfor jeg har utsatt Bergensturen så lenge; har ikke hatt lyst å reise alene med bil, unge, reiseseng, vogn, bilstol og pikkpakk. Nå skulle gubben likevel på kurs (vi har egentlig ferie) så da kunne vi reise alle 3. Kult! Og så får vi første natta på hotell. Litt klønete egnetlig siden ungen legger seg 19, men vi får legge henne på badet eller noe og kose oss selv. Er jo tross alt EL-uka ;oD Oppussing er no DRITT! Vi har kjøpt huset vårt av svigermor (pappaen hennes som har bygd det en gang tidlig på 50tallet) og da vi begynte å ymte frempå om at vi var intr i huset (rett før svigerfar døde og huset egentlig var for stort for dem alene) sa hun "neeeei, dere vil ikke ha et så gammelt hus, det er så mye arbeid". Da tenkte jeg abre at oppussing er jo artig - jeg er jo masse vant til å tapetsere, male og flikke på ting. Men herregud, det er jo MASSE arbeid! Skifte kledning, vinduer, hele badet, listing er helt ubegripelig for meg og nytt el-anlegg. Fysj. Men jeg kan jo ikke gi henne rett så vi går på med friskt mot for hvert rom vi tar, hehe. Og når hun klager på våre vegne er det ikke måte på hvor lett alt pltuselig er *fnis*. Men må si jeg drømmer om nøkkelferdig, nybygd hus som jeg bare kan begynne å henge opp gardiner i.... Bodd i huset deres lenge, eller?
Gjest Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Hum.. Det med huset høres akkurat ut som meg. Vi har også kjøpt huset av svigers. Alt det du beskriver dere skal gjøre, har vi også en liten jobb.. Haff.. Kledningen og taket skal vi bytte til neste år. Jeg har til tider drømt om et ferdigbygget NYTT hus som jeg bare kan sette inn tingene i... Hehe.. Drømmehuset mitt.. Det er 1 år til desember siden vi flyttet inn.
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg dytter litt på denne fordi jeg er så spent på hvordan det går med mine medsøstre her på IKM uke39. Jeg er nå ferdig med EL denne mnd og krysser alt jeg har for at den skal sitte. Er det noen av dere hvordan det er med katter og baby i magen? Hva skal jeg passe meg for når spiren sitter?
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Ang. katter og graviditet. Du må ikke komme i nærheten av avføringen deres. Da kan du få Toksoplasmose, og det er farlig. Ellers kan du kose med de som vanlig, men vær nøye med håndvaskenetterpå! Fant en link: http://www.larviktvillingforening.no/toksoplasmose.htm
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Det blir litt vanskelig fordi det er jeg som fjerner avføring fra kassen deres. Sambo synes det er altfor ekkelt og han brekker seg, og ungene er for små til å gjøre det. Kan det hjelpe med engangs handsker??
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Tusen takk for linken Jeg fikk mange bra svar der.
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Ja, det vil det. Men husk å vaske hendene etterpå!!!!
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Vasker alltid hender Hvor er de andre jentene i dag?
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Vet ikke. var ganske stille her, ja. Men jeg er jo fersk her inne, så jeg vet ikke så mye om hvordan tempoet bruker å være...
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Jeg er ganske ny her også, er bare i min 2pp og er veldig utålmodig Hvilken pp er du i?
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Er i min 4 pp. Stresser ikke, men det hadde jo vært koselig med en til... Selv om jeg synes det er pyton å gå gravid...
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Det er pyton helt frem til kvalmen gir seg og så blir det pyton igjen når magen blir så stor at ALLE klær kryper oppover magen Jeg får forberede meg mere med dette svangerskapet som kommer snart (håper jeg) Sånn ellers har jeg vært lite plaget av vondt og hevelser i mine svangerskap. Hvorfor synes du det er pyton?
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Hmmm... lang historie... Egentlig ville jeg ikke ha barn (har aldri villet det!), men kroppen min ville det, hvis du skjønner... Jeg fikk fjernet spiralen, og ble gravid etter 3-4 mndr. Mannen min ble veldig glad, men ikke jeg. Ville ikke ha den. Abort var aldri noe tema, (og ikke ville jeg ta det bort heller), men jeg ville ikke ha barn! Og så er jeg ganske sær.. Ingen skulle vite det, bortsett fra familie og venner, og jeg ble rasende dersom noen spurte om termin, etc.. Jeg tok ikke på magen min før jeg var 6 mnd på vei, og godtok ikke at jeg skulle bli mamma før ca 2 uker før han kom. Så, det var det psykiske som var værst. Å gå gravid med en unge som jeg ikke ville ha. Alle andre var så glade, men ikke jeg. Og så skjulte jeg følelsene mine for mannen min. Det var ganske tungt... Var jo kvalm og ekkel, men heldigvis ikke så mye. Var ellers frisk og sprek, tapetserte barnerommet helt alene 4 dager før jeg fikk han...! Nå er jeg jo selvfølgelig overlykkelig over vår fantastiske gutt, og ville ikke unnvært han for alt i verden!! Så nå gleder jeg meg til et svangerskap der jeg kan kose meg med en ønsket baby!!!
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Oj, det var et spesielt svangerskap, aldri hørt om noe lignende. Så bra at dere planlegger et nytt barn og at du gleder deg til det. Hvordan var det med innkjøp og all planleggingen for den gutten du har nå med tanke på hvordan du følte deg på innsiden? Det må være en veldig spesiell følelse å gå rundt med når du har et levende barn inni deg som føles feil, men det er veldig godt at du har det bra nå
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Det gikk ganske greit med planlegging og innkjøp. Visste jo at det måtte gjøres... Men av og til var det tungt. Hadde faktisk planlagt å stikke av når han var kommet ut. Følte ikke at det var rett at barnet skulle vokse opp med en mor som ikke ville ha han, men heldigvis gikk det over! Så snart jeg hørte han skrike, var det gjort..! Sa til folk etter fødselen at jeg ikke skjønte at han var min, men ingen måtte prøve seg;for HAN VAR MIN!!!
Naima og lille spiren Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Så bra!!! Jeg håper du får et fint svangerskap nå, og at du føler gleden over å bære et barn Lykke til med prøvingen!!! Skal bli moro å teste uke 39
Mosegrodd Ugle Skrevet 12. september 2006 #20 Skrevet 12. september 2006 Ehhh.. jeg kan nok ikke teste meg før uke 40... bare stakk innom på denne tråden for å kikke litt, også matte jeg jo svare deg ang katter.. Så derfor er jeg her.... Fikk tr på søndag, GRRRRR!
2søtesmåh Skrevet 12. september 2006 #22 Skrevet 12. september 2006 Hallo igjen. Litt tid for meg selv før jeg kan legge meg med god samvittighet... Tenker stort sett på senga nå om dagen (for å sove),-litt stress med jobb og husbygging je. Fordelen med å bygge nytt mot å pusse opp, er at vi slipper å bo i selve byggprosjektet, men slitsomt lell. Vi har holdt på i over et år nå, for vi gjør nesten alt selv,- blir billig, men akk så langdrygt. "mens-symptomene" jeg nevnte under forrige tråd henger fortsatt med. De startet en dag eller to etter tr (sluttet med p-pillen etter denne gangen) og er der fortsatt. Har endret seg litt, alle sympromer er der men de varierer i styrke. Nå er det "trykk" i underlivet som er verst. Kan være vondt å sette seg og å reise seg. Samt det å gå på do... Ikke mye trykking kan gjennomføres nei... Nå håper jeg virkelig tr kommer igjen snart så jeg kan bli "utrensket" og klar for en ny start i 2pp. Det verste er at jeg bekymrer meg for at noe er galt..... Men, men c'est la vie... Det går nok over og da blir det nok andre ting å tenke på..... Til Ugler i mosen: Håper du får et kjempesvangerskap denne gangen!!! Jeg håper jeg slipper å ha det som deg, men må innrømme at nå er i en litt lignende situasjon. Pga av flere ting kunne jeg tenkt meg å vente med nummer 2 et par år til (1.jente blir 3 i november), men samboer satte et ultimatum nå, eller ikke flere.... Om et eventuellt svangerskap skulle utarte seg "trasig" så kan jeg kanskje søke trøst i det du skrev; At like før/etter fødsel var alt bare fryd og gammen... Lurt det her med å skrive litt om egne erfaringer, alltid noen som kan ha "nytte" av det. Har flere ganger lest innlegg som bare har vært sånn, "Oj,enn om jeg hadde visst det da, eller;- sånn var det/er det med meg også". Det er litt godt å vite at flere tenker og føler det samme. Ha en fin kveld alle sammen, lykke til med all prøving :-)
Naima og lille spiren Skrevet 13. september 2006 #23 Skrevet 13. september 2006 Jeg synes alle driver pusser opp her og jeg kjenner at kriblingen etter noe nytt kommer snikende. Men leiligheten jeg kjøpte for et halvt år siden var akkurat pusset opp, men jeg finner sikkert noe å gjøre Male stua f.eks, forslag til farger mottas med takk. Til Ugler i mosen og abcd123. Lykke til med prøvingen og jeg håper dere får et flott svangerskap! Og mange blå streker i uke 39 og 40 Ha en fin dag jenter!!!!!!
Mosegrodd Ugle Skrevet 13. september 2006 #24 Skrevet 13. september 2006 God morgen, damer! Ja, det kan være lurt å fortelle om egne erfaringer, spesielt dersom de ikke henger sammen med "normalen"... For alt jeg vet er det mange som har følt det som jeg følte det, men ikke tør å si ifra om det. Og det er synd! En graviditet er jo ikke bestandig fryd og gammen, selv om samfunnet forventer at du skal gå rundt å være verdens lykkeligste person. Jeg ga blaffen i samfunnet, og glefset kraftig til de som kom og skulle dulle med meg... Er ei lita heks, ja..... Synes det er viktig å få fram at det er lov å ikke ha det helt bra, og det er lov å si ifra! Ting blir som oftest mye bedre etterpå! Og så et lite motto som jeg har: Det er i motbakke det går oppover... Ha en riktig flott dag, alle sammen!!! Klem fra meg! c",)
Gjest Skrevet 13. september 2006 #25 Skrevet 13. september 2006 God morgen til deg også! Sterk historie du hadde. Jeg for min del fikk smellen etter fødselen, jeg gledet meg hele svangerskapet med førstemann, men så ble fødselen en sjokkopplevelse (styrtfødsel, var grusomt!), ammingen gikk skjeis, babyen var ikke en som likte nærhet og jeg fikk fødselsdeprisjon. Klarte ikke bli ordentlig glad i ham. Gjorde alt jeg måtte og var nok en nesten hysterisk "perfekt" mor på endel områder, men var sjeleglad når andre tok ham og savnet han ikke det grann. Slemt med mye dårlig samvittighet, men morskjærligheten kom da snikendes til slutt da :-) Med andremann var det helt anderledes. Nå venter jeg spent på el her, håper på utsalg på testen i dag da, er på dag 13 i dag så det bør jo nærme seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå