Gå til innhold

November: snart permisjon..


Lykkelige-tulla

Anbefalte innlegg

I morgen er det fire uker til svangerskapspermisjonen begynner!!!!!!!!! HURRA!!

 

Er fortsatt i full jobb og ser nå frem til å gå hjemme siste tiden. Rydde, bake og gjøre ting klart for at lykkeliten skal entre verden:) Hva skal dere bruke tiden frem til fødselen til??

Og ikke minst: hva skal dere bruke tiden frem til permisjonsstart til? Jeg skal jobbe, være sosial, kjøpe inn litt mere ting så vi har det klart her og sette sammen stellebord og seng.. Tenkte også å lage julekort snart da jeg lager de selv, vært flott å bare skrevet tekst og limt inn bilde(!) mens nurket ligger å sover på teppet sitt og adventstiden for fullt har satt inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok noe lengre tid fram til permisjonen starter, for jeg går vel egentlig ikke ut før 9. november. Men nå er jeg sykmeldt, og regner med å bli det fram til jeg går ut i permisjon.

 

Tiden framover har jeg tenkt å bruke til å kjøpe inn julegaver, lage noen julegaver sammen med barna, og kanskje bake litt. Kort sagt skal jeg tjuvstarte på den koselige julestria, for ettersom jeg har termin 30. november, og teoretisk sett faktisk kan risikere å gå helt til 21. desember før fødsel evt. blir satt igang, kan jeg ikke basere meg på å gjøre dette etter at nurket kommer :o)

 

I tillegg har jeg planer om litt mer fornuftige gjøremål, som så smått å begynne på litt enkel rundvasking, ominnrede noen rom sammen med mannen min, finne fram og vaske alt av "gamle" babyklær fra våre to største, og gjøre klar til minstemann kommer. Jeg skal handle en ny kommode som skal brukes til stellebord og "klesskap" til huleboeren, samt å gå til innkjøp på noen siste småting (som jeg kanskje ikke trenger, men likevel har lyst på til knøttet)

 

Jeg har også planer om å være sosial, treffe andre gravide, reise på besøk til venner som jeg dessverre ikke treffer for ofte ellers, tilbringe tid sammen med familien, og ta oss tid til familiehelger på hytta, samt å være en god mor og hustru......!!??!!

 

Planene er mange, men jeg frykter at jeg kan få litt tidsnød, for de 2 1/2 mnd som gjenstår fram til terminen kommer sikkert til å fly avgårde. Men det er jo greit å sette seg noen mål, da, så får man heller akseptere at man ikke når over alt, og være stolt av det man rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at formen fremdeles er så bra at du kan jobbe. Jeg går hjemme nå, har ei jente som blir 2 år snart som er i barnehage tre dager i uka. Hittil har jeg fått gjort unna innkjøp til knøttet og slike nødvendige ting mens hun er i barnehagen, samtidig som jeg har fått kjøpt nesten alle julegavene!! Etter neste uke skal jeg ta litt rundvasking - blir litt enkelt nå til jula, få inn høstfarger på duker og lys, henge opp nye gardiner osv. Pusset opp stua i sommer, så taket blir ikke vasket der. Resten av huset skal få seg en omgang det også, men tar det etter formen. Kanskje skal jeg allerede begynne litt på baksten... litt boller og slike ting er alltid greit å ha i fryseren, skuffekaker og eplekaker er alltid en slager når det kommer besøk.

Ja, det blir vel julestria på forskudd her også, men det er absolutt verdt det. Da er det bare kos i adventstiden - kan bare nyte to barn, mann, renvasket hus og baksten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...