Gå til innhold

Noe på gang..... hva tror dere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var me jm i dag til vanlig kontroll. Vart sjekket vaginalt om ting var begynt å nærme seg... Har følt meg uvell kvalm og hodepine sånn av og på. Har følt meg ekstremt sliten også. Kunne sikkert ha sovet døgne rundt. Har de to siste kveldene hatt veldig til nedpress/rier. Idag våknet jeg av murringer. Fortalte dette til jm og da ville hun sjekke meg. Hun sa det var sentrert seg, men skjedegangen var ennå lang mellom 4-5 cm.Var en åpning på 2 cm. Etter at hun har vært oppider har jeg hatt murringer hele tiden pluss at jeg føler meg helt av i korsryggen.... Hva tror dere???? (Sorry detaljene....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si, men det kan jo være at noe er på gang. Men du merker det godt når fødselen virkelig setter i gang, for da er det ikke lenger snakk om bare murringer.

Men 2 cm åpning og en forkortet livmorhals lover jo godt. Normalt åpner jo mormunnen seg 1 cm pr time, så det at du har 2 cm åpning kan jo godt tyde på at noe har startet. Samtidig kan man jo faktisk gå rundt med noe åpning den siste tiden/de siste dagene før fødselen også... Men det at hun har vært oppider, som du sier, vil jo ofte provosere fødselen til å sette igang.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Kanskje du er heldig og er inne i sluttfasen, det hadde nok vært deilig. Har selv hatt masse murringer en ukes tid, med sterkere smerter i rygg og mage i går kveld. Men det gir seg igjen.

Men det med 2 cm åpning ville jeg ikke hengt meg opp i, gikk selv med det i 3-4 uker før fødselen startet ved forrige svangerskap, og det var lange uker og dager. Bare sånn at du ikke nå tror at noe skjer og så våkner du opp til mange nye dager. Det er lett å bli deprimert og lei da.

i allefall lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...