Gå til innhold

Noen som har erfaring med Voksi-pose?

Anbefalte innlegg

Min svært gavmilde og sjenerøse og velmenende svigermor (og svigerfar, han er vel med og betaler han også : ) ) ville så gjerne at vi skulle ha en voksi-pose. Hun har hørt så mye bra om posen fra andre som har den, og mener vi også skal ha det. Selv hadde vi tenkt å kjøpe noe billigere, og hadde egentlig ikke tenkt så langt som på å kjøpe noe sånt enda.

I forrige uke hadde de salg på voksi-poser på en butikk og svigermor var der og så på og fikk lagt av en til oss, etter omfattende konsultasjoner om farge og mønster. Så var vi der på lørdag og tok med oss posen, glade og fornøyde, enda en sak ute av verden.

Men på søndag kikket jeg litt nærmere og da ser jeg at dyna inni posen er av ULL og ikke kan vaskes i maskin, men i kaldt vann, eller renses.

Så det jeg lurer på, i bunn og grunn, er om noen har erfaringer med voksi-posen og hva slags "vedlikehold" dere har på den med vask og sånt etter gulping og oppkast og tiss og bæsj fra små bebiser?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6281565-noen-som-har-erfaring-med-voksi-pose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

nå kommer det ikke så mye tiss og bæsj inne i den posen, med mindre dere ikke bruker bleie :)

men trekket til voksiposen kan man som oftes ta av og vaske i maskinen.

jeg for min del hadde en stoff-bleie eller et lite putetrekk akkurat ved hode bunden,for hvis hun gulpet,så kunne jeg bare skifte den.

men jeg har hatt min voksipose i snart 3 år, å har enda ikke hatt behov for å vaske den.

men tror jeg blir å vaske trekket,innen jeg tar den i bruk igjen.

men har så å si brukt den jevnlig de siste 3 årene. er kjempe glad for den.

Så bra!

Har absolutt tenkt å bruke bleier ja! : )

Det er med en sånn klut oppe ved hodet, og den er festet med borrelås, så er vel greit å få byttet den ved behov!

Var jo veldig glad for å få den posen da, men fikk litt skrekken for at det skulle bli mye jobb med å holde den ren!

Har voksi-pose som vi har brukt tel frøkna som nu e to år... sist brukt i påska som sovepose... tante-ongen min på tre år brukt sin også... Brukt å legg en flanellsklut når ho va lita under hodet, den bei både tjukkare og større en den lille som ligg inni fra før... så den tok av før gulp... ingen bæsje krisa i vårres... trekket kan vaskes... men har ikke gjort det enda... men svigerinna mi vaska demmers mange ganga og den over levd (ho e ikke spes flenk å vask klea, ho vaska alt ihjæl, bærre så det e sagt) Må vel vask trekket før babisn skal bruk den...

Annonse

Jeg kjøpte en brukt voksi til eldstemann. Da bodde vi på østlandet og vi måtte ha en god og varm pose.

Jeg renset den da jeg kjøpte den, farget posen selv, og etter det har jeg bare vasket selve trekket. Posen er super og lan brukes leeeeenge!

Den er for stor til den lille mykbagen vi har kjøpt denne gang, så her blir nok ikke voksien brukt før neste høst, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...