Gå til innhold

Nygravid og trening.


Etaner

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv test på fredag og er ifølge bim 5 uker på vei.

Jeg var å trena i dag som vanlig, aerobic og styrke Men det var veldig ubehagelig å ta situps. Fikk litt småvondt på den ene siden av magen.

 

Var seinere i dag med sønnen min på 2 år på turntrening. da løp vi litt rundt og lekte og jeg fikk igjen den samme "vondten"

 

Holder dere på som vanlig?

Merker dere i tilfelle noe til graviditeten?

 

Jeg vil veldig gjerne fortsette å trene så lenge som mulig, men vil jo ikke risikere noe heller (-;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Etaner!

Så navnet ditt og måtte bare innom for å si gratulerer:-) Ble den lille laget på bryllupsreisen eller? He he!

Tusen takk for alle tipsene ang cruiset. Vi hadde en kjempe fin tur vi også.

Hvis du får vondt når du tar sit ups så ville jeg ikke gjort det. Tipper det har noe med musklene å gjøre. De strekker seg jo når livmoren vokser og da vil de jo bli enda mere belastet når man tar sit ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta situps i hele tatt du...det er ikke bra...trening er bra...men vet ikke om hopping er bra...skjekk opp litt før du trener...veldig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, så bra at dere kosa dere (-:

He he, nei hadde første pp rett før bryllupet, var nok litt mye stress da, men 2 pp satt den.

 

Ok, men da tror jeg at jeg skal være veldig forsiktig med sit ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at situps er bra frem til ca 4mnd. Godt trente magemuskler er bra, da det forebygger vondt i ryggen og slapp mage etter fødselen(sitat jordmor siri, BIM)

 

Om du føler ubehag er nok dette livmoren som er litt øm. Ta det med ro under treningen og unngå ting som gjør vondt/ubehaglig. Men sit ups i seg selv er ikke farlig, det er bra.

 

Eller så lytt til kroppen din når du trenger, ta en pause om du blir sliten:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...