Gå til innhold

Desember: Hva bruker dere til pålegg???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gullet simpelthen ELSKER grønnsaker med kalkun... Tror det er tomat som gjør det. SLURPER i seg et helt middagsglass på 5-10 min om det er tomater i....

Vi har ikke kommet så langt som til brødskiver. Men tenker på leverpostei, makrell i tomat, ost (smøre) og prim...

Her i huset går det i prim, leverpostei, kyllingpostei, smøreost, gulost, brunost og det virker som det meste er godt. Han blir nok altetende denna lille fyren.

Vi koser oss med litt desert rett som det er også. Da koser vi oss med mariekjeks, kornmo, kavring, havrefras blant annet og det skal jeg love dere er smaskens. Små fruktbiter er også kjempekos å plukke og spise.

Til middag så er favoritten helt klart pasta med tomatsaus, men han liker sort sett alt.

Even har enten bare smør eller så har han Prim på skiva si. Likte ikke leverpostein, og har ikke prøvd med så mye annet heller.

Han elsker den der kyllingmiddagen til Nestlè. Spiser også lam og kalkun, prøver å variere litt.

I dag hadde vi fiskeboller til middag og da fikk han potet, gulerot, fiskeboller og litt saus. Og gud bedre meg hvor han spiste, kom nesten opp av stolen. Nammmm. Fikk nesten "kjeft" hvis jeg var for treig.....

Her bruker vi det meste av vanlig pålegg: leverpostei, skinke, gulost, makrell i tomat....

Hm...havrefras å knaske på var en god ide, Elvedatter! Må jeg prøve. Så greit når han kan kose seg med noe på egenhånd uten altfor mye søl og griseri. Disse Hipp-kjeksene er jo som lim....

Her har vi foreløpig prøvd leverpostei, blåbær og bringebær. Sina er så heldig at hun har ei bestemor som elsker å plukke bær og lage syltetøy, så vi er berget utover vinteren..:) Hun har alltid (i følge mine smaksløker) hatt i alt for lite sukker, og endelig kan jeg takke henne for det!:) Og forresten, vi fikk med et glass nypesyltetøy i helga, og det falt også skikkelig i smak i dag! Jeg er allergisk mot noen matvarer selv, så jeg har ventet med fisk og melkeprodukter, men jeg må nok begynne snart, så hun blir vant med det mens hun fortsatt får morsmelk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...