Gå til innhold

HVORFOR..............................

Anbefalte innlegg

anonym, anonym, anonym... vær litt mer tøff å kom å si hvem du er iallefall når du må kritisere mitt innlegg....

mitt poeng i det jeg sa med at "ja, jeg gleder meg til å begynne å røyke igjen" har ingenting med at jeg ikke tenker på den lille jeg har i magen for da hadde jeg ikke slutta å røyke i det hele tatt...

det som er mitt poeng er at jeg skjønner alle som har det helt forferdelig med å klare å slutte å røyke, og jeg tror ingen er stolte av det de gjør...?! kan desverre bare snakke for meg selv, men jeg klarte heller ikke å slutte med røyken før litt ut i svangerskapet..er ikke noe jeg vil fortelle til noen egentlig, men står for det jeg har gjort...

har hvertfall klart å slutte nå, noe som jeg er utrolig stolt over...:) ...for det var ikke noe lett... syntes det var helt forferdelig...

ikke for å unnskylde noen av røykerne, men jo mer andre maser på de om røykeslutt, jo mer vil de røyke... å om de må røyke i smug, røyker de ennå mer enn om de kunne hatt litt støtte bak seg å kunne tatt seg en røyk i ny og ne, og kanskje "skryte" over at de har ikke tatt seg mer enn to røyk i dag, noe som er bedre enn at de kanskje røyker ti og fem... vet ikke helt hva som er normalen, men jeg har nå aldrig røkt mer enn to- tre om dagen før jeg klarte å slutte helt... det var mer enn nok for meg som hadde røkt rundt ti om dagen før jeg ble gravid...

...men tilbake til det med at , "ja, jeg gleder meg til å begynne å røyke igjen", det jør jeg faktisk... håper for all del at jeg skal klare å holde meg til en festrøyk i ny og ne, men jeg sliter den dag i dag med røyksuget, og det blir ikke noe bedre jo lengere jeg er uten, så mitt lille mål er å slutt for en "periode"- noe jeg overbeviser meg selv om, så kan jeg heller være utrolig stolt om jeg klarer mer enn det...

kanskje det faktisk kan være et godt råd til andre også...?! slutt for en "periode", ikke at jeg menere innerst inne at alle bør begynne å røyke igjen etter graviditeten, men overbevis deg selv om det...:) det hjelper meg uansett hvor dumt det høres ut...

heldigvis har ikke allle de samme meningene, men tål at andre sier sine uten å henge de ut å si at de er på feil planet til feil tid... jeg deler bare mine erfaringer med andre som er i samme situasjon som meg, forhåpentligvis klarer jeg kasnkje å hjelpe de?! ..men det kan jeg si med en gang: Ikke-røykere som ikke vet hva det vil si å være avhengi av røyk har ingenting å komme med i forhold til de som har erfart hva det vil si å røyke, å klart og slutte med det... ikke at jeg er ekspert, men kanskje det kan hjelpe en eller to ved at jeg forteller om min erfaring, så kan noen andre igjen hjelpe andre med sine erfaringer...

ikke-røykere som sier "det er jo bare å slutte" får folk til å røyke mer....

det ble et langt og kanskje kjedelig innlegg, men det provoserer meg så j.... dette her....

stå på, dere klarer det...:) lykke til..::)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-6526532
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å røyke har jo ingen fordeler i det hele tatt. Det er ikke avslappende. Det fører ikke til at du konsentrerer deg bedre. Det fjerner ikke stress. Hvis det fantes en eneste fordel med å røyke, så hadde vel tobakksfabrikantene brukt dette i reklamen sin? (Vet tobakksreklame er ulovlig i norge, men det reklameres for fullt i andre land). Jeg irriterer muligens noen nå, men det er mulig å stumpe røyken på en behagelig måte. Jeg har sluttet med mine (minst) 20 om dagen, og jeg har det utmerket. Jeg har ikke lagt på meg noe, og jeg har ikke savnet røyken noe særlig.Det eneste jeg synes er synd er at jeg har røyket disse 20 om dagen i 18 år. Jeg har lest "endelig ikkerøyker" av Allen Carr. Jeg har hatt mange mislykkede forsøk på å slutte før dette, men etter å ha lest denne boken var det svært lett å slutte.På jobben har de arrangert et kurs basert på denne boken. 20 av 20 personer sluttet å røyke for tre uker siden, og de er fremdeles røykfrie. Og de har det helt fint.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-6543639
Del på andre sider

jeg har selv lest denne boken og de du skrev der er tatt rett ut fra boken de meste.de som di andre har sagt om boken.kjente igjen alt du sa.jeg har lest boken 4 ganger.enda ikke klart og slutte.jeg stresset for mye me de.var hos legen og ungen var stresset og jeg hadde smerter.men utnom dette sto alt bar til.problemet var att mor var stresset.og dette gjorde vondt verre for barnet..fikk beskjed om å bare trappe ned me røykinga men ikke stresse for mye me de og slutte.ettersom stresset gjor de bare verre.jeg røyker nå 3-4 om dagen.barnet har de bra nå og om 1 mnd så kommer veslegutten.

for enkelte er det lett og slutte men for andre er de ikke så enkelt.

hadde de vert enkelt hadde jeg sluttet for lenge siden.og til alle dere anonyme her inne så sitter og sier vi er noen tapere og ene og de andre.er dere så mye mere perfekte???

viss dere sier dere er her inne for og hjelpe og få oss til og slutte så funker ikke emtoden med og sitte og rakke oss ned.dette gjør oss bare langt mer frustrerte og irriterte.tror dere ikke vi vet hvor farliug de er for barnet me røyken.tror dere vi ikke bryr oss.

vi prøver så godt vi kan men slike som dere ødelegger.

og kewa..de er kjempeflott att du klarte og slutte og røyke.skulle gjort mye for og vert i dine fotspor der.

var ikke emninga og la dette gå utover deg...ville nokbare hjelpe ,blir bare fortvila over alle så sier de e så enormt enkelt.hadde de vert de så hadde ikke så mange slete me de nå eller røykt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-6573545
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke sikkert om jeg er gravid eller ikke.. Er drøyt en uke forsinket med noen kroppslige tegn.. Skal ta en test nå på torsdag.

Jeg har røyket fast i noen år og hvis testen min viser positivt skal jeg gjøre alt jeg kan for å klare å slutte. Jeg synes det er forkastelig av ikke-røykere å rakke ned på de som FORSØKER alt de kan å slutte! Det er ikke bare bare for alle, noen kan bare stumpe og ferdig med det. Men det er slettes ikke alle.

Til dere som har greid å kutte ned på røykeinntaket:

Kjempeflott!!! Jeg synes dere kan være stolte som gir det et forsøk og ikke bare driter i det. 8 om dagen er mye bedre enn 20+

Og til dere som har greid å slutte helt:

Enda bedre.. Godt jobba!

Jente -83

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-7560055
Del på andre sider

Nei, det er sant...det er ikke så lett for alle...!! Selv om noen greier det med en gang!

Jeg er selv 15 uker på vei, og helt siden jg fant ut at jg var gravid sa jg at jg hvertfall skulle klare å trappe ned....men nei....noen dager klarte jg det, men andre dager røykte jg enda mer, for det ble så utrolig stort fokus på røyken hele tiden!!

Nå har jg bestemt mg for at nyttårsaften er min siste røyke dag....nytter ikke å trappe ned for mg....men synes det er bra av de som klarer det....så *håper og krysser fingrene* for at 2007 skal være røykfritt!!

Lykke til alle dere andre og som strever med det samme.....

Og til alle de som av en eller annen grunn føler de må bare rakke ned på røykerne....fikk dere en annen plass og henge, denne siden er for røkerne....og dele sine historier....uten dere kommer med deres kommentarer som kan gjøre vondt verre!!

Klem fra Nanni26 :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-7563645
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg syns det er godt å røyke, og jeg klarer ikke slutte. Jeg prøver å trappe ned og til dels går det. Uansett er det bare min sak om jeg velger å slutte eller ikke. Alle har sine feil, og det er så merkelig at folk legger seg opp i akkurat dette. Det er jo bare min sak. Uansett så tror jeg det går helt fint med barnet. Hun er stor og beveger seg mye, og aller minst når jeg røyker. Kanskje ikke så bra, men jeg tviler på at hun kommer til å hate meg for dette resten av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280888-hvorfor/page/2/#findComment-8159240
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...