Gå til innhold

Dette sa familieværnkontoret. angående far og holde avtaller.

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Hun på familiværnkontoret sa at han kan ikke bruke noe av det mot meg i en rettsak. som hun sa "hva skal han si?? moren til babyen krever at jeg møter opp når jeg skal"

det vil jo bare sett han selv i enda dårligere lys.

om han ikke møter opp når han skal vil han få mindre samvær, når vi skal skrive under samværskontrakt siden.

hun sa at jeg ALDRI skulle godta at han kom og gikk som han ville. om han møtte opp og viste interese fra starten av så ville han kunne få vanlig samvær når barnet er 1 1/2 til 2 år. altså annen vær helg og en dag i uka.

men om han ikke dukker opp som han skal vi han ikke få dette så tidlig. pga at barne trenger stabile personer i livet sitt.

hun sa også at han aldri kom til og kunne få 50/50 eller mer, med mindre jeg god tok det.

hun sa at det bare vil se bra ut for meg og kreve at han enten stilte opp eller lar vær.

nå skal det selvsakt sies at om han sier han ikke vil ha samvær eller at han vil ha mindre samvær så skal jeg ta hensyn til det.

skal ikke tvinge på han noen baby. men velger han og ha samvær så skal han forholde seg til den avtallen vi har laget til den blir gjort om av begge to i felleskap

så da vet dere det jenter...

si i fra til Xene deres om de ikke dukker opp som avtalt. det tjener dere på i lengden for da lærer de kansje og ta litt ansvar.

Fortsetter under...

Kanskje eg burde ta meg et tur inn på familievernskontoret. Faren til jentungen kommer å går når an vil egentlig.. Og er piss lei av det. "joda ska ha na i helgå vettu=)" så fredagen (samme dagen an ska hente na), eg kan ikke alikevel, må gjøre ditt elle datt.. bla bla bla...

Me har vært innom familievernskontoret tidligere, og lagte en samværsplan, men han har ikke holdt seg til det fra dagen itte me skreiv under. Noe tips om kossen eg burde går fram me å få han til bestemme seg enten an ska ha na eller ikke? Blir då rettsak?

jeg syns du skal ta deg en tur på familieværnkontoret. dra uten barnefaren.så forteller du din side av historien. si at han ikke dukker opp når han skal og ikke holder seg til avtaler.

fortell også at du er redd for at barnet ditt skal bli stående og vente på en pappa som ikke dukker opp.

det værste som finnes er jo at et barn gang på gang må vente på en pappa eller en mamma som ikke dukker opp.

det må være utrolig sårende for barnet.

fortell hva du føler og hvordan sammarbeid du kunne tenkt deg.

så kommer nok hun eller han på familieværnkontroet til og gi deg mange fine råd om hva du kan gjøre.

det er utfatelig slitsomt og ha et så dårlig sammarbeid, med barnefar. å vi burde ikke trenge og leve livene våre etter dem, med mindre de gjør det samme tilbake.

respekt er et minimumskrav. og han respekterer deg ikke når han holder på sånn.

i mine øyne så er det beste for barna og ha en pappa som møter opp når han skal og tar ansvar.

om faren ikke greier det så er den nest beste ikke noe sammvær.

for den aller værste løsningen for barna må jo være den konstante usikkerheten på om pappa kommer og om pappa er glad i dem.

så til om det blir rettsak. det skal mye til før det blir det.

å hvorfor skal det bli rettsak?? han kan jo ikke gå i retten og si "moren til barna mine krever at jeg møter opp til avtaller. det syns jeg er helt urimlig"

å sansynligvis får dere løst ting lenge før det går så langt.

jeg syns virkelig du skal snakke med familieværnkontroet.

de har vært borte i mange sånne saker.

lykke til :D

(husk og fortell oss hvordan det går)

Hey,

Ja eg ska ringe neste ukå og lage en avtale tro eg, har desverre ikke tid denne uke for eg har flere jobb intervjuer eg ska på =) (krysse fingrene!)

Er bare så plagsomt, va nå han som først kom me samværsordning (men tro at det er mora ans som har presset an om du skjønne). Men feks rett før sommer, me sko bestemme oss i mai kas 3 uker an ville ha henne, eg spørt om eg fikk velge den eine ukå så kan han bestemme dei andre. Eg tok då uke27, eg sko sjøl reise me typen for første gang i 5dager. Bestilte og betalte for ferien, så fikk eg brev i fra advoktaen ans den første uke i Juni, der sto det at faren sko nå ikke ha samvær me jentå fram til han klarte å "ordne livet sitt". Han hadde nettop begynnt i et jobb (forstålig), men jobbet ikke i helgene. Så då hadde an ingen unnskyldning. Så der gikk alt i dass me ferien. Va så plagsomt og forsatt er det. fordi eg få ikke planlagt noen ting, har vært sånn siden samvær begynnte igjen siste november. (Eg nekte an før det, pga dårlig stell ang bleier osv). Eg har sagt gang på gang at eg orke ikke dette, og at han må love og holde det an seie osv, får altid ja ja ska det vettu.. så dukker an ikke opp. Denne helgå som komme ska hu egentlig være me an. (Me sko begynne samvær igjen det siste mnd). Så ringte eg an igår for å bare høre om ka så skjer. så fikk eg bare "eg har lyst å har na, men vet ikke om det går.." å fikk ikke noe grunn til koffer.. Eg har vært 100% aleinemor (da meine eg uten barnevakt, uten hjelp) siden april. Og nå syns eg at eg fortjene jaffal en dag/natt fri. Vet ikke ka mer eg kan gjøre.. Men om an forsette sånn så dette har eg rett å holde na igjen fra han? for eg orke ikke oppleve dette resten av livet mitt.

-klemz-

hvor gamel er barnet ditt??

jeg vet ikke helt hvordan det blir om du sier "nå er det nok, vil du ha samvær så får du gå i retten"

men det vet familiværnkontoret.

En venninne av meg er i rettsak nå, pga at barnefaren har holdt på sånn som din barnefar.

om han får samvær i retten nå så er det sånn at om han bryter den så mister han samværsrett med barnet sitt.

barnet hennes er 4 år og faren har til dagsdato bare vært til hodebry.

det er nå et år siden far og datter har sett værandre.

mor og far var sammen til jenta var et år.

å barneværnet mener at om han får noe samvær så blir det snak om 2 timer i måneden eller noe i den duren.

men du skal ikke være 100% alene med et barn. du fortjener og sove ut og ha frikvelder du også.

om du snakker med barneværnet så får du helt sikkert fine avlasningsforeldre som kan ha barnet ditt anden vær helg, eller en helg i måneden. å de stiller opp når de skal ;-)

da får du litt tid til og vær noe annet en mamma.

to venner av meg har avlsingsforeldre til barna sine.

den ene annen vær helg og den andre en helg i måneden.

og begge de har familie og venner som hjelper dem i tillegg.

det er lov og få hjelp :-) det gjør deg ikke til noen dårlig mor av den grunn ;-)

det høres ikke ut som om du har det så lett.

bor du i nærheten av oslo??

Hey igjen

Jentå er nå 1 1/2år gammel. Bor desverre ikke vedsiden av oslo heh, bor på vestlandet.

Eg har absolut ikke hatt det lett me jentå og være aleine. Men nå gidd eg ikke begynne å gå gjennom det samme igjen me han idiot av en far. Eg tro virkelig at hvis eg går til retten så er det bare en god ting. For då vet an rett å slett ka an kan miste. og ikke tar meg for gitt. Eg har jo advokat og det har jo an og.. har det noe å sei om eg går til familiværnkontoret? burde eg ikke bare snakke me advoktaken min?

Eg snakket me barnevernet i dag faktisk ang avlastningshjem. Dei vil først ser ka så skjer ang det me faren. For om an då ska stille opp har eg 3 helger i mnd fri, blir litt for mye det. Kan ikke huske siste gang eg fikk sove ut! eller en kveld ut me venner p åmiddag så til byen eller noe. Det va jaffal før jul!

Annonse

jeg har aldri vært i den sitvasjoen du er i nå, men jeg vil apselutt ambefalle deg og gå på familiværnkontoret. de er jo spesialister på barn og familiesitvasjoner og er der jo for og snakke for babyens beste.

de har i værfall hjulpet meg mye.

en advokat har jo normalt sett ikke utaning om barn på samme måte

at du ikke får hjelp av barnevernet fordi dere ikke vet hva som skjer med faren er jo helt på trynet, det er jo nettopp derfor du trenger hjelp.

begge mine venner er i eller påvei inn i rettsak med barnefaren. og de vet ikke hva som skjer med samvær de heller, men de får alikevel hjelp.

det går jo ann og slutte av med avlasningshjem når du ser at faren stiller opp.

du har virkelig hatt uflaks :-(

heh uflaks er noe itte navnet mitt det ;p nai da, eg syns det har vært absolut kos å være aleine me jentå mi, men ja det har vært utrolig vansklig. Eg har jo type, og det kreve mye av forholdet våres me å ikke kunne gjøre ting.. feks stikke på kino en kveld, eller stikke på hytta en natt/helg. eg håpe virkelig at an innser at eg trenge en fast avtale. ville vært kjekt å føle meg litt voksen også.

det me barnevern.. dei meinte dei ville at eg sko vente litt fram til eg har snakket me familievernskontoret, og sjå ka så skjer.. om eg ska nekte an samvær fram til an bestemme seg osv.. ringte meg idag, ville hente jentå fra barnehage imorgen, og hvis alt gikk bra ville an då har na på lørdag. blei litt blåst vekk når eg fikk tlf. kanskje an lese dette her og har lagt merke til at det er an eg snakke om ;p faren hennes er ikke noe stygge/slemme person, han må bare innser at an har faktisk en unge.. og det komme til ha fram til an dør.. og an må stille opp som an har lovt at an ska.

Eg bryr meg ikke om det blir 1 helg i mnd, eller om det blir 2. Vil bare gjerne finne på ting som dei andre min alder gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...