Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*nå er lillegutt blitt 1 mnd snart, og jeg tenkte så smått og begynne å pumpe meg litt..... for at han skal bli vant til å ta på flake en gang innimellom oxo, vis jeg eventuellt skal noe en dag......oxo har jo pappa oxo veldig lyst til å prøve å gi han litt mat da;) hihi

*bare lurte på hvor ofte det er greit å gi på flaske da?? 1-2 ganger i uken kanskje?? er jo viktig at de ikke blir slik at de ikke vil ta brystet igjen oxo.....

*og hva fryser dere morsmelken ned i?? og pumper dere rett etter dere har ammet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gis det flaske ca to gg i uken, og det har gått helt fint hele tiden...ikke noe problem å gå fra bryst til flaske og motsatt... Jeg fryser ned melken i flaskene, uten smokken på, men man kan også bruke plastposer som er laget for det formålet, men det har jeg ikke prøvd...

Jeg pumper motsatt bryst av det han har fått, ikke i forbindelse med måltidet egentlig...synes det er litt vanskelig med denne pumpinga jeg da, så har begynt å gi mme nåe jeg er borte...men lillegutt er jo 4,5 mnd da =)

Skrevet

men hvor tidlig begynte du å gi flaske?? og holdt du da på med det ca 2 ganger pr uke???

Skrevet

Jeg begynte med flaske for 1 uke siden. Gir flaske om kvelden med mme og litt mm siden jeg har lite på kveld. Går helt fint, hun er 7 uker.

Skrevet

Har ikke peiling på spørsmålet ditt, men vil bare si: "begyn å øve på flaske med engang!". Jeg begynte med dette da snuppa var 2,5 mnd, og hun nekter å ta flaske. Vi øver hver dag, men det er plent umulig. Jeg har fryseren full av utpumpet mm! Derimot om snuppa får vann på flasken, så drikker hun som en helt.......melk er fra pupp!!!! Hehe.....rare disse små!

Jeg fryser i "melkekontainere" i fra Avent - de med blå lokk. Har også frøset noe i fryseposer. Fungerer ok det også.

Jeg har sluttet pumpe nå, men tidligere pumpet jeg når jeg hadde melkespreng, når babyen skulle ha spist men ikke ville...etc...

Skrevet

Lillegutt får flaske de gangene jeg ikke er hjemme ved leggetid, pluss når vi har barnevakt, så det kan vel dreie seg om én eller to ganger i uka. Første flaske fikk han da han var fire uker, for vi skulle ha barnevakt uka etter og ville se om han tok flaska. Har ikke vært noe problem her i huset med å gå frem og tilbake.

Pumper meg ca 1 dl om dagen og dette fryser jeg ned på poser som man får kjøpt på apoteket. Greit å bygge seg opp et lager synes jeg :)

Jeg pumper meg et par ganger om dagen, da gjerne på ettermiddagen og etter siste måltid for kvelden, for da går det så lang tid til han skal ha mat igjen. Venter ca en time-halvannen etter at han har spist før jeg pumper.

Skrevet

vi øvde også med flaske en stund....men tok ikke om jeg ga, men når pappaen eller barnevakten gir er det greit. nå tar hun vann og velling fra meg, men ikke melk...den skal visst bare fra puppen når jeg gir...

• 4 år senere...
Skrevet

eg lurte på hvordan du får til å pumpe eg har prøbd å pumpemeg får det ikkje heilt til, hva gjør jeg, `?

eg vil pumpe

har prøvd å håndmelke og men er litt vanskelig å få noe ut syns eg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...