Gå til innhold

GRAVID!!!!!!!!!! trenger å vite litt......


Lovehearts

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut for to uker siden at jeg er gravid, det vil altså si jeg er en 6 uker på vei. Det er litt skummelt det her, fordi jeg føler at jeg er veldig ung. jeg er 20 så jeg er jo ikke så altfor ung, men har liksom ikke begynt på utdannelsen min eller noe. har vært mye kvalm og dårlig, puppene klør som en gal. har begynt på "gravid" vitaminer fra apoteket er det noe mer jeg må tenke på? skal ikke tik legen før om 4 uker, og har liksom ingen erfaring selv. så hvis noen har lyst til å dele med meg, hva som skjer den første tiden, og hva jeg skal gjøre den første tiden, hadde det vært veldig greit! ett spørsmål, jobber på kiosk, kan man løfte tungt den første tiden? eller skal man være forsiktig med å løfte tunge bruskasser og sånt? håper på svar!

Jannike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg løfter bruskasser dagleg... har ikke noe problemer med det;) Prøver å bruke rett løfteteknikk så jeg ikke skal skade ryggen. Men d er jo viktig enten man er gravid eller ikke;) Etterhvers som magemusklene blir "rare" og magen kommer ut forestiller jeg meg at det kan bli et lite problem å løfte like mye tungt som før.. må iallefall finne en annen løfteteknikk men tiden får vise;) liker å se optimistisk på tingene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminene du tar er bra, de inneholder folat og alt annet du trenger. Ellers er det de vanlige tingene som alkohol, røyk og sånt som du sikkert vet. En annen ting er en sykdom som heter Toxoplasmose som kan være farlig for gravide. Den beskytter du deg mot ved å ikke skifte sand på kattedoer, vaske/skrelle grønnsaker og frukt som har vokst i jorda og vaske hender hvis du har gravd i jord/blomsterbed. Bortsett fra det tror jeg bare det er å følge sitt eget tempo, få nok søvn, frisk luft og næringsrik mat, så ordner naturen det meste selv. Etterhvert skal du vel til svangerskapskontroll også og der får du informasjon og svar på evt spørsmål som dukker opp. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...