Gå til innhold

maling!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har malt med vannbasert maling når dere er gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp malt to rom med vannbasert maling..Har ikke hørt at det skal være farlig... Kan være greit å ha god utlufting når du maler iallefall.

Skrevet

Har malt flere rom under graviditeten med vannbasert maling. Butikken gav meg faktisk en informativ artikel om maling og graviditet når jeg spurte om dette. Så da følte vi oss trygge. Men vi sørgde også for å ha åpne vinduer hele tiden.

Skrevet

Hei

Det jeg har hørt er at i den vannbaserte malingen sitter gassen eller gifta i mye lengre enn i olje maling!!!

Med god lufting så går det nok greit

Skrevet

eg har malt barnerommet med vannbasert maling også stova og to ganger.

Eg ringte og snakka med Jotun og dei sa at det ikkje skulle være farlig med tanke på fosteret.

Dei sa at det einaste som dampa av når malingen tørka var vatn.

Men det tviler eg no STERKT på for det lukter jo skikkelig sjølv om det er vannbasert

Skrevet

forrige gang jeg gikk gravid og hadde blitt sykmeldt, fant jeg ut jeg skulle male stua med vannbasert maling, og leste meg frem til at det skulle gå greit.. ei på jobben sa til samboeren min at: det må ho jo ikke gjør!! man kan få blødninger av det! å han fikk jo heilt hetta, så jeg spurte legen om det var greit å male m vannbasert maling mens man var gravid da.. Han sa det var helt ok, men jeg skulle jo ikke male jeg som var sykmeldt da... siden at man når man er sykmeldt skal være arbeidsufør...hehe... kanke bare sitte på rompa å vente heller :P (malte en time om gangen og lufta godt) Rodde litt å sa til legen at neeeida... det var bare at stua skulle bli malt, så måtte jo vite om man kunne oppholde seg der.... :P Men altså.. han sa hvertfall at det ikke var farlig å male med vannbasert maling, mens oljebasert burde jeg holde meg langt unna... Malte også når det var 3 uker igjen til termin, og jenta kom ut frisk som en fisk... Har også dette svangerskapet malt ett rom.. Hun som snakket om å få blødninger tror jeg fikk det fordi hun var ei lita dame som måtte strekke seg endel mens man holdt på... så bare pass på å bruke skaft så man slipper det værste sånn og luft godt, så er det nok ikke noe særlig og bekymre seg over... Tror veeeeeldig mange andre gravide har tilbrakt tid hjemme til å male barnerom og diverse :P

Skrevet

i sommer nå har jeg malt hagemøblene våre, en le-vegg på 8 meter gange 2 meter, på beggesidene med oljebasert maling, men dette har jeg malt ute. inne maler vi bare med vannbasert i hele huset, kun olje på kjøkken, for d er lettere å vaske av fett å sånnt.. men d har ikk jeg malt, d var malt før vi kjøpte huset.

holder på å pusse opp barnerom nå, å maler som bare det! har lest forresten i gravid, at vannbasert maling ikke skader om man lufter godt nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...