Gå til innhold

Bekkenløsning eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg trenger litt hjelp til å stille egendiagnose. hehe:))

De siste ukene har jeg kun hat to sovestillingsalternativer: 1. høyre side og 2. venstre side. Siden fredag har jeg blitt så stiv i hoftene om natten at jeg våkner når jeg snur meg fordi det gjør vondt. Dette går selvsagt ut over nattesøvnen. Sover jeg på ryggen får jeg pustevansker og magen er et dødfødt alternativ. Mine to spørsmål er da:

1. Kan denne stivheten være bekkenløsning selv om jeg verken kjenner noe i ryggen eller har problemer på dagen?

2. Hvordan skal jeg få sovet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6280190-bekkenl%C3%B8sning-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og takk for sist.

Sliter selv med bl og har nettopp lagt et satin/silke dynetrekk under meg i senga. Det hjelper godt når jeg snur meg i senga :-)

Måten jeg merket bekkenløsning på var at jg fikk så vondt i rumpa.

Merker du noe der?

Jeg krysser alt jeg har for at det er noe annet. Det kan hende at jeg ender opp med å ligge for mye i en stilling om nettene og at det er derfor jeg stivner. Det er bare det at det er så j... vondt at jeg ikke sovner igjen.

Annonse

Heisann Hanne!

jeg har også bl, og merka det først i lysken.... så merka jeg det i hoftene og i beina mellom hoftene!!!! merka det også mest om natta først, mens nå er det mye om dagen også!!!

krysser fingrene for at det ikke er bl altså, for det er kjedelig :-(

sjekk det ut hos legen så fort som mulig, for da får du henvisning til fysioterapi fort, og det har i vertfall hjulpet meg!!!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver; jeg kjente det først om nettene ved at det var kjempevondt når jeg snudde meg. Stivna veldig i hofta. Om dagen kjente jeg stort sett ingenting, før det plutselig slo skikkelig ut. Nå er jeg sykmeldt og har er konstant stiv og med smerter fra korsryggen og til under rumpa.

Ikke gøy, så jeg håper for din del at det ikke blir verre! Mitt råd er i hvert fall å ta med med ro og kjenne på hva slags signaler kroppen gir deg. Selv om du er bra om dagen så er det lurt å ta sine forhåndsregler for å forebygge at det slår ut skikkelig.

Krysser fingrene for deg:-)

Hei Hanne :)

Jeg har bekkenløsning..d begynte i hoftene først,som en slags betennelse..kjempeondt om natten,verker som bare d..måtte legge pute mellom lårene som fungerte litt ihvertfall! så fikk jeg etterhvert vondt i rygg,rumpe og bekken...;(

Mitt råd er at du må prøve litt behandlinger til fysioterapaut,d kan hjelpe..

Håper d ikke er begynnelse på bl for din del,krysser fingrene for at du slipper d..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...