Gå til innhold

Hva er mest vanlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer jeg... Kanskje litt utålmodig nå ja, hehe...;) Når føder de fleste? Før termin, rundt termin eller etter termindagen?? Da tenker jeg på førstegangs fødende... Noen som vet eller hva er erfaringene deres??

Ønsker jeg kunne visst når jeg kommer til å føde, haha!! Sikkert ikke den eneste her...;) Er så klar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanligste er å føde i uka før eller uka etter termindatoen. For førstegangsfødende er det litt vanligere å gå noen dager over termin.

Jeg er også klar nå! :)

Skrevet

Leste nettopp i en bok at d mest vanlige var 40 uker og 2 dager..

Skrevet

40+2 er jo termin dato eg går over til uke 40 en fredag men terminen er søndag, så da blir det jo på termin dag... det er jo ikke ofte man hører at noen føder på dagen.. vil heller si etter som erfaringer fra kjente at det har skjedd uken før og uken etter termin, mellom der altså....

Skrevet

Har lest at det bare er 6 % som føder på selve termindatoen.

Skrevet

På side 170 i svangerskapsboken (til mor) står d.....

"Om Barnet uke 40

I begynnelsen av denne uken er fosteret 38 uker gammelt, og du er nå ved den gjsnittlige fødselsterminen. FLEST barn blir født 38 uker og 2 dager etter unnfangelse (etter 40 uker og 2 dagers svangerskap)........."

Så jeg skrev bare d jeg hadde lest:) men d er jo sjelden en hører noen føder på termin ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...