Gå til innhold

kvalmen i 2 trimester - ny her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er jeg også i 2. tri :-)

Herlig å være ferdig med de første 3 mnd. Men kvalmen har ikke gitt seg da, heller blitt litt værre.. fler som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg er 15+2 jeg er oså fortsatt kvalm, til tider er det uutholdelig, håper det gir seg snart. med begge gutta mine sluttet kvalmen omtrent på dagen da jeg var 3 mnd

Skrevet

Of.. føler meg fæl nå når jeg svarer..

Jeg var kvalm, kasta opp og gikk ned i vekt helt frem til uke 17. Ble da satt på kvalmestillende. Gikk på de i to tre uker, og så stabiliserte det seg.. Som legen sa helt til det faktisk ble det..."det blir bedre".. :-)

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Jeg er 20+0 nå,og er fortsatt kvalm...det ga seg litt etter 14 uker, men nå er det påån igjen gitt.jeg blir bare kveldskvalm jeg da, så det er ikke mye jeg får gjort på dissse kveldene nei...

lykke til!

Skrevet

Kanskje ikke så oppmuntrende, men jeg er i uke 21 og er fortsatt kvalm. Gav seg noen uker (ca 12 - 15) og jeg følte meg helt topp og så kom det tilbake igjen..Varierer en del hvor kvalm jeg er , men det er der hver dag i større eller mindre grad i løpet av dagen. Kaster ikke opp, men får diare istedet..Jobber 80 % og det går forholdsvis greitt.

Skrevet

Hei

Jeg er også ny her, og også kvalm... I alle svangerskapene mine har uke 12 vært verst. Etter uke 16 har det gått rette veien, og fra uke 20 har jeg vært bra mesteparten av dagen. Har likevel spydd fram til fødsel, men DEILIG å slippe den konstante kvalmen. Gleder meg til jeg er halvveis!

Lykke til videre (og håper du slipper å være kvalm like lenge som jeg har pleid å være...)

Skrevet

Jeg er også ny her, og jeg har virkelig mistet "alle" symptomer etter at jeg kom til uke 11! så jeg tror det er veldig individuelt hvor kvalm man er...Jeg er ivertfall i kjempe fin form, og håper du vil føle deg bedre etter hvert! Det sies jo det at kvalmen og trøttheten vil gi seg etter de første 3 mnd,så du får bare håpe på det beste:) God bedring!

Skrevet

Jeg er 17+6 i dag, og er heldigvis ikke så plaget med kvalme lenger, bortsett fra hvis jeg har spist får lite eller dersom det er lenge siden jeg spiste; og dersom jeg er veldig trøtt og sliten. Da er det bare en liten matbit og hvile/søvn som hjelper.

Jeg er mer plaget med brekninger jeg... Brekker meg av kjøkkenskapslukt, av tannpuss og når jeg pusser nesa... Blir nok en tur til tannlegen etterhvert :o/

Skrevet

sorry for at jeg tar motet fra alle, er i uke 26 og kaster fortsatt opp.... men til slutt blir det bare en vane det å....

Skrevet

Takk for alle svar. Selv om det ikke er oppmuntrene at det er mange som fortsatt er kvalme, så er det jo godt å vite at man er fler...

Skjønner at det skjer mye her på 2. trimester. Skrev denne meld. på mandag og i dag måtte jeg gå til side 2 for å finne den... he,he.

Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...