Rosenrød Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg er student på fulltid og jobber deltid på en kafe i tillegg hvor jeg jobber i 7- 8 timer stående. Etter at jeg jobbet i helgen fikk jeg noe jeg tror er kynnere. Hver gang jeg reiste meg opp strammet det seg kraftig i livmoren helt nederst i magen og det var ganske ubehagelig og nesten litt vondt. I dag var jeg på skolen da jeg igjen merket at det kom. Greide nesten ikke gå oppreist. Gikk til legen for en hastetime, men syns ikke jeg fikk noe ordentlig svar av henne. Vi hørte på hjertelyden som var fin og jeg har ikke UVI. Så skrev hun bare ut en sykemelding for noen dager og sa jeg ikke skulle løfte tungt. Jeg er redd for at det kan bety at jeg kommer til å gå i fødsel for tidlig eller i verste fall abortere... Noen som har erfaring med dette? Har fortsatt vondt når jeg reiser meg, men det går over når jeg legger meg ned.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hvis du kjennte at hele livmoren ble KNALLHARD, da er det kynnere. Hvis det berre var strekkninger så tror jeg ikke det var det: jeg har hatt mye av begge deler. Jeg har hatt strekkninger som har gjort at jeg ikke har klart å stå oppreist, det føles helt anerledes enn en kynner
Rosenrød Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 Hvordan kjennes strekninger ut da?
Gjest Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Hvordan skal jeg forklare det. det kjennes vel egentlig ut som om noe strekkes, de kan komme når man reiser seg snart opp eller har kjappe bevegelser. Hos meg kom de også uten noen grunn
T&J fikk baby 7. februar :o) Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Da jeg gikk med nr 1 hadde jeg kynnere hele tiden etter uke 22. De kom hver gang jeg hostet, reiste meg opp, satte meg ned, bøyde meg, hver gang jeg lo, når jeg snudde meg i sengen. Ja stort sett hele tiden! Fikk beskjed av gynekologen at det ikke var farlig så lenge de ikke kom alt for tett, uten at jeg rørte på meg, og hvis de varte over 20-30 minutter. Hvis du er usikker ta kontakt med helsestasjon å snakk med jordmor. Hun kan sikkert sette dag i kontakt med gyn så du får snakket med en gynekolog. Lykke til )
Rosenrød Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Jeg er forresten 18+ 2 på vei... så synes kanskje det var litt tidlig med kynnere. Men de kommer ikke tett eller øker i intensitet eller noe. Bare når jeg reiser meg stort sett. Så nå har jeg sittet i senga i flere timer, og merker ikke noe ubehag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå