Gå til innhold

Plan for vekttap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Noen som har en plan for å gå ned alle kiloene? I såfall, lyst å dele med meg? Jeg har ingen anelse hvordan jeg skal få vekk de 2 ekstra rumpene jeg har fått de siste ukene.. Hjelp!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mosjon mosjon mosjon!!!!

Skrevet

Ja, det vet jeg jo..

Men jeg mener..en plan? Mosjons og kosthold plan?

Skrevet

Vel, har egentlig tenkt å se det an litt. regner med noe forsvinner av seg selv. Ellers blir det noen trilleturer og mye stallarbeid for min del, så da spørs det egentlig hva man har igjen av tid. Må nesten få slenge med at jeg aldri har hatt problemer med vekta. Dette er andre gangen jeg legger på meg mye(gått opp ca15 kg, uke 33) SIst gang gikk jeg opp 17 kilo over 3 mnd!!!! Jeg reiste vekk for en stund, og endret levesett. Brukte 6 mnd etter at jeg kom hjem igjen på å gå ned til 60 kg igjen, uten å verken slanke meg eller trene noe spesielt. Så har et lite håp om at når jeg kommer i vanlig gjenge igjen så vil vekta min sakte med sikkert atter en gang falle tilbake til 60 kg som er match vekt og der jeg trives best.

Tror den kjekkeste trimmen man kan få når man akkurat er blitt mamma er å gå tur med baby og vogn. Om man går effektivt og endel bakker er det utrolig bra trim, og så koslig da!! Særlig hvis man kanskje er et par mødre sammen. Men det er jo bare slik jeg synes da.. Ser ikke helt for meg at jeg kommer meg på helsestudio ihvertfall de første mnd for min egen del.

Skrevet

jeg har først planer om å ta en sånn rense kropps kur.(egentli en ren slankekur på en uke) det får virkelig fart på forbrenninga, og skal visst være sunt for kroppen. så blir det å trille-trille-trille.

Skrevet

Bor i et byggefelt med ca 2 km med bakker til bykjernen. Håper å få energi til å ta spaserturer til byen titt og ofte :-)

Men husker fra forrige spebarnsperiode at når nettene blir søvnløse, er det ikke alltid lett å komme seg opp og ut.

Tror det er viktig å lytte til kroppen i begynnelsen. Har man ikke overskudd de første måneden, må man heller slappe av og hente overskudd til hverdagen. Ikke særlig å være en helt utslitt nybakt mamma.

Nå spiser jeg nok litt for mye snop... Planer om å kutte det ut etter fødelen.

Ellers har jeg erfaringer med at ammingen tærer på kiloene.

Sist la jeg på meg 14 kg (fødte i uke 36), var tilbake til normalvekta mi etter ca 4 mnd. Denne gangen har jeg lagt på meg 21 kg (uke 39), men stresser ikke for det :-)

Skrevet

Prøv å bytt brødet ut med knekkebrød. Det har jeg både sett og hørt skal være meget effektivt... Kombinert med mosjon..

Jeg har også Rikshospitalets Slankediett tilgjengelig. Dietten fungerer som en kjemisk nedbrytelse og det er viktig at man følger den helt korrekt. Problemet er at det er noe av det man skal spise jeg overhode ikke liker :-) Dietten går over 3 dager. Deretter spiser man 4 dager med alminnelig mat og så kan man ta en 3-dagers diett igjen.... (hvis man ønsker og trenger) Vet ikke om man bør ta dietten når man ammer. Hvis noen vil ha den, kan jeg skrive den ned. Avhengig av vekt, så står det at man kan tape inntil 20 kg på en måned. har aldri hørt noen har gjort det, men moren min som veier rundt 65 kg klarer å ta av 5 kg på 2 uker :-)

Skrevet

Grete Roede kosthold,amme,amme,amme,trille lang tur et par gang om dagen..

Skrevet

Heisan!!

Ja takk, oppskrift hørtes kjekt ut..:)

Skrevet

Jeg skriver den inn i morgen.... Er veldig trøtt for tiden, så sengen lokker akkurat nå.... :-))) Legger den inn som nytt vedlegg med overskrift: Rikshospitalets Slankediett.... Den skal ikke være farlig eller noe. man skal på denne sietten få i seg hva man trenger av næring. Og den varer som sagt kun 3 dager pr gang. God natt!

Skrevet

Det er en dårlig tid for slanking helt i starten, især hvis man skal amme. Kroppen hyler etter mat og drikke, for å si det sånn. Men man kan jo love seg selv at man skal spise skikkelig mat og ikke godis/potetgull.

Med førstemann gav jeg meg selv et halvt år etter fødselen. I den tiden spiste jeg godt og gikk etterhvert mye tur med vogna. Fullammet. Etter 6 måneder hadde jeg gått ned alle 17 kilo uten noen form for restriksjoner mot meg selv. Men hadde fortsatt slapp mage, og begynte da med litt ekstra øvelser for akkurat det.

Mitt råd er rett og slett at du ikke tenker altfor mye på det, eventuelt bare gjør litt ekstra øvelser for rumpa, så du får strammet opp litt!

Skrevet

jeg belager meg på mange lange gåturer med vogna :o) og håper at de forsvinner på det viset.

Jeg vil helst også fjerne de store lårene og hengerumpa mi. ;o)

Skrevet

Ser ikke for meg at det blir så mye tid til å tenke på slikt når den lille kommer. Men skal være obs på at når man ammer øker forbrenningen VELDIG, så jeg har værtfall tenkt å dra nytte av det å bli kvitt litt av det jeg har gått opp da.

Men blir ikke noe annet enn grovt brød, regelmessige måltider, inga gåtterier i ukedagene og trille masse.

Må jo spise uansett,så ett sundt og godt kosthold skal holde.

Har ikke så mye å gå ned, så tror planen min blir å funke...helt til jula ;)

Skrevet

Jeg har også en plan, og den går ut på at kiloene på mystisk vis forsvinner av seg selv innen første måneden er over - selv om jeg stapper innpå Toppris og sjokoladekake i tillegg til masse deilig mat!!!

Synes det er en strålende plan, jeg :-)

Skrevet

Så flått!!! Tror heller jeg vil prøve den kuren jeg... hørtes MYE bedre ut en min ;) Hiver meg på den med en gang jeg... *spiser toppris*

Skrevet

Jeg har ingen detaljert plan, bortsett fra at jeg håper å kunne gå lange trilleturer. Etter 6 måneder med bekkenløsning håper jeg inderlig på at den forsvinner kort tid etter fødselen for jeg har så lyst til å bevege meg litt igjen. Så er det også en mulighet å gå på mor-barn trim. Vet av erfaring at jeg har vanskelig med å være streng på kostholdet, men skal hvertfall prøve å kutte ned på godiset (dvs. ikke hver dag som det er nå). Fikk sjokk sist jeg gikk på vekta, har ikke så mye vann i kroppen at det kan forklare 1,5 kg på en uke (tror jeg hvertfall), men likevel er motivasjonen for å kutte ned på snopet samme som null. Gidder liksom ikke det når det bare er 2 uker igjen til termin.

Skrevet

Forresten: ammeperioden er ikke tid for strenge slankekurer. Kroppen samler opp fett i løpet av svangerskapet slik at vi skal ha noe å gå på når vi ammer (til vanlig trenger vi ca 2000 kalorier, men når vi ammer trenger vi ca 3000). Hvis man tar en heavy slankekur i løpet av ammeperioden risikerer man at man tærer på "gammelt" fett fra før svangerskapet. I det fettet er det opp gjennom årene lagret endel miljøgifter som kan gå ut i morsmelka og det ønsker man vel ikke at barnet skal få i seg. Dette har jeg fra Gro Nylanders bok "Mamma for første gang" så det er ikke noe jeg finner på eller har hørt på et gatehjørne.

Og hvis man skal slanke seg så bør man satse på et vekttap på 0,5-1 kg per uke. Da er det størst sjanse for at kiloene forblir borte.

Skrevet

Vel...de første 6 ukene skal jeg gå og gå til jeg ser mannen med ljåen. Og etter det skal jeg begynne å trene igjen

Skrevet

Det har tatt 9 måneder å bli en levende ballong, så da regner jeg med at det tar like lang tid å bli normal igjen... Har ikke tenkt å ta noen kurer, bare spise som vanlig. Er litt heldig da, ikke gått opp noe særlig...8 kg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...