Gå til innhold

Sendt bort for å føde :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye ekstra oppfølging i svangerskapet pga heftig hyperemesis og stoffskiftetrøbbel. Junior har hele tiden hatt det fint, bortsett fra at han har vært "litt-liten-for-alderen". I dag var jeg på ny kontroll på føden og møtte med godt humør og godt mot, vel vitende om at dette forhåpentligvis var siste kontrollen. (er i uke 38+1). Plutselig slipper gynekologen bomba... Du må dra til Tromsø å føde der, for det er ikke barnelege her...

Hallooo???? Det er 90 mil unna! Må ta fly i morgen tidlig. Pappaen er på kurs til kl 23 i dag... Han får ikke fri fra jobben før etter at jeg har født. Familien min bor i Bergen. Så nå skal jeg liksom bo på pasienthotell i Tromsø for meg selv helt til junior vil ut... Har ikke termin før om 15 dager, og deretter er det jo mulighet for minimum 14 dager til. Det blir jo mer enn en måned i værste fall! Og hvis ikke fødselen drar ut i langdrag er det jo nesten umulig for pappen å rekke frem i tide. Da må jeg føde ALENE!

Helvete heller... får lyst til å legge meg på gulvet og hyle og sprelle!! Er det noen andre som er satt på vent på et pasienthotell i Sibir (evt Tromsø) og som kan si at dette kommer til å gå bra?? Eller noen i Tromsø som føler for å være sosial?

Phu... måtte bare få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff!

Har ikke noen erfaring med sånt selv, ville bare si at jeg skjønner at du blir frustrert! Hadde nok revet av meg håret hadde jeg fått en sånn beskjed like før termin...

Håper det ordner seg på et eller annet viset, og at du får en fin opplevelse av fødselen og det rundt likevel.

Lykke til!!

Skrevet

uff da!

I dette tilfellet må vel din mann kunne få sykemelding, dette er jo helt uforutsett..

KAn du ikke fly til Bergen for å føde på Haukeland da,så er i allefall familien din der og så kan mannen din sykemeldes siste uka før termin??BUrde ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...