Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg har følge rmed på sidene her, og ha rjo sett at dte er en del tips/kjærringråd til hvordan en kan sette i gang en fødsel. Og denne førdepizzaen har jeg jo sett at har blitt nevnt en del ganger. Jeg har ikke sjekket den ut selv, men har tenkt at HVA kan det være i den da som setter i gang en fødsel? Og virker det virkelig? Da jeg så en oppskrift nå nettopp måtte jeg smile litt for meg selv. For det er jo mer eller mindre det mannen min pleier å ha i når han lager pizza. Dette lagde han for en uke siden.. og jeg skal love dere at det ble liv i magen en halvtimes tid etterpå... nesten så jeg ble litt bekymret.. for jeg vil ikke ha han ut heeelt ennå (er i uke 34). Men skulle ikke forundre meg om denne pizzaèn da kanskje har en liten effekt på å hjelpe til med å sette igang en fødsel. Farlig er det jo i hvert fall ikke. Er jo bare vanlig mat.. litt sterk, men vanlig mat. Lykke til alle sammen
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Har hørt om fødepizza jeg også,men jeg aner ikke hva den inneholder:)Hva er det i den da??
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Fødselsfremkallende pizza #1. Pizzadeig: 9 dl hvetemel 1 pk gjær (tørr/fersk) 1 ts salt 3 ss olivenolje 3 dl vann --- La deigen heve ca. 30 min. Pizzafyll: 2 ss margarin 1 stor løk 500g kjøttdeig 1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè 2-3 hvitløksfedd 1-2 ts malt muskat 1 ts salt ½ ts pepper ½ ts oregano ½ ts basilikum ca. 2 dl vann ost --- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Vanlig pizza egentlig,hmm...absolutt verdt et forsøk sikkert;)
litagod Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 du kan jo bare steke en grandis og spare deg for jobben - det gjør sikkert samme nytten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå