Gå til innhold

Misa med baby i magen!!! se hit!

Edelweis

Anbefalte innlegg

jeg skriver inn på nytt fordi det andre innlegget var så utrolig langt! en ting skal du vite, at dette er ikke din feil. det er ikke du som har satt deg selv i denne situasjonen! det er det samboern din som har gjort! greit det er låv å gjøre en feil, men om du forlater han så synes ikke jeg det er rart!

i tilegg vil jeg bare si at alle de som slriver stygge inlegg om at du burde ta abort kan bare gå å slenge med leppa en annen plass! jeg er selv bare 18 år, blir 19 rundt termin. å sambo er 20! vi venter vårt første barn nå! jeg har heller ingen utdanning eller jobb, men det betyr ikke at vi blir sosialklienter fordi, uansett hva er galt med å få støtte fra sosialen om man trenger det? utdanning kan en sltids ta senere! i tilegg har en kanche familie som er behjelpelig. ville bare si at dette klarer du helt fint, å jeg håper at du ikke tar abort pga de teite damene som sitter her å skriver slike inlegg! ble bare så fryktelig bekymret for at du kanche tok det innover deg!

jeg tilhører ikke dette trimesteret, men hørte om deg fra en annen her inne!

så jeg ville gi noen ord om at det går an fordi om man er ung og alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teite damene?? Hør på deg selv, da "18 år med barnefar på 20". Hva er galt med å motta sosialstøtte? Jo, fordi det er ingenting å basere seg på framover! Du har ingen utdannelse eller jobb.....Good luck to ya!

Har samboeren din det, da??? Håper jeg for guds skyld at han har!

Hvis ikke misa med baby i magen tåler å høre andre synspunkter enn sine egne, burde hun virkelig ikke skrevet inn i det hele tatt! Klart det ikke er kult å ta abort, men i visse situasjoner KAN det faktisk være det rette. Hva Misa med baby i magen velger å gjøre, er jo selvfølgelig helt opp til henne. Men man må jo tåle å høre andres meninger også. Hvis ikke viser man seg heller ikke særlig voksne.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter inn fra 3 tri.

Her må jeg faktisk si meg enig med hun som svarer over meg her

(KariMari). Hvis man skriver inn her og spør om råd må man tåle å få forskjellige synspunkter på saken. Og noen teite damer syns jeg ikke vi er. Dessuten har man ikke særlig stor erfaring som 17-18 åring for å si det sånn.....I en sånn situasjon gjelder det å tenke på barnest beste. Dette barnet blir født i en vanskelig situasjon for mor. Er et barn tjent med det? Vanskelig å gi råd til Misa, dette er noe hun må finne ut av selv og jeg ønsker henne lykke til og håper ting løser seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo faktisk så er det helt sykt å si slike ting som ta abort eller adopter bort barnet ditt direkte! hva med å prøve å oppmuntre istede! jeg ville bare gi noen støttende ord! sa ingen ting om at folk ikke tålte å høre forskjellige synspunkter! ja samboern min har inntekt! det har jeg også, menr en nåkk til at vi klarer oss bedre enn mange andre her inne! men saken med det jeg sa om sosialstøtte er at her dømmer vi ikke folk fordi om noen mottar slike støtte ordninger, det er nemlig derfor de finnes!

ville bare ønske misa lykke til jeg å håpe på hennes beste! men her blir man regel rett slaktet uansett hva man sier! BIM er ikke hva det en gang var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"regelrett slaktet"??? Det var da voldsomt! Du, hovedinnlegger, må jo også tåle å få flere synspunkter når du skriver inn et innlegg!

Jeg tar ingen side i denne saken, men håper alle finner ut sitt eget, og sitt barns beste!

"BIM er ikke hva det engang var" Dette er et diskusjonsforum, og da må man måtte regne med å møte folk som ikke har eksakt samme standpunkt som seg selv. Vanlig folkeskikk bør alle ha uansett, men jeg syns ikke de som var uenig med deg over her krysset noen grenser. Dessuten signerer de med nick, og det er jo et skritt i positiv retning,

når det er så mye anonymt her om dagen!

lykke til, alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si de teite damene som sier hun må ta abort, burde skamme seg!!

Min mor ble gravid med meg i en alder av 15 år, jeg kom til verden da hun netopp var fyllt 16!!! For 32 år siden var det ikke de støtteordingene for mødre, slik som det er i dag, MEN; jeg kan med hånda på hjerte si att jeg ikke har hatt noen dårlig oppvekst ELLER manglet noe BARE fordi hun var ung...Tvert imot, mamma har hjulpet meg mye, både som barn og voksen...Vet flere med voksne mødre som ikke har fått den støtten jeg har fått i alle år.

Men det er klart, her er det mange verdensmestrer...så vi får nok pepper, men lytt til hjertet ditt, du er ikke alene:-)

Klem fra Monica A.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må si meg noe enig med hovedinnlegger her! jeg synes også at mange av svarene misa fikk på sitt inlegg var rett og slett harde! å anbefale å ta abort å adoptere bort barnet! hallo.. hadde hun vert fjorten hadde det kansje vert noe, men som 17 åring er du voksnere enn det! vi er mange unge mødre her på bim, å mange fler finnes det i verden! slik er naturen laget, vi kan få barn i tidlig alder fordi kroppen vår er klar for det og i tilegg, er mange også mentalt klare for det!

å det finnes også de som er eldre som har får barn, men fremdeles ikke har noen utdanning! her må vi skjerpe oss damer! slike stygge råd er ikke bra! vi skal støtte å hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jada, her er det mye snakk på livet mitt. Hehe. Altså, ingen som har sagt jeg ikke tåler å høre på hva andre sier? Jeg aksepterer synspunktene til folk, og det er helt greit hva mange sier.

Det som er det viktigste for meg er ikke hva alle andre mener og sier, men hva JEG selv føler og mener jeg klarer. Jeg vet jeg skal klare dette kjempe bra, og abort er ikke et alternativ for meg :-)

Det er da ikke det lille nurket i magen min sin feil at faren gjør sine feil. Jeg lærer heller av det og aksepterer sånn ting har blitt nå. Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg skal ta ordentlig godt vare på barnet mitt og gjøre alt for at den skal få det bra.

I tillegg skal jeg bli barne og ungdoms arbeider via internett, ta eksamen og starte i praksis når barnet er klar for barnehage. Jeg vet ved meg selv at dette skal jeg klare.

Jeg prøver å være sterk for barnet mitt sin skyld, selv om det ikke alltid er så lett når det er så mye rundt meg som skjer. Det er faktisk en viss begrensning på hva mer jeg tåler nå..

Men jeg prøver å holde meg oppe, og mange her inne får meg på andre tanker. Det er så mange før meg som har klart det .. Og jeg skal klare det jeg også!

Selv om dette med barnefaren ikke er lett , så vil jeg uansett at han skal være i livet til barnet. For barnet trenger like mye en far som en mor. Hvertfall min mening ...

Han var en drittsekk mot meg, men det gjør ikke at han ikke lenger er faren til barnet mitt .

Så jeg håper jeg klarer å tilgi så vi hvertfall kan være venner.

Takk for alle svar, selv om det har vært positivt eller negativt. Jeg har lært veldig mye av det her ..

Selv om jeg er 17 år, så har jeg venner, familie, barnefaren, og familien hans.

Så dette skal nok gå bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra meg skal du ikke få noe annet enn støtte Misa. Jeg kjenner deg ikke i det hele tatt. Men jeg tror du kommer til å klare deg fint jeg. Du vet hva du vil og du har mål. Og jeg tror du kommer til å bli en flink mamma. Slitsomt vil det helt klart bli, men jenter har klart det før deg! Vet om ei som ble gravid når hun var 15, hun nektet å ta abort. I dag er hun 28 år, har to nye barn og klarer seg utmerket. Gift er hun også.

Masse lykke til misa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg ikke var en av de som sa eller nødvendigvis mener at abort eller å adoptere bort barnet er noe løsning i dette tilfellet. Dette er opp til hver og en å bestemme som kommer i denne situasjonen å avgjøre, ikke oss her inne. Det eneste jeg ville ha frem var at i et forum må man ha lov til å diskutere mulige tanker og løsninger når hovedinnelgger spør om råd. Folk er ikke teite om de mener noe annet enn en selv. Når det gjelder Misa tror jeg hun klarer å takle situasjonen bra fordi hun virker som en fornuftig og oppegående jente og er bevisst på ressursene hun sitter med. DET syns jeg er viktig når man skal oppdra et barn. Stå på Misa og det med forskjellige synspunkter var ikke ment til deg, men til HI i denne tråden tror jeg.

Lykke til:-) Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...