mamma fra vest Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Det har flere ganger vært snakket om en krem som skal være god å bruke på ømme/såre brystvorter når man starter med amming. Tenkte jeg skulle kjøpe en slik, men kommer ikke på hva den heter. Noen som kan hjelpe meg?
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 vet ikke hvilken krem du mener, men har lest at kremer som inneholder mye lanolin er bra. Kjøpte en på barneverden jeg som het noe med lanolin (tror jeg) Aner ikke om den er bra da, jeg er førstegangs og har (av naturlige årsaker) ikke prøvd den enda;) Men den kunne hvertfall være på, og man trengte ikke vaske den av før amming (iflg pakkningsvedlegget)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Jeg har kjøpt. De hadde to forskjellige på det apoteket jeg var på, en fra Avent som var dyrest og en som heter PureLan100 og er 100% lanolin. Disse to er egentlig temmelig like sa de på apoteket, men prisen avgjorde for min del. Trenger heller ikke vaskes av før amming.
lykkeliten født-23.10 Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Har vært i dag å kjøpt Avent sin, fikk anbefalt den. Hun viste meg 3 forskjellige, husker ikke navnet på de 2 andre. Få tal i albueskjell i tillegg, d redda meg sist!!!!!
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 eg fikk en salve på sjukehuset som heter Unguentum. også fikk eg en av helsesøster som heter lansinoh..den fås kjøpt på helsekost butikk og er veldig god
anntin Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Mitt "stalltips" til behandling av såre brystvorter er å vaske de etter hver amming med blå farris! I tillegg har jeg brukt å fylle farris i et brystskjold slik at farrisen skyller brystet hele tiden. Det virker kjempebra og heler sårene veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 ehhh... jeg er sikkert veldig dum, men hva er brystskjold??
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Har brukt både Purelan og Avent sin tidligere. Av erfaring var Purelan best synes jeg. Den er også faktisk kjekk til å bruke på leppene. Det gjør/gjorde bl.a Celine Middelfart leste jeg en gang :-)
mamma fra vest Skrevet 12. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2006 Brystskjold er en plastdeksel med en utbulig for brystvorten med små hull i. Denne kan du legge utenpå brystet for å begrense slitasjen på brystvorten når barnet ammer.
anntin Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Avent har noen slags kopper som en legger på brystene i stedet for ammeinnlegg. Da samler en opp melken som renner. De er veldig greie å bruke når en f.eks ammer på ene siden og melken renner på den andre. Når en da er ferdig så kan en helle oveskuddet over i en flaske... Vet ikke om de heter brystskjøld, men jeg kaller dem for det...
Rut Bram Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Jeg brukte Uguentum sist, fikk den anbefalt og syntes den fungerte fint
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 På apoteket har de brystvortekrem! Gul tube med bilde av en sau på. hehe.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 noe sier meg at det er det samme som spenefett... med tanke på bilde av sauen...hehe
minas'81&lillegull;) Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Da er det kanskje billigere å kjøpe en stoooor boks med spenefett på felleskjøpet da;) Tihii...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå