Gå til innhold

venninnene mine har snudd meg ryggen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ialefall det jeg føler. .. Hele helgen er gått uten en eneste telefon eller sms.kanskje vi har litt ulike interesser for tiden men bare tenker på hvor mangen timer jeg har hørt om deres svangerskap og fødsler!!!! Før jeg ble gravid var jeg alltid med i "gjengen" . når jeg ble gravid sluttet jeg så klart å røyke og da virker det som interessen for meg også forsvant.. det er alltid sånn at alle stikker innom til alle og tar en røyk... når di stikker innom og tar en røyk planlegger di også hva di skal gjøre i helgen eller i uken ..så da er jo jeg aldri invitert. jeg er jo ekstra følsom om dagen og tilbringer mye tid aleine ettersom jeg er sykemeldt... ikke har jeg bil heller og er ikke så veldig mobil... Å det er begrenset hvor langt man kommer seg avgårde med bekkenløsning og stor mage..

Jeg føler meg bare så utrolig ensom!

bare lurer på om det er flere som føler det litt som meg?

skriv gjerne inn hvordan du opplever dine venniner etter du ble gravid:)

hilsen høygravid og ensom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner akkuratt hva du mener! Jeg føler det også som om jeg er blitt helt uinteressann nå når jeg er blitt gravid! Ikke en eneste lørdag etter at jeg ble gravid har jeg tilbragt med mine veninner. Jeg skriver melding og ringer og ber de på besøk og sånn, men får aldri noe svar tilbake. Nå den siste tiden har jeg bare gitt opp. Om de ikke vil ha kontakt, så gidder ikke jeg å strebe etter det heller. Da får det bare være sånn.. Men så må det også sies at før jeg ble gravid var ikke jeg den jenta som satt hjemme hver helg akkuratt. Var alltid på byn. Så jeg skjønner jo også at vennene mine fortsatt drar på byn hver helg, jeg gjorde jo det samme før jeg også. Men det er bare det at nå er det ikke kontakt i ukedagene en gang. Virker som om de helt har glemt meg bort. Synest det er bveldig trist! Lurer på hvordan det blir etter fødselen.. Om de kommer og skal kalle seg selv for tanter og sånn da liksom.. For det blir litt for dumt når de ikke har vært til stede under heløe graviditeten en gang...

Skrevet

hei

akkurat sånn føler jeg det også. venninnene mine har plutselig mistet "interessen". jeg er bare 20 år, og de i denne alderen er jo ikke akkurat ferdig med festing og slikt, så når jeg ikke lengre kan være med å drikke virker det som om de ikke gidder å være sammen med meg. det blir liksom for kjedelig å finne på noe uten alkohol . synd:( denne helga hadde jeg besøk for første gang av bestevenninna mi etter at jeg ble gravid, jeg er i uke 32. det var utrolig koselig, bare synd det blir så sjelden! hun "forventer" også å bli fadder for barnet, men jeg må innrømme at jeg er blitt litt bitter, og egentlig ikke ønsker at hun skal være det, når hun bare såvidt har tid til å sette av en time for å være sammen med meg... jeg har jo (med unntak av denne helga) tatt initiativ til å møtes hver eneste gang. og en fadder bør jo kunne stille opp en del...

men får jo håpe det hjelper seg. kanskje de bare trenger å venne seg til at de får en mamma i gjengen....

Skrevet

huff eg er så glad eg ikke har det sånn. har det sånn når det gjelder fest og sånn at eg ikke blir invitert og sånt. men hehe. hadde ikke gått uansett.

men eg er så glad for at mine venner ikke har glemt meg. får melding og tlf flere ganger til uken om eg har lyst på besøk. trodde eg skulle blir "forlatt" nå so eg er gravid.men der tok eg feil heldighvis. vennene mine har støttet meg gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

sÅnn føler jeg det også.. mannen min har i tillegg måtte dra fra meg(ikke frivillig) så er jo bokstavelig talt helt alene. og mistet broren min uken etterpå, og da lovet de å hjelpe meg med handling og andre ting som plutselig ikke er så lett lenger, men hvor har de blitt av??

Vet jo at jeg ikke er deres problem men litt mer støtte hadde jeg regnet med. ÅÅÅÅ det var godt å få sagt det. har aldri sagt det til noen før.

Skrevet

da spør jeg ka slags venniner har du?det er jo nå du treng dem ekstra..jeg ble så lei meg på du dine vegner og de som opplever det samme som deg..for jeg har så god støtte fra alle mine..og blir regnet med selv om jeg måtte si nei som oftest..men det er bare godt og bli regnet med så dette syns jeg va veldig trist og lese..du fortjener bedre venner,mener jeg! disse er itte verdt ditt vennskap på noen måte!!!!!

Skrevet

Det er så kjipt å høre at det er så mange som har det sånn...

Første tanken min er fy søren så kjipe venninner dere har! De er ikke skikkelige venner at all... Er nesten så jeg skulle ønske jeg kunne lånt bort noen av mine, selv om de ikke er så innmari mange er de veldig tilstede!

Jeg håper og ønsker for deres del at dere finner noen venninner, kanskje på barsel eller i barselsgrupper etc etc som virkelig er venner og stiller opp for dere... Og om noen skulle trenge en kafevenn eller slikt og bor på østlandet så stiller jeg gjerne jeg, og tar med meg mine:)

Bare å si fra!!!

Skrevet

Jeg synes det er kjipt at ingen gidder å avtale noe med meg lenger siden jeg nærmer meg termin (37 uker). Alle skal besøke meg etter at ungen har kommet ut, da skal de gå på tur og jeg kan komme til dem - men de vil ikke ha besøk i tilfelle jeg setter i gang med å føde hos dem!

Er så kjedelig når det kan gå nesten 5 uker til ungen kommer ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...