*3barns mamma* Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 planlegge å få en liten til snart. men skal ut å reise i mai.. får jeg fly når jeg har en mnd igjen? eller hvor gammel må ungen være for å være med?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Det avhenger av hvilket flyselskap du skal fly med. Mange flyselskap har att du ikke har lov til å fly med de de 2 siste mnd av svangerskapet. Men det finnes unntak. Sterling har bl.a de 4 siste ukene. Mener at det ikke er noen minstealder på når du kan fly med den nyfødte..... Du får sjekke med det flyselskapet du har booket med...
candyland Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 vet ike om det er noen begrensninger på hvor gammel ungen må være, men det tror jeg ikke. du kan hos de aller fleste reiseselskap fly inntil det er 4 uker igjen til termin. hvis du har legeerklæring kan du fly inntil det er 2 uker igjen, men hvis du er usikker, så ring å spør flyselskapet, de vet det jo helt sikkert:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 PS! Glemte å si at hvis du skal fly "seint" så er det lurt at du har med en bekreftelse fra legen din på når terminen din er. De kan nekte deg å gå ombord om de synes du ser "veldig langt på vei ut......"
OktoberTussi Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Ungen må være minst 7 dager gammel..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Det kommer litt an på hvor lang flytiden er også, men på kortere turer kan man med SAS Braathens fly fram til 4 uker før, og fram til 2 uker før med legeerklæring. En annen ting er at man faktisk merker at det er en påkjenning å fly så seint! Jeg tok en tur/retur 3 uker før termin. Bare en times flytid, men likevel fikk jeg masse vann i beina og følte meg helt pumpa! Var helt fin på forhånd.
jente+jente Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg skulle fly fra Norge til USA via London i uke 29 med British Airways, og de var veldige strenge!! Ville ikke la meg sjekke inn i Oslo uten erklaering fra legen.... som jeg ikke hadde! Men etter mye om og men viste jeg frem kopi av journalen min som jeg heldigvis hadde i kofferten (maatte pakke opp nesten hele kofferten for aa finne den!). Siden formen var bra, jeg har ikke hatt noen problemer i svangerskapet, aksepterte de det. British Airways sin regel: Maa ha legeerklaering fra uke 28 til uke 32, etter uke 32 forbudt aa fly!!!
♥ anonym♥ Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 mange sier at de ikke tar spedbarnunder 8 dager, hvis det ikke er en medisinsk grunn til at de må fly. Har selv vært ute å flydd, men måtte skyndte meg hjem da jeg var uke 31+3, for hadde jeg kommet etter det hadde jeg ikke fått flydd. måtte dessuten vise bekreftelse på termin og fylle ut risikopapirer før jeg gikk på flyet. både frem og tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå