Gå til innhold

Hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.. Jeg er så grusomt plaget med hodepine.. er i 13 svangerskapsuke og har vel hatt det slik mer eller mindre siste 8 ukene. Er det noen der ute som har erfaring og kjenner noen gode råd mot dette her ? Det sies å være vanlig, men det gjør jo vondt for det ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær flink til å slappe av, hvil deg ofte, spis frukt og drikk mye vann. Og blir det for gale så¨tar du jo paracett. Det er ike skadelig. Er forferdelig å gå med den hodepinen. Er plaget av migrene så føler med deg!!!

Skrevet

Hadde det sånn jeg også. Det beste rådet jeg kan gi deg er å drikke MASSE vann, å ta en paracet i ny og ned. (bare ikke overdriv) :)

Har du vært på kontroll og fått sjekket blodprosent evt.jernmangel?

Skrevet

har hatt litt hodepine gjennom de 20 ukene mine også og det er egentlig ikke så mange andre råd jeg har fått enn å passe på å få i meg nok væske. har liksom ikke hatt noe lyst til å ta smertestillende så jeg har heller gått med de smertene som er.. men jeg tror de bare sier at det er å slappe av og drikke mye væske, evt kan det være jernmangel, det ser de jo evt hos legen ved en blodprøve:)

Skrevet

Blodprosenten var 12,5 på siste måling og det er jo fint, men nå har jeg utstyrt meg med et stort glass vann og funnet frem en banan. Sofaen ser innbydende ut og tror jeg skal snike meg til en time eller to på soffaen før "snart stolt storebror" skal hentes i barnehagen. Takk for tilbakemeldinger :)

Skrevet

Jeg har også vært veldig plaget av hodepine, og føler virkelig med deg. Er i uke 16 nå og føler at det kanskje har blitt litt bedre de siste par ukene (bank i bordet). Jeg er mye plaget av migrene til vanlig, gjerne i forbindelse med menstruasjon etc, men kan jo ikke ta de migrenetabl jeg vanligvis bruker nå.

Mitt beste råd er egentlig å slappe av og tillate seg å være hjemme fra jobb ved behov. Har i tillegg opplevd at jeg har fått veldig stiv nakke og stive skuldre i løpet av sommeren. Dette gir jo også vondt i hodet. Merkelig sammenheng med graviditet kanskje, men jeg lurer på om det kan ha sammenheng med at man spenner seg litt ekstra hvis man er i litt dårlig form generelt (kvalme etc.). Mulig du sliter med dette også og kan ha glede av en massasjetime ller to?

Skrevet

Hei..

har du sjekket jerninnholdet i blodet ditt? d hjelper ikke alltid å ha mye blod,hvis d er tomt for jern i d. og kanskje om du har nok av alle vitaminene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...