Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg og min mann skal snart starte prøvinga av nr 2. Har en nydelig sønn på snart 2 år fra før av ) Pga en veldig røff fødsel sist gang ved Kristiansund sykehus så skal legen min søke keisersnitt ved St. Olavs for meg nå neste gang. Dette er en veldig stor lettelse for meg, siden det er helt uaktuelt for meg å føde vaginalt flere ganger. Helt skrekken! Men uansett da så lurer jeg på om det er noen som har tatt keisersnitt der før??? Hvordan var det? Var personalet flink og hyggelig? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277908-noen-som-har-tatt-keisersnitt-ved-st-olavs-i-trondheim-etter-at-det-ble-pusset-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. september 2006 #2 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg hadde et hastekeisersnitt på St. Olavs 27. juli i år, i svangerskapsuke 35. Nå vet jeg ikke hvordan det var på St. Olavs før det nye Kvinne-barn-senteret kom, men jeg har hørt at det var fire som delte rom på barsel og at avdelingen var nedslitt osv.. Keisersnittet mitt var høyst uplanlagt og det føltes traumatisk i og med at det tok maks et kvarter fra legene oppdaget at noe var galt til jeg lå på operasjonsstua. Jenta vår hadde ikke overlevd om jeg hadde ventet noen timer eller dager til med å dra på sykehuset(dro på kvelden fordi jeg hadde en liten blødning). Uansett, jeg opplevde at personalet var helt topp. Legen og jordmora som fant ut at noe var galt og som fortalte meg at jeg skulle ta keisersnitt øyeblikkelig var profesjonelle og medfølende, og de prøvde virkelig å få meg til å føle meg trygg. Operasjonsteamet var kjempefint, alle presenterte seg og sa hva jobben deres var. Jeg var livredd der jeg lå, men alle gjorde sitt til at jeg skulle roe meg. Det er litt tåkete, men jeg husker folk som strøyk meg over håret og klappet på meg og holdt meg i hånda og sa at jeg var flink. De var rolige men effektive føler jeg. De prøvde å gi meg informasjon mens operasjonen pågikk i og med at det ikke var tid til info på forhånd. Jeg er veldig fornøyd med måten alt ble gjort på rett og slett. På St.Olavs er det slik at KS-pasienter får være på barsel i fem døgn, "vanlig" fødende blir sendt til pasienthotellet like ved tror jeg. (KS-pasienter kan etter det jeg forstår også bli sendt dit ved plassmangel). Avdelingen er delt opp i barsel øst og barsel vest, jeg lå på den første. Det er mulig jeg "hadde flaks" men jeg synes personalet der var engler. Mange koselige og snille sykepleiere og jordmødre som tok seg tid og var oppmerksomme og hjelpsomme. Barselavdelingen på det nye senteret har enerom(hurra!) med eget stort bad. På badet er det dusj og do og stelleplass til babyen. Rommet har TV, radio, internett og telefon, og det er sovesofa der som far evt. kan bruke(han kan være på sykehuset døgnet rundt, men det koster ca. 150 kroner per døgn inkl. frokost). Avdelingen ligger i 5. etg, og mitt rom var lyst og fint. Mitt rom hadde til og med en bitteliten veranda På kantina rett borti gangen blir det servert frokost, lunsj, middag og kveldsmat, og man får mat servert på rommet hvis man ikke er i form til å gå dit og spise. Det er også masse brød, pålegg og drikke tilgjengelig hele døgnet i kjøleskapet. (Jeg har fortsatt kjærlighetssorg over isbitskuffa som var der.. Jeg følte meg rett og slett kjempegodt tatt vare på der. Mulig de var ekstra snille mot meg fordi jeg hadde tatt hastesnitt og jenta mi lå på nyfødt-intensiven, men jeg vil jo tro de er snille mot alle. Ble litt langt dette, men mine erfaringer tilsier iallefall at du kan slappe helt av mtp. KS på St. Olavs. Jeg er kjempefornøyd med både personale og omgivelser. Hvis du får muligheten til å bestemme barselavdeling selv anbefaler jeg øst, men vest er sikkert fin den også. Lykke til med søknad og fødsel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277908-noen-som-har-tatt-keisersnitt-ved-st-olavs-i-trondheim-etter-at-det-ble-pusset-opp/#findComment-6330433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. september 2006 #3 Del Skrevet 17. september 2006 Hei ) Tusen takk for et hyggelig svar. Nå gleder jeg meg værtfall!!! Høres jo helt supert ut i forhold til det jeg hadde forrige barselopphold i værtfall. Høres skikkelig koselig ut og hører det er flere som sier dete er blitt kjempe bra der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277908-noen-som-har-tatt-keisersnitt-ved-st-olavs-i-trondheim-etter-at-det-ble-pusset-opp/#findComment-6350646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 ville bare si at jeg synes dette svaret var kjempefint å lese, jeg har tatt to hasteKS på gamle avd. og er veldig spent på hvordan det er på den nye.... Og dette hørtes jo helt fantastisk ut. Jeg var ikke klar over at pappaen kunne være der om natta og jeg kjenner at det er jeg både rørt og kjempeglad over å få vite. Takk og takk vuggu Vuggi (jeg har termin 9 mars) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277908-noen-som-har-tatt-keisersnitt-ved-st-olavs-i-trondheim-etter-at-det-ble-pusset-opp/#findComment-6372656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå