MammaDilla Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg har de siste to ukene kjent meg så rar og sliten. Har vært sykemeldt 50% pga begynnende bekkenløsning. I dag var jeg på kontroll hos legen. Det viste seg at blodprosenten hadde gått ned fra tolv til ni, på tre uker, og at BT har steget betraktelig. I tillegg fant de noe i urinen og skal sende den på dyrkning. Anklene er hovne og håndleddene verker... Jeg nevnte også at jeg har hatt ubehag på høyre side oppe med ribbeina. Da rynket legen på nesa og sa at han ville ha meg inn om fire dager igjen. Jeg syns dette er så kjedelig. Lyttet på fosterlyd også, så der hørtes alt bra ut da, heldigvis Men jeg liker ikke å bli kalt inn igjen om fire dager uten at legen kan si hva det kan være.. Hjelper jon ikke akkurat på BT å bli stresset..
Nicki_81 Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Kan være begynnende svangerskapsforgiftning, og er da ekstra viktig at du slapper av og tar hele livet med ro =) Går nok greit etterhvert skal du se
MammaDilla Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 hmmm.. hadde trodd eg sku hatt mer hodepine da... vil det si at jeg ikke bør svømme i dag??? Pleier å svømme to dager i uken pga bekkenet..
lillemy73 Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 høres ut som beg sv.skapsforgiftn. ja, er nok best å ta det med ro, og ikke stresse med noe.. jeg hadde nesten ikke hodepine, man trenger ikke ha alle symptomer. Men når det er sagt, viktigste er å prøve å ikke bekymre deg, bt stiger av bekymr også - iallfall på meg.. gjør noe koselig, og gled deg over magen! =) hvor langt på vei er du forresten? masse oppmuntringsklemmer =)
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Ønsker deg lykke til, og sender masse oppmuntringsklemmer Ta vare på deg selv disse dagene, unn deg noe ekstra (trenger ikke være godis nei, kanskje ei ny truse, en cd eller noe sånt), og be om å bli litt ekstra oppvartet av pappa'n til knøttet. klem
MammaDilla Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Takk for oppmuntring Er bare 22 uker på vei, så det er jo tidlig, men leste litt om dette her, og ser at en av 20 førstegangsfødende får svangerskaps forgiftning, og at det kommer fra midten av svangerskapet.. Regner igrunn med det er det jeg har siden jeg har høyt bt, protein i urin og ødem i anklene. Hadde ødem grad 1. Måles fra 0 - 3. De finner vel ut av det når jeg skal inn igjen på kontroll på fredag. Pappaen er heldigvis kjempe god og snill Og vofsen min som til vanlig pleier å være litt vill har blitt usetvanlig rolig rundt beina mine i det siste;) Kanskje han merker på meg at jeg trenger mer ro.. hehe
selfangerkjerringa Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Dyr merker mer enn vi tror De fanger opp signaler vi sender ut ubevisst. Igår la katten min seg på sida av magen og var skikkelig søt og kosete. Men han syntes det var litt smårart at han ble dytta på så mye, så han flytta seg ned til låret mitt etterhvert... lillejenta der inne som ville hilse på
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Heisann. Formen går jo litt opp og ned for oss alle... : ) For meg hjelper det å komme ut en tur, trenger ikke være lange gåturen, bare litt frisk luft og bevegelse. Når det gjelder bekkenløsningen så får du kreve en henvisning til fysioterapeut av legen din. Trening er kjempeviktig i forhokld til slike plager og en fysioterapeut legger opp treningen slik at den passer DEG!!! Jeg har vært litt slapp og hatt lav blodprosent, mitt råd: drikk brenn-nesle-te. Det smaker kanskje ikke kulinarisk, men er kjempebra for urinveiene, jernmangel og immunforsvaret. Om du vil kan du jo ha litt honning i teen, eller en dråpe sitron (ikke ha sukker i). Når det gjelder smertene i høyresida di tenker nok legen på leverpåvirkning. Noen gravide får denne tilstanden, den er ikke farlig, men legen bør følge deg opp. Stå på! Vi er jo kjempeheldige! Litt må vi vel ta med! Lykke til videre.
MammaDilla Skrevet 12. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2006 Ja, jeg også som alle andre opplever det godt å komme ut. Problemet er at jeg har symptomer på svangerskapsforgiftning. Og da skal man holde seg veldig i ro. BT mitt er alt for høyt, har proteiner i urin og ødem i anklene. Har hatt mye hodepine også, men det trenger ikke ha noe med sv.forg. Så det er ikke bare "vanlig ubehag", men noe som kanskje ikke går over før svangerskapet er ferdig. Og det er det som får meg så nedfor. Trener jo to dager i uken pga bekkenet, men har fått beskjed om å holde meg helt i ro til neste legekontroll om tre dager...
lillemy73 Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 huff, nå hørtes du lei deg ut igjen, så jeg sender sporenstreks enda et lass med tusenvis av oppmuntringsklemmer!!! =) vet at det er vanskelig å være positiv når man er bekymret, og at det er lett for å bare gå og tenke "hva om det og det går galt osv.." MEN, KJEMPEVIKTIG å prøve å kose seg litt - om ikke annet så for blodtrykkets skyld... Har du forresten fått medisiner for bt? hjelper masse!! om ikke, prøv å ikke få for høy puls, kos deg med noe som er avslappende for deg - og stol på at du får veldig god oppfølging av legen! Han legger deg inn med en gang om det er bare den minste lille ting som trenger stadig overvåkning (var innlagt en mnd med hvert av mine barn, selv om jeg ikke egentlig følte meg syk). Ønsker deg en deilig dag med minimalt med bekymringer, og maksimalt med kos!!! =) masse klemmer
MammaDilla Skrevet 12. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2006 Tusen tusen tusen takk for oppmuntring!!! Ja, det er lett for å gå tenke det verste. Har hatt en tre uker gammel liten gutt hos meg i hele ettermiddag. Det hjelper jo på humøret Foreldrene trengte en ettermiddag/kveld aleine til å kose seg, og jeg ble den heldige barnevakten Det har fått opp humøret mye, og tankene over på andre ting enn meg selv og mine bekymringer!! Går mye bedre nå
lillemy73 Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Det var kjekt å høre! =) krysser fingre for deg, sikker på at dette går kjempefint, jeg!! Men gi en oppdatering når du har vært hos legen da.. Ha en riktig god natt! =) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå