Gå til innhold

September: Endelig hjemme - Kornelis er født! (samme som 3.tri)


yr<3 med 2 gutter!

Anbefalte innlegg

Etter en strabasiøs fødsel på 33 timer som endte med klipp, vakum og en fantastisk sterk gutt er vi endelig hjemme! Med oss har vi en fantastisk vakker, stor, liten gutt som heter Kornelis, 4080 gram og 55 cm lang da han ble født 1245 lørdag 2.september 2006. En stor gutt, på mange måter! - Han hadde en tøff start på livet, ble tatt med vakum til slutt, da livmora mi og jeg var totalt utslitt da de f... ineffektive pressriene mine ENDELIG kom! Han var helt blå og pustet ikke da han klaska opp på magen min, APGAR-score på 3 umiddelbart etter fødselen, så de klippet navlestrengen og sprang med han.

 

Etter litt starthjelp kom han seg imidlertid raskt; 6 etter 10 minutter og 10 minutter etter det igjen fikk han 8 av 10 på APGAR. Siden jeg er gbs-positiv måtte han få antibiotika. Det ble forespeilet oss først en kur på 3 dager, men grunnet litt forhøyede infeksjonsparametere ble det 7 døgn. MEN; han har gjort seg bemerket med å være så sterk og livskraftig - dette er en fighter! Vår lille Kornelis VILLE videre i verden, og nå, etter 7 døgn på nyfødt intensiv er vi altså endelig hjemme!

 

Dere som enda venter - DET ER VERDT HVER ENESTE JÆVLA RI!!! Og, vær trygg på at det finnes absloutt kompetanse i helsevesnet - vi har hatt mange flinke folk som har hjulpet oss på veien! Takk til dem - selv om jeg ikke tror de leser det her inne, men likevel.. C",

 

Klem fra en utrolig glad, lykkelig og takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen spørsmål er dumme! Dersom en aldri spør når en lurer på noe vil en jo aldri få svar, og det er dumt! C",

 

Jeg er positiv for gruppe b-streptokokker. Du husker kanskje at det var en del styr i media om det i sommer? Statens helsetilsyn gikk ut og opplyste om dette og ba om endring i rutiner rundt testing av gravide, da de mente å ha oppdaget en sammenheng mellom dødfødsler og alvorlige infeksjoner hos spedbarn der mor var gbs-positiv. Mener det er ei side som heter gbs.net eller noe i den duren, der står det mye nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer en masse. Ble litt rørt jeg :-) Velkommen til verden lille lange sterke prinsen til mammaen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker, takker!

 

Må innrømme at jeg er litt mer lettrørt nå om dagen.. He, he, hører vel til. Kan tenke meg det er flere enn jeg som blir litt slått over ende av sine (vid)undre om dagen!

+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mass med gutten din....Får håpe dere har det bra begge to..Jeg venter og venter...Men som du sier det er nok deffinitivt verdt det...Lykke til videre..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...