Gå til innhold

Trenger noen synspunkter...

Anbefalte innlegg

Altså... Jeg er andregangsfødende, har en hærlig gutt fra før, som ble forløst med keisersnitt ved 9 cm. etter en fødsel med veldig mye mye surr.

Nå er det to måneder til jeg skal føde igjen, og har igrunnen skøvet det hele med fødsel litt foran meg men nå er det på tide å begynne å tenke litt... Jordmoren min sier at jeg skal uansett slippe en sånn fødsel jeg hadde sist, at vi skal lage en plan, skal tilbake til henne til neste torsdag, men skal til legen på sykehuset for å drøfte dette allerede på tirsdag. Jm ba meg bruke de neste dagene til å tenke omkring dette.

En del av meg har hele veien nå villet føde vanlig, siden jeg opplevde en veldig skuffelse sist over å bli snytt for "finnishen", liksom, men samtidig har noe i meg også ønsket å få gjort et planlagt ks. Tror det er stor forskjell på å "ikke få til å føde" som jeg opplevde sist, og å planlegge et kontrollert ks. Da vet man jo liksom hva man har og forholde seg til. Jeg er veldig lite motivert til å ha en "misslykket fødsel" en gang til. Jm foreslo at vi jo kunne prøve å føde men ha lavere terskel for å ta ks.... Jeg vet ikke.... Nå som jeg tar frem følelsene mine omkring dette skal jeg være ærlig å si at jeg håper på en måte at legen skal anbefale ks, så slipper jeg å bestemme noe selv, for jeg vil liksom ikke bare "velge den enkle løsningen" selv. ...

Håper dere skjønner hva jeg tenker omkring, og håper noen har noen kommentarer eller innspill til meg..

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277541-trenger-noen-synspunkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skjønner akkurat hva du tenker! Jeg har en sønn som akkurat har fylt 1 år. Han ble forløst med KS etter 55 timer med rier. Jeg synes det var en vidunderlig løsning! Ingen komplikasjoner etterpå og ikke særlig smerter. Jeg har fått beskjed at om jeg blir gravid igjen skal det legges en plan for neste fødsel. Jeg skal få slippe og ligge så lenge, for så å gjennomgå KS. For min del, tror jeg nok jeg ønsker en løsning som sier at jeg skal i utgangspunktet prøve på normal fødsel, men om de ser at dette tar tid, tar de KS ganske hurtig. Jeg synes ikke det er nødvendig med masse smerte, revning, sying og blødninger når man ikke trenger det!!!!

Lykke til videre med KS eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...