Gå til innhold

Hvordan få tak i pergo?

Anbefalte innlegg

Jeg har sjelden mensen, og dermed sjelden eggløsning. Jeg har fått et barn, men har så lyst på et barn til fort, har ikke lyst å prøve leenge. Har allerede prøvd i et halvt år, tror ikke jeg har hatt mer enn en eggløsning. Må man til legen for å få tak i pergo? Har ikke lyst å vente med pergo.

Noen som har blitt gravid som har lyst til å selge sin pergo..??? Jeg bare spør, i tilfelle jeg skulle være skikkelig heldig:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6277399-hvordan-f%C3%A5-tak-i-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få pergo så må man til gynekolog. Det høres ut som om du er en "god" kandidat for pergo, siden du har sjelden mens og EL.

Da pergo er et sterkt preparat, så vil jeg absolutt ikke anbefale deg å kjøpe rester av andre, det skal tas i samsvar med gynekolog!

Lykke til! :o)

Ja, gynekologen må gi deg resept på det for det er viktig med påfølging pga farer ved det sterke medikamentet. Jeg har tatt to kurer. En vanlig og en dobbel. ikke hatt EL på noen av dem. Men mulighet enda da ved siste kur. Tar bare tid. Så ikke sett høye forventninger til at alt faller på plass selv med Pergotime. Jeg hørte om alle som ble gravide med første kur osv..... men absolutt langt fra alle.

Lykke til!

Takk for svar! Vet dere om man kan få resept på pergo uten å måtte levere sædprøve? Er det en laang prosess bare å få pergotime? Er det best å gå til privat gynekolog, blir man tatt hånd om litt raskere der? Setter kjempestor pris på svar!!!

Jeg fikk resept uten sædprøve... var til en samtale hos gyb og jeg spurte om å få det, fikk det og begynte rett på dobbel kur!

...har ikke gitt meg noen spire enda da......

Men se hvor lang tid det tar før du får time hos off. gyn, det er jo billigere enn privat.

Lykke til :-)

Annonse

Hvis du vil unngå å bruke til på en fastlege som høsyt sansynelig vil si at dere må prøve en stund til før han henviser deg til offentlig gyn, kan du gå privat.

Da vil jeg anbefale dr.Stensløkken på Balderklinikken i Oslo. Litt dyrt men det er alle private gyn. 1000,-kr for første time. Men hun er kjempe flink og tar deg seriøst.

Lykke til framover

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...