Gå til innhold

Er det noen som forstår (helsekort)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På helsekortet, under ødem sto det 0 forrige gang jeg var til kontroll. I dag skrev legen 0-1. Hvor mye vann er det snakk om når han skriver dette? Og hvor får han dette tallet fra? Jeg merket ikke at han gjorde noe som kunne tilsi at han sjekket vann i kroppen...

Takker så mye for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er snakk om nesten ingenting hvis han skriver 0-1....og antagelig har han basert dette på hva han så og observerte (et blikk er nok ;-) ) og det at du er kommet såpass langt i svangerskapet. Det er helt normalt å få litt ødemer i siste trimester...

vær glad du! Du har nesten ikke vann i kroppen i motsetning til meg som føler meg som et drikkevannsdepot ;-)

Skrevet

Hei,

Ødem er vann i kroppen ja..

Jeg hadde 0-1 for noen mnder siden, det er det laveste, betyr at du har litt vann.

JM gjorde heller ingen undersøkelser av meg, bare så på ben og fingre.

Er nå oppe i 2, og har ganske mye vann..

Skrevet

Det går fra 0-3. Er selv oppe i 2 og ser ut som jeg har elefantbein! Mannen min ler og trykker meg på beina for fingermerket sitter igjen i 5 minutter etterpå.. Og jeg blir sinna for at han ler.. Ikke SÅ gøy å se ut som en elefant!

Skrevet

Tusen takk for svar! Han har sikkert basert dette tallet på hva jeg selv har sagt da, fordi han spurte om jeg hadde vann i kroppen og da sa jeg litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...