Brumm Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Hei lille venn! Har du hatt en fin helg? Du er vel spent nå) Det er jeg og!!! Tenk- bare 4 dager til du skal teste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! regner med at du ikke tester før. Det skal jeg ALDRI gjøre en gang til!!! Er mye bedre å leve i troen på at men er gravid og ikke ta sorger på forskudd. Hele den siste uken min, var så forferdelig. Var jo sikker på at jeg ikke var gravid. Sorgen var jo like stor da jeg fikk dette bekreftet:o) Nå er det bare å krysse alt vi har!!! Denne gangen ER du gravid! Kan ikke ha flere nedturer nå. Ja alle disse symtomene... Vi er nok ganske like der, og ikke analyserer de. er nok best, ellers blir en jo helt skrudd... Progesteronen gjør jo sitt... Jeg er sååååååååååååååååå spent og klarer nesten ikke vente til fredag selv. hi hi. Så kos med sms fra deg. Det går faktisk veldig bra med meg. Var utrolig kjipt på fredag. Jeg bare gråt og gråt. Men jeg skjønte selv at jeg ikke kunne grave meg ned her hjemme, så jeg dro ut. Bestilte en frisørtime, det var deilig. På kvelden fikk vi barnevakt og Brumm-mannen og jeg dro på fest. Det var utrolig deilig. Var sammen med mange mennesker, var bare noen som visste hva som hadde skjedd, så deilig å snakke om helt andre ting. På lørdag kom mensen og det var en utrolig lettelse. Da slipper jeg å VENTE.... Så nå ser vi frem til neste forsøk. Og jeg gleder meg faktisk!!?? Høres jo litt fjernt ut, men det gjør jeg. Skal være noen ekstra dager i Danmark, så blir det ikke bare fort ned og så hjem igjen. Så gleder meg jo til det. Hadde jo ingen negative erfaringer da vi var der sist. Så 29 sept begynner jeg med spray igjen, så regner med å reise ned i slutten av oktober. Nå må du passe på deg selv og slappe av lille venn. Så venter jeg å lese et innlegg på fredag hvor det står GRAVID fra deg:o) Du kan jo sende sms og da. Er jo så spent lille venn. Vi snakkes da Lenn:o) Mange store klemmer fra meg:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 Heia vennen .o) Jeg har hatt en kjempehelg, veldig fin ) Har fått kjøpt 11 julepresanger og 3 bursdagspresanger, ikke dårlig eller hur!!??? ;o) Men nå har jeg ligget på sofaen og vært kvalm.... Det kommer over meg etter måltidene...Det ligger der og "brenner" hvis du skjønner... Ligger der og vil opp...nei dette var ikke noe gøy for deg å lese... ;o) Føler det veldig som sist, men fornuften ligger der i bunnen og sier meg at man ikke skal være sikker på noe som helst før beviset (testen) er klar. Skal teste fredag og ikke før.... Inntil da er jeg rolig! Nesten overrasket over meg selv, men det er veldig godt å kjenne det slik. Har før vært "på tuppa" hele siste uka før test de andre gangene, men nå har jeg fått det over meg at JO, vi klarer det, enten nå eller neste gang. Til slutt sitter den, det er jeg overbevist om ) Er sykemeldt i 2 uker til, det er godt uansett utfall av testen. Har vært flink jente og tatt det med ro, hørt mye på en veldig fin Tai Chi CD jeg har, setter den på ganske høyt på anlegget - veldig beroligende! Ellers så har jeg kost meg med sønnen vår....har rolige morgener og går til barnehagen hver dag.Ser på alt mulig på veien, teller rognebær, ser på marker og insekt.... Det rekker vi jo aldri i den hektiske hverdagen... ) Får også hentet han litt tidligere (men har trives så godt i barnehagen at han helst vil dit....innimellom vil han ha fri, men det er ikke ofte )) Der har han jo alle lekekameratene sine og han får "løpt fra seg"- ikke lett og ha en sykemeldt mamma som ikke kan løfte og springe eller hoppe på trampoline nei....;o) Veldig synd med den negative testen din, men husk, det var 1.forsøk....det er ikke ofte det slår til med det samme. Er sikker på at på neste forsøk...ja DA ) Godt å være i gang igjen, jeg synes det har vært den beste trøsten etter et mislykket forsøk - å få komme i gang igjen så snart som mulig. Da blir det lettere å legge det negative bak seg også! Ha en god kveld!! Stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6280786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 12. september 2006 #3 Del Skrevet 12. september 2006 *Dytter* ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6285344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 13. september 2006 #4 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Brumm ) Skjønner at du ikke er så aktiv her akkurat nå, men dytter innlegget opp igjen jeg ) Her er det rugedag 12....holdt på å tjuvteste i dag, men fornuften seiret ;o) (utrolig nok.....) Er fortsatt sulten/uggen og diverse symptomer.... Nå bare *krysser* jeg fingre og tær for at dette går veien!!! ;o) Ha en fin dag vennen ) Klemmmm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6299535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 14. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 14. september 2006 hei lille venn!!! Har ikke vært her på noen dager. Har skjedd så mye. Vært ute hver kveld..... Så nå er det tid for å være hjemme:o) Men det har vært veldig deilig. Var ute med mamma en dag og ute med venninner en dag. Deilig å sitte ute og bare skravle og frikke rødvin:o) Dette har gått mye bedre enn forventet. Men det er som du sier, bedre hjelp når en setter igang med forsøket. kan se fremover. Kan ikke snu seg tilbake nå. Alt for mye trist som har skjedd. Men heldighvis er det fortiden vår!! Begynner fre 29 sept med spray, det er jo bare 2 uker til. Svarte på innlegget ditt lenger opp, at du testet for tidlig. Alt håp er ikke ute vennen min. Selv om det føles for jævelig nå.... Må jo være ubeskrivelig siden det er 4 forsøk... Men nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd. Testen kan fortsatt bli positiv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssssse klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6312971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 15. september 2006 #6 Del Skrevet 15. september 2006 Da har jeg tatt en test til...fortsatt like negativ. Som om det var vits i å ta en til liksm!! HA!! Tror jeg sørget fra meg i går...nå er jeg bare helt tom. Fjerde forsøk og alt var optimalt....8-delt egg og akupunktur....Og likevel skal det ikke gå!!! Det verste var vel at følelsen min har vært så utrolig bra hele veien, allerede fra jeg satt i bilen fra Trondheim så kom den gode følelsen snikende ) Så feil kan man altså ta. Er lei av å tenke positivt. Lei av å tro på at det skal gå. Lei av å være den "sterke" (som alle sier) som klarer "alt". Lei av å få knust drømmen min gang på gang. Lei av å håpe. Lei av å skulle motivere meg...om igjen og om igjen... Men jeg vet at dette ikke er det siste stikk fra meg, trenger bare å komme meg med hodet over vann igjen. Fatter av og til ikke hvor jeg henter styrken fra. Håpet om å få en bebis i armene er sååå stort! Det er altoppslukende og har tatt og krevet mye energi...... Og så jæ*** irriternde med så mange sikre symptomer, og så er det f** meg Progestanen!!?? Det jeg har lagt merke til denne gangen er at symptomene er sterkere enn noensinne, og det er nok rett og slett fordi dette er 4.forsøket på 10 mnd... Leste på fub tror jeg det var, at symptomene kan bli sterkere og sterkere ettersom hvor lenge man bruker de.... Har jo ikke hatt så mange pauser heller, bare kjørt på med neste forsøk.... Håper å kunne sette inn i naturlig syklus neste gang. Har jo to egg på frys fortsatt, som jeg håper skal gjøre underverker!!! Skal ringe St.Olav etterpå, håper de har plass til meg i nærmeste framtid - vil ikke vente lenge til neste forsøk - vil bare i gang igjen!!!!!!! Det er ikke greit for oss Brumm. Må si jeg feller mange tårer, for meg selv, for deg, for oss alle som sliter. Kan ikke annet enn å si at jeg synes det er ufattelig vondt og leit at vi må slite slik - og kanskje i tillegg få slengt etter oss (som en annen her inne skrev) at "å få barn ikke er en menneskerett". Jeg blir KVALM.Det er vondt nokk å slite fra før, om ikke sånne forb*** idioter skal forsure og helle salt i såret. Skamme seg skulle han.... Håper du titter innom her i dag, så jeg får ønke deg en riktig god helg! Nei nå kommer tårene igjen her.......*hulk* Stor (men trist) klem fra en som er veldig glad for at du finnes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6323931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 15. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 15. september 2006 Å nei Lenn!!!!! Dette var forferdelig trist å lese. Feller noen tårer for deg nå... Nå ble jeg virkelig lei meg. Skjønner at dette må være utrolig tøft. Og siden det er fjerde forsøk. Dette er så urettferdig lille venn. Skjønner du føler deg tom. Skjønner også veldig godt at du er lei av å være den "sterke som alle sier". Da jeg hadde tatt tester for tidlig denne gangen, sa alle at jeg er jo så sterk og tøff, jeg er nok gravid. Ble egentlig irritert. Fikk tekstmeldig av en venninne som sa at hun håpet det gikk bra med meg, jeg er jo så tøff. Jeg var nødt til å skrive tilbake: "Nei, jeg er ikke tøff i det hele tatt, og egentlig er det helt forferdelig og jeg har det ikke kjempe bra.Men akkurat nå prøver jeg å ikke tenke på det, og venter på svar til blodprøven kommer". Selvfølgelig mente hun det godt. men jeg var lei av å høre at jeg var så sterk. Vi kommer jo oss styrket ut av det, men når det holder på føler en seg så liten og hjelpesløs.. Hvis blodprøven er negativ, burde du ta en akupunktørtime for å få ut hormoner av kroppen. Min akupunktør foreslo det, var der tidligere denne uken. Da satte hun flere nåler, renset kroppen slik at den er mer mottakelig og "ren" til neste runde. Men jeg har ikke gitt opp for den ennå lille venn. Svaret på blodprøven har ikke kommet ennå. Men kjenner jo godt den følelsen du har. Men din er vel sterkere enn min var, da jeg "bare" har gått igjennom 1 forsøk. Føler jo at det har vært mer, pga de to avbrutte forsøkene. Men det spiller ingen rolle, smerten er uforklarlig, og de som kan komme å si at det er ingen menneskerett i skulle få barn, burde fått seg en på trynet. Var godt svar hun hadde da; "Det burde jo være en menneskerett å prøve". Herregud, tenk å kunne sitte der å si sånt.... Så har han barn selv også...... Var på cafe med noen venninner forleden. Hun ene har fått 2 barn på rappen, ikke planlagt i det hele tatt. Skulle ikke ha 2 så tette egentlig... 2 av oss andre holder på med ivf. Så klarer hun m 2 tette å si: "Det er kanskje feil av meg å si dette, som har 2 barn, men jeg tror det hjelper å slappe av og ikke tenke på dette- så blir dere gravide." Jeg trodde hun fleipet...... Her sitter jeg og akkurat fått negativ blodprøve.... Jeg var litt mer unnskyldt da, siden jeg bare har en eggleder og pco. Men hun andre har ikke fått "påvist" noen feil. Skjønner ikke at det er mulig å si noe sånt til oss jeg.... Kjenner jeg ikke orker å kommentere det nå...men det ble en diskusjon ja.... Kjære deg, send meg en sms når du får svar på blodprøven da. Jeg gir ikke opp håpet før svaret kommer... Det ødelegger så mye med å teste så tidlig... Det er så irriterende med bivirkninger og en har jo så inderlig lyst til å se 2 streker på testen...så det er jo ikke så rart vi gjør det... Det betyr jo at håpet er der...Men når sånne dumme piller skal gi oss falske forhåpninger... Når får du svar på blodprøven da? Prøv å finn på noe kos alle tre da:o) Så går tiden litt. Tenker MASSE MASSE på deg lille venn:o) Store gode klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6327977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 15. september 2006 #8 Del Skrevet 15. september 2006 Hei vennen. Blodprøven var også negativ.... (åååååå *grrrr*) Fikk egentlig sørget fra meg i går, samt at jeg har snakket en del i tlf i dag og fåt lettet hjertet mitt til venninner ) Men vondt er det. Syns ikke stemningen på ass.befr gjør dagen noe bedre heller.... Denne krangelen mellom flere, får nesten dårlig samvittighet når jeg leser utsagn som "det virker som dette er et forum bare for de som tester negativt" osv.... Etter det "gledesdreper"-innlegget..... Mister helt lysten til å skrive noe (selv om jeg ikke er med på kranglinga altså! )) Jeg vil jo ikke være "sytete" men jeg mener man må kunne sørge i likhet med at man må kunne gratulerer andre, som klarer det. Og det gjør iallefall jeg. Men koselig med innlegg fra deg, Snøfilla og Spira ) Føler at det snart bare er jeg, du og Snøfilla igjen her...av de gamle sliterne altså.... Ingenting jeg ønsker mer nå enn at også vi skal gå 2007 i møte med en bebis i magen... Har felt en del tårer for oss alle sammen både i går og i dag. Snakka lenge med bestevenninna mi som bor i Oslo, og fortalte henne mange av historiene pra ass.befr. Hun fikk helt hakeslepp.... Fortalte bl.a om norcathy som hadde sitt 12.forsøk i sommer og ble gravid med tvillinger. Etter å ha sett hjertene slå, viser det seg at hun mistet rett etterpå. Begge to.... Det er så jæ*** urettferdig at noen må streve og slite sånn. Alt vi skal gå gjennom!!! Er det rettferdig? Det synes ikke jeg. Kjenner at det gjør skikkelig vondt å ikke lykkes. Det er tøft å skulle motivere seg igjen, håpe igjen, tro på positiv test igjen, og ikke minst det å skulle tenke positive tanker!! Føles litt mer meningsløst for hver gang...... Men kanskje vi bare skulle prøve å "slappe av" litt, så blir vi nok gravide (*ler så jeg griner*) SÆRLIG. Skikkelig premiekommentar spør du meg ) Må være en kommentar hun kom med i mangel på noe annet å si..........?? Men nå kommer det som er bra : Jeg får gå på nytt forsøk allerede neste mens (som altså kommer til uka!!!!) Time til innsetting ca i uke 40!!! Så her går det slag i slag!!! Det ble en stor opptur for meg. Nå må jeg legge dette forsøket bak meg......... *krysser fingrene for de to gulleggene jeg har igjen* Snakka med St.Olav og de sa at det ikke spiller noe rolle om hormonene er ute av kroppen, det kunne til og med være positivt at jeg hadde igjen hormon, jo finere "miljø" i livmoren ) Når begynner du å spraye? Slutten av sept?Ser ut til at vi følges en stund framover igjen. Jeg kommer sannsynligvis til å fortsette å være sykemeldt gjennom neste forsøk også. Er SM neste uke, og siden UL allerede er i slutten på uka etter (om alt går som planlagt) så er det ikke "vits" å begynne å jobbe igjen. Jobber som du vet i barnehage, og de får ikke vikar før det har gått 16 dager, derfoe er det ifht barnehagen også at jeg tenker fornuftig....Ikke vits å begynne, jobbe i en ukes tid og så bli SM. Og så mister bhg en person i 16 dager ( Dessuten er jeg sliten..... Ha en riktig god helg,vennen min - takk for omsorgen ) Vi mailes igjen vi, maaange ganger ) Stoooooooooooooooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6328484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 15. september 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 15. september 2006 hei vennen! Jeg ble så lei meg da jeg leste begynnelsen av innlegget ditt..... Men godt du fikk svar idag og ikke måtte vente helt til imorgen... Venting er det nok av fra før:o) Og så ble jeg så glad for at dere kan begynne igjen med en gang! Ble så glad at jeg felte en tåre!!!! Det er jo den eneste måten vi kommer oss videre på, det å kunne se frem til neste forsøk! Det er jo ikke lenge til uke 40. Det er jo kjempe bra at du har to egg igjen. Håper de setter inn begge:o) hi hi. Skjønner du fortsatt er sykemeldt. Ihvertfall pga 16 dagers regel i bahge også. Så får du slappet av:o) Jeg begynner med spray 29 sept. Så innsetting blir uke 43/44. Men det er jo om det blir egg osv. Kjenner meg ikke helt sikker siden det har blitt avbrutt 2 ganger. Denne gangen skal det bli siste gang for oss begge!! Vi har vært her alt for lenge nå......... Nå er det vår tur!!! Håper du får en fin helg da lille venn. Kose deg sammen med dine! Godt å høre at du tenker positivt og ser frem til neste forsøk!!! Mange mange stoooooooooooore klemmer Ja, vært dårlig stemning her nå...Det er trist at det blir sånn. Ingen som fortjener å bli "spottet" på her. Hormonbomber er vi!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6329564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 15. september 2006 #10 Del Skrevet 15. september 2006 Kjære vennen..... Siitter egentlig og gråter enda etter å ha lest Spira sitt innlegg.... Ikke noe bra dag dette her....*sukk* Men vi skal klare det til slutt. jeg har så jæ*** bivirkninger nå, ble kjempekvalm etter besøket på restaurant i sta. Sendte sambo og lillegutt ned til elva for å kaste stein, så jeg fikk ligge på sofaen (eller på BIM!!!!!! )hehehehe) Vi snakkes vennen! Kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6329926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 15. september 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 15. september 2006 Hei:o) Ja Spira sitt innlegg var veldig trist. hadde trodd det gikk hennes vei... Trist at så mange tester neg. Så kos at dere var på restaurant da:o) Veldig synd med bivirkninger. Ja det er MYE vi skal igjennom. Urettferdig. Jeg er syk. Veldig kjedelig. Ligget i sengen i hele dag. Vondt i hodet og hals, feber osv. Ikke morro. Håper du føler deg bedre snart da lille venn. Tenk, det er ikke lenge til dere skal starte igjen!!! Tenk når du blir gravid på neste forsøk, da har jeg ikke begynt med egguttak ennå! Så jeg er veldig glad for at du har 2 egg på frys og kan komme fort igang. Skal følge deg og støtte deg lille venn:o) Jeg tenker fremdels på når vi skal møtes med 2 store kuler på magene!! Kose deg litt ekstra i helgen da lille venn:o) Jeg tenker masse på deg:o) Stooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooore klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6330910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 16. september 2006 #12 Del Skrevet 16. september 2006 God morgen vennen! Håper du er bedre i dag ) Jeg måtte "bare! teste mitt nye nick. Ble litt lei av det hjertet. Det ble så synlig når jeg var inne og svarte på innlegg ) Det sto liksom Lenn over alt! Nå har jeg sittet i terapi med meg selv på data og prøver å skrive min historie, fra vi begynte å prøve på søsken til M og til nå, etter 4 mislykkede forsøk. Har skrevet 8 siden til nå, og har kommet til egguttaket rett før jul i fjor. Kjenner det er godt å skrive ned. Det er litt "godtvondt" å rippe opp i. Bare det problematiske sv.skapet utenfor livmor. Bare å se det på trykk, jeg blir matt. Det er ikke greit for oss som har opplevd det, skal jeg si deg! Jammen har det skjedd mye inni meg etter denne "reisen". Så mye mer jeg kan, muye kunnskaper har kommet inn ja. Husker første gang jeg kom til denne siden. Vet du hva det første spørsmålet jeg spurte om var? Ha ha. Om man kunne få IVF selv om mannen hadde dårlig sædkvalitet...... Nå vet jeg jo at det er derfor man får IVF, men da var jeg fryktelig uvitende.... (heldigvis) Mye har skjedd siden da. Men vennen - oss to på kafe i Oslo med baby i magen SKAL bli en realitet, vær du sikker!!!! God bedring vennen, ønsker deg en god dag, uansett om du er i senga eller ikke..... God klem fra meg med nytt nick (håper det bringer lykke ha ha) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6335778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 18. september 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 18. september 2006 Hei lille venn:o) Blir alltid glad for hilsen fra deg:o) Jeg er mye bedre nå. Lå i sengen hele fredag og sov lenge på lørdag. Fremdeles litt tett i nese ol, men er jo oppegående da! Sitter i sengen og skriver nå. Litt deilig å skrive her:o) Høres jo veldig positivt ut at du skriver ned det du føler og alt som er skjedd. Er jo virkelig mye vi har vært igjennom og det er mye følelser bundet i dette. Hjelper mye siden vi begge er veldig åpne og snakker om dette til andre, men er jo mye inni oss som en ikke får ut... Når jeg tenker på min exu, er det jo først i ettertid jeg skjønner hvor dramatisk det var. Det er vondt å tenke tilbake. Kjenner at tårene presser seg på når jeg skriver dette nå... Så på en lege serie på tv for et parr uker siden. Der var det en som hadde exu. Det var veldig vondt å se på. Alle tankene og følelsene kom tilbake. Herregud, jeg holdt jo på å dø! Merkelig å tenke på hvor fort alt skjedde, hvordan smertene ble verre og jeg til slutt ikke klarte og puste...og full fart på operasjonsbordet. Fy f*** som vi skal igjennom ting for å få oppfylt vårt høyeste ønske... Kanskje jeg skulle skrevet ned selv... Merker jo nå hvordan smerten vokser, ved tanken på dette... Så du har sikkert godt av å skrive om dette:o)Ser frem til den dagen vi kan legge alt dette bak oss. Ja, mye vi var uvitende om da vi bevegde oss inn på disse sidene... Du kom først. Husker jeg syntes det var litt "skummelt" i begynnelsen. Ja vi er alle nybegynnere en gang..... Men jeg takker for disse sidene. Hadde aldri kommet meg dit jeg er nå uten de sidene. Og da hadde jeg aldri møtt deg heller. Støtten din har betydd mye for meg:o) Har du fått mensen nå? Er spent på når du får dato til egginnsetting!! Blir det høstferie på dere? Vi skal på fjellet. Så da kjører jeg forbi deg:o) Det nye nick navnet ditt betyr lykke:o) Denne gangen er det deres tur. Finner meg ikke i noe annet. Så du må komme først, så kommer jeg etter. Når du endelig får en spire i magen, får du sende masse støv til meg og så er det min tur. Så kan vi avtale når du kommer til Oslo:o) Hi hi. Vi får være positive og se fremover. Denne gang skal vi få det til før jul. Ha en god natt så snakkes vi:o) Mange nattaklemmer fra meg:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6366030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 19. september 2006 #14 Del Skrevet 19. september 2006 Heia vennen ) Godt at du føler deg bedre, er så kjedelig å være syk!! Særlig når man er skikkelig "nedsylta" i tillegg... Anbefaler deg å skrive ned det du har vært igjennom. Da har du det på "papir" og kan lese det om og om igjen. Jeg merker at jo flere ganger jeg leser det, jo lettere er det å akseptere det. Sånn ble det, liksom. Ingenting å gjøre med det. Men jeg merker jo også at det er rart å se min egen historie på trykk. At noen (vi) skal slite sånn med noe som for andre tar et kvarters tid...ja kom ikke å si at det ikke er urettferdig. Synes det er så godt å snakke med venninner om det. Tror både jeg og du er veldig heldige som har så gode venninner. Jeg har full støtte fra alle. Og det er jeg flink å si til dem også. Møtte to av dem i går, og de var så forbanna for at det ikke hadde gått denne gangen heller. De sier også "jeg skjønner ikke at du klarer å gå gjennom dette - du viser så stor styrke og mot". Ja kanskje gjør jeg det... men det er i så fall noe jeg har lært meg til etter hvert. Jeg blir nok oppfattet som en veldig sterk person, som klarer meg i stormen. Men i gitte øyeblikk føler jeg meg veldig liten og redd jeg også. Og jeg har mer enn en gang grått i armene på sambo og hylt at "jeg orker ikke være sterk lenger!!" Men det er vel naturlig at vi får en knekk i blant. Det må jo komme ut all den innestengte sorgen og frustrasjonen over at det skal være så vanskelig!!! *grynt* Jeg går jo her og venter på mensen, men har ikke panikk (enda )) Vet jo at vi er inne i systemet, og regner med den kommer om ikke altfor lenge. Bare så irriterende at den skal tulle når den skal komme... Men det er vi vel også vant til ;o) Ja vi må lykkes nå!!! Det er bare en eneste ting jeg ønsker meg til jul (i år som i fjor og i forfjor og året før der...) Baby i magen!!!! Og i år tror jeg jammen at julenissen har hørt oss. Eller hvem det er som sitter og tar i mot sånne sterke ønsker ) Så at det var en her på siden som anbefalte en bok som skulle være bra å lese for oss som sliter....Hva var det den hette mon tro...? "Vi vil ha barn"? Eller noe sånt? Var inn på nettet og så på den. Tenkte å spørre etter den i byen i dag. Skal til legen med M (sønn ;o)) Han har hatt så mye smerter i beina i det siste, våknet om natta og grått skikkelig. Etter smertene og lokalisasjonen (nedenfor knærne) å dømme, høres det ut som voksesmerter. Men vil jo sjekke det i alle tilfelle. Det er uansett ikke jeg som skal stille den diagnosen. En av de som jobber i barnehagen til M sa at hun kunne lære meg massasje på ham for å lette smertene. (hun er babymassasje-instruktør) Veldig spennende. Og når jeg først er hos legen, så vil jeg forlenge SM min. Ingengrunn til å presse seg tilbake for en uke eller to og så bli borte igjen. Da har de det best når det er stabilt og alle de "faste" er der. Nei nå får jeg snu meg rundt og gjøre noe fornuftig her. (som å hente boka mi og lese litt på sofaen)Ha ha. Ønsker deg en kjempefin dag vennen!! Glad jeg har deg!! Stooooooooor klemmmmmmmm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6368413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 20. september 2006 #15 Del Skrevet 20. september 2006 *Dyttetidytt* Heisann... Nå har jeg akkurat vært på besøk på jobben med sykemeldinga mi. jeg har iallefall verdens beste sjef ) Hun er fantastisk. Jeg begynte selvfølgelig å grine med det samme jeg satte foten innenfor døra... Det var så rart - har ikke vært innom de siden jeg ble SM, så det var overveldende å se de igjen. Alle kom og klemte meg osv, de hadde blitt informert om at forsøket ikke gikk.... Sjefen sa at jeg IKKE skal ha dårlig samvittighet, hun var fullstendig enig i at det er nå jeg må prøve, jeg kan ikke sette det på "vent" og personalet står bak meg og krysser alt de kan hele gjengen ) Hun sa myyye annet også, men det som skinte gjennom samtalen var at hun FORSTO. Hun fortalte også om seg selv og ting hun hadde opplevd (syns det er så typisk, når man velger å være åpen til andre, så får man ofte en historie eller to tilbake). Det var bare så godt å snakke med henne at jeg sitter her og er sååå letta ) Er sykemeldt til 22.oktober. En måned. Var til legen i går og han er også veldig forståelsesfull, så jeg har vært heldig med de rundt meg. Det kan ikke sies ofte nok ) ) ) Hvordan er det med deg? Skal du jobbe litt under forsøket? Hadde ikke du fått deg ny jobb:o) Eller har jeg drømt...? Fikk forresten mensen i går!!!! Hurra hurra hurra ) Så nå har jeg snakka med St.Olav og vi er i gang med 5.forsøk, som jeg skal bli gravid på ;o) Ultralyd neste fredag og forhåpentlig innsetting i uke 40 ) Juhuuuuu. Det ser jeg fram til gitt. Nå skal det gå bra! Ha en fin dag vennen!!! Gooooooooooooooood klem og kos fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6382613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 20. september 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 20. september 2006 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ du er så god lille venn!!! Er så ufattelig glad jeg har deg:o) Ja vi er heldige som har de rundt oss som stiller opp og forstår. Min beste venninne, som jeg forteller ALT til, hun er god å ha. Hun skjønner når jeg har det vondt og hun skjønner hvordan jeg har det. Hun har selv prøvd en 2 år, men ikke ivrig da. Skjer det så skjer det. hun har 2 barn fra før, så hun har liksom ikke "samvittighet" til å si at de virkelig prøver. De ønsker seg et barn til, men hun er jo så utrolig taknemlig for de 2 hun har. Så vil hun jo helst ikke bli gravid før meg. Søt da. Så de ønsker ikke å prøve nå, det er min tur først sier hun:o) Ja er nok en ide å skrive opp hva som har skjedd, det skal jeg gjøre:o) Skjønner godt du er sykemeldt. De på jobben din er jo virkelig helt fantastiske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da trenger du ikke sitte med dårlig samvittighet heller. Skulle du jo ikke gjort uansett, men en føler det sånn noen ganger. Men du skal tenke på DEG SELV !!!!!!! Det er det viktigste. Jobnb og andre ting kan vente. Har maaaange år igjen å jobbe siden:o) Ja det stemmer at jeg har ny jobb. Men jeg jobber hjemmefra, driver med salg, så jeg bestemmer egen arbeidstid selv. Så er ikke noe stress. hjelper å tenke på litt andre ting. Jeg har jo vært hjemme noen år siden min datter ble født:o) Så har jo bare kost meg egentlig!!! Så å skulle komme tilbake til en 8-16 jobb med en sjef hengende over hodet mitt...nei takk...Så trives godt med det jeg gjør nå!! Grattis med mensen!!! hi hi, tenk at vi gratulerer for det, hi hi. Men nå kan det starte igjen for deg, og det er jeg veldig glad for. Nå skal DU bli gravid, så følger jeg etter deg:o) Er jo det jeg har gjort med det meste. Så jeg har en god følelse på dette nå. Nå er det vår tur, og ønske om at vi skal være gravide i julen, det skal bli oppfylt denne gangen! Om 9 dager starter jeg med spray. Tenk hvor fort tiden går!! Hurra!! Nå roper Brumm-mannen og vi skal legge oss:o) Du sover nok, så når du leser dette, er det nok blitt morgen:o) Ha en fantastisk dag! Kose deg med boken din!! Fant du ut hva den het, den du snakket om? Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange store klemmer fra meg:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6393629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 21. september 2006 #17 Del Skrevet 21. september 2006 Heia vennen min ) Det har ikke skjedd så mye siden i går, men må liksom dytte innleggene opp ellers så forsvinner de bare og vi glemmer dem.... Akkurat vært hos frisøren. En venninne av meg som har vært ute i sv.skapsperm var tilbake på jobb igjen og det ble mye skravling i stolen ja ;o) Hun har hatt en exu hun også, holdt på å dø. Men hun har fått et barn etterpå, på vanlig måte. Var ute og spiste sammen med 4 venninner i går. Vi har jenteklubb og så skulle hun ene flytte til Nederland (hun er derfra) Var litt trist egentlig. Men godt å komme ut en gang i mellom ) Så artig at dere kjører forbi meg når dere skal på høstferie...! He he... Det blir jo mest sannsynlig innsetting på meg i høstferieuka (uke 40), men sambo kan ikke bli med. Derfor ville mamma bli med meg! Hun er super altså. Vi tar likegodt med M også og så reiser vi hjem til familien på Møre etterpå. De har høstferie en uke senere enn Østlandet. Så da slår vi 2 fluer i en smekk. Sambo er på kurs når det er innsetting, han skal ha med seg 60 kunder, så det var vanskelig å få ordne det. Men vet du hva? Det gjør meg ingenting!! Dette er innsetting nr.5, og en innsetting tar 3 minutter. Det gjør meg virkelig ingenting å sitte der alene. Kanskje det bringer lykke?? Hahahahahah ) Hadde det vært "ordinært" forsøk med uttak og sånn hadde han selvfølgelig droppa kurset ;o) (han må jo levere prøve da også;o)) Nei nå får jeg begynne å sette hjernen i "middagsmodus". jeg har en smule middagsfobi, har utrolig vanskeligheter med å finne på spennende middagsretter - hva med deg? Det går liksom i det samme.... Fiskeboller, supper, kjøttboller, pannekaker, fiskepinner, spaghetti, pølsegryte, gryterett.......*hm* I dag tenkte jeg å ha fskeboller, det er noe av det beste jeg og M vet. Og det "må" vi ha minst en gang hver 14 dag ) Vi snakkes;o) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6398708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 22. september 2006 #18 Del Skrevet 22. september 2006 God helg vennen!!! *klemmer* Vi snakkes! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6409549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 24. september 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 24. september 2006 Hei vennen! Så kos at du koste deg med venninner da! Trenger det en gang i mellom:o) Var selv ute igår. Jentekveld. Var super gøy! Ble litt mange drinker, så er veldig sliten idag..... Og så har Brumm-mannen og jeg malt hus, høstet epler fra alle epletrærne i hagen, rakt og holdt på. Ganske imponert da vi begge var ute igår.. he he. Han var på guttegreier. Så naboen var barnevakt:o) Så supert at din mamma vil bli med til Trondheim da!! Skjønner godt hva du mener at sambo ikke trenger å bli med. For det første er det jo et fryseforsøk og han trenger ikke levere prøve, og for det andre har dere jo vært der noen ganger sammen da... Trenger jo egentlig ikke hans "tilstedeværelse" på samme måten som tidligere. Blir jo kos at M skal være med og:o) Dette skal gå bra nå lille venn!!! Skal tenke på deg på fredag når jeg kjører forbi deg:o) hi hi. Pleier å stoppe på L:o) Nå skal vi nok stoppe på Otta. Har en utrolig god kaffe latte der, så pleier å stoppe der:o) Om vinteren er det stengt, så får benytte sjansen mens det er åpent!! Gleder meg til å komme på fjellet. Bare oss tre. Skal kose oss, gå turer, sitte forran peisen på kvelden og skal nok drikke litt rødvin. Skal bare være der til tirsdag. Så når vi kommer hjem er det slutt på sånne ting! hi hi. Blir deilig å komme igang med nytt forsøk. Føler det er lenge siden sist...er jo ikke det. Men kjenner jeg gleder meg nå! Denne gangen skal det gå!! Ha en fin søndagskveld videre:o) Nå skal vi nok legge oss snart... Er helt ferdig.... Stoooooooooooooooooooooooore klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6437838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 25. september 2006 #20 Del Skrevet 25. september 2006 Heia vennen min ) Nå må du høre på noe viktig!! : Har vært inn på Snartgravid og der har de altså funnet et homeopatisk middel på den danske nettsiden Netspiren.dk som populært kalles "babyklister"!! Dette skal man ta for at egget skal feste seg, eller å hindre truende abort etc. Tror du jeg allerede har vært inne og bestilt eller ) Her skal alt prøves!! ) Tipper at klisteret kommer litt for sent til dette forsøket, men det er jo verdt å ha liggende i skuffen. Virket iallefall som om mange hadde hatt god virkning av det, og det tegner jo bra! Man får ikke betalt over nettet, men jeg leste at de på Snartgravid har sendt mail og fått kontonummer og så fått bekreftelse og senere produktet. Synd at ikke Norge kan være mer frampå når det gjelder å teste ut spennende produkter/ framgangsmåter fra våre naboland. Føler ofte at vi henger litt etter med ting. Det er selvfølgelig veldig mange ting vi er ledende på, men mange ting burde den norke stat se nøyere på og ta opp til vurdering. Hva med hatching for eksempel. Eller eggdonasjon? Eller å få Progestankapslene godkjent i Norge sånn at noe kan refunderes!?? Hva sa de i Danmark ang det å få egget til å feste seg? Hadde noe kjerringråd? Eller noe man kunne gjøre eller ta?? Alt er velkomment her!! ) Skal på UL på fredag. Har ikke hatt akupunktur i forkant denne gangen. Var ikke helt fornøyd med ham jeg gikk til her i byen. Han (kjempeflinke) som jeg gikk til i Trondheim ville sjekke ut litt her i byen jeg bor i, om det finnes noen med IVF som spesialfelt. Men det ser nok dårlig ut, siden jeg ikke har hørt noe fra ham enda. Men skal bestille aku før og etter innsetting, om det blir innsetting i uke 40, da. For akupunktøren har høstferie i uke 41........ *krysse fingrene for at det blir i uke 40* Veldig spent på UL. Sist trengte jeg bare 1 UL og så reiste vi i veien. Gangen før der hadde jeg 3.... Men hadde litt høyere dose Progynova denne gangen............. ha en riktig fin dag, her pøøøser det ned.... Men men, sikkert fint å gå en tur likevel ) Stoooooooooooor klem og kos fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6439815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 25. september 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 25. september 2006 Hei lille venn! Ikke hørt om dette babyklisteret. Skal sjekke ut. Nei her i Norge er jo ingen ting lov. Virkelig et kjedelig land... he he. De ga ingen tips i Danmark. Eller jeg spurte ikke heller. Var bare i hundre og syntes det var deilig at vi hadde kommet oss dit og fått satt inn et egg... Så jeg sa til legen at jeg håpet jeg ikke treffer han igjen... he he. Neste gang skal jeg spørre. Jeg begynner hos akupunktur om 1 uke. Tiden har gått fort, og det er deilig:o) Snart er det oktober og det er jo måneden vi skal til Danmark. Skal ha l i t t høyere dose på sprøytene. Håper det ikke er for mye da, og at hele forsøket blir avbrutt. Litt bekymret for det... Men kan ikke ta bekymringene på forskudd. Første ul er 23 okt, så regner med uttak i slutten av uke 43/beg av 44. Håper du får innsetting uke 40, tenk det er ikke lenge til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Godt du starter med en gang. Er jo ingen grunn til å vente. Blir jo sterkere av disse nedturene, så hjelper å se frem mot neste forsøk:o) Er det ingen andre akupunktører i nærheten av deg? Er godt du vet om en dyktig i Trondheim da:o) Er nok det viktigste det for deg. Og etter innsetting. For meg er det jo viktig å få stimulert strl på eggene:o) Sove godt lille venn:o) Mange koser fra meg:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6452430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 26. september 2006 #22 Del Skrevet 26. september 2006 Heisann:o) Jeg har akkurat trent på ergometersykkel. Sitter og prøver å få tilbake pusten ) Har bare måtte ta meg sammen nå...har liksom ikke orket å trene og aldri kommet meg i gang heller... Hadde kort på Elexia et år, og det var litt av et støttemedlemskap skal jeg si deg... Var innom på gjesteopptredener 7 ganger tror jeg... Så nå må jeg ta meg selv i nakken og prøve å sykle iallefall 2 ganger i uka. Og så gå tur et par ganger. Får litt mer overskudd da. Godt å komme i gang før jeg begynner med Progestanen... den gir meg 1000 bivirkninger. *krysser fingrene for at det ikke skjer denne gangen*.... Skal på kaffe til svigerinna mi kl.13 og i overraskelsesselskap til en annen venninne som blir 30, litt senere. Hun vet ingenting om at vi skal overraske henne. Hun kommer til å sippe litt, det er jeg sikker på ;o) Bare koselig det! Ellers skal jeg male ferdig det siste her i huset denne uka tenkte jeg. Vi kjøpte jo hus som du vet, for 2 år siden. Har malt ALT, bare umalt panel på vegger og tak, og i år har vi tatt alle dørene og vinduskarmene. Har en dør og 3 vinduskarmer igjen. Nå må vi bare få det ferdig. Er så kjedelig når det står igjen bare småtteri... Dette var dagsrapport herfra ) Du må ha en fin dag vennen. Stooor klem og kos fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6454810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 28. september 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 28. september 2006 Hei vennen:o) Er egentlig døds trett nå.... Skulle bare si hei:o) Vi reiser imorgen tidlig. Skal tenke på deg når vi kjører forbi!!!!! Kose deg med trening!! Vi skal gå masse turer!! Snakkes når vi kommer hjem. Kose deg masse og pass på deg selv lille venn!!! Kjempe klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6491230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 29. september 2006 #24 Del Skrevet 29. september 2006 Hei vennen .o) God tur og god ferie!! Hvis jeg er så heldig å ha "klar" slimhinne i dag , og det blir innsetting tirsdag eller omkring der, reiser vi til mamma & co rett etterpå. Så da "snakkes" vi når vi er tilbake! Lykke til med spraystart i dag!! ) Stooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276707-kj%C3%A6re-lenno/#findComment-6492153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå