Arb.ledig husmor Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Hei! Jeg har fødselsangst og har slitt med depresjon gjennom hele svangerskapet. Men min fødselsangst vil nok noen her kanskje si at ikke er fødselsangst, men for meg er det det. Denne angsten har ikke noe med at jeg gruer meg for alle smertene og at noe kan gå galt med babyen, men at jeg ikke klarer å stole på de menneskene jeg vil møte rundt fødsel. Jeg sliter med sosial angst og har vanskelig for å knytte meg til de jeg møter fort. Det tar som oftest lang tid. Og jeg vet jo som de fleste at en fødsel kan ta lang tid fra vannet er gått til ungen er ute. Og det er her angsten min kommer inn... Hvor mange mennesker vil jeg møte i denne prosessen, kommer alle til å være like hyggelige, vil jeg bli tatt godt vare på osv. Er det noen andre som har/har hatt en slik angst? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276259-er-det-noen-andre-som-harhar-hatt-en-slik-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har ikke angst helt på samme måte, men jeg har sosialangst, noe som suuuuger! Det går egentlig veldig bra, helt til i dag! Skulle på kurs i 2 etg i et bygg, vi gikk å gikk lengst inn i en laaang koridor, skulle sitte samlet med 150 stk i et lite rom. Ble så stressa jeg, så jeg gikk etter en time, så nå sitter jeg her å irriterer meg over meg selv!! Burde liksom klart å være der? Men for å prøve å svare deg litt her, så møter du nok noen mennesker under fødselen, kan jo være vaktskifte osv, men jeg personlig la veldig lite merke til dem, for en er så opptatt med seg å sitt oppi en slik situasjon, i den fasen du ikke er kommet så langt i fødselen er jo du å typen din en del aleine. Så for å trøste deg litt tror jeg ikke du kommer til å legge så godt merke til dem, er jo bare jordmor der, så kommer det en barnepleier etterhvert, å er du heldig, slipper du vaktskifte. Håper det var litt til hjelp? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276259-er-det-noen-andre-som-harhar-hatt-en-slik-angst/#findComment-6277060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmeline Skrevet 11. september 2006 #3 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har tillitsproblemer til helsepersonell, så i denne sammenhengen blir jo det noe av det samme. Anbefaler at du tar kontakt med føden i god tid, og ber om en samtale om dette. Hvis du blir sett, hørt og forstått vil dette mest sannsynlig gjøre deg roligere med tanke på "alle menneskene" du vil møte. Samtidig vil da jm og de andre være obs på dette, og passe på å ikke renne ned dørene hos nettopp deg. De kan nok begrense antall mennesker til et minimum, men likevel ivareta driften ellers på avdelingen. Ikke sitt med det alene, det hjelper ikke!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276259-er-det-noen-andre-som-harhar-hatt-en-slik-angst/#findComment-6281330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå