Gå til innhold

Keisersnitt=vondt å ha sex, noen??

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har slitt med at det er vondt å ha sex etter jeg tok keisersnitt.

Er det noen som har kjent det samme, og vet hva det er?

Jeg har kjempe legeskrekk, og kvier meg skikkelig for å ringe legen. Jeg vet de kommer til å ville ta GU, men jeg vet at det er liten vits, fordi det er jo nettopp det som er vondt, å få noe "oppi der"..

Ved sex'n så er det nesten umulig, det er skikkelig vondt når han fører den inn. Skjønner ikke hva det kan være, og er så fælt når jeg ikke får svar. Prøver å finne noen nettsider som har skrevet om det, men finner ikke noe. Alle sier jeg må ringe legen min.. Men vil se om noen har noen svar her først.

Noen som vet om noen eller har vært utsatt for det samme selv? Trodde ikke det skulle gå utover skjeden/underlivet når man tok keisersnitt.. Merkelig!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6276087-keisersnittvondt-%C3%A5-ha-sex-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge siden er det du hadde KS?

Sånn var det for meg ganske lenge, men det gikk over etterhvert - men ikke helt over før jeg sluttet å amme.

Tror nok det er en kombinasjon av at man ikke har hatt sex på en stund (hvertfall for veldig mange...), hormoner og at man er mye tørrere i skjeden når man ammer!

Har dere prøvd med glidekrem? Da funket det hvertfall litt bedre for oss, men som sagt, det tok litt tid!

Jeg tok keisersnitt den 19. april i år.

Pga legeskrekken har jeg tenkt at hvis jeg bare er tålmodig vil det gå over. Men på de snart 5 månedene har det bare blitt 5% bedre, for å si det på den måten. Og det er ikke det at det er ubehagelig, det er skikkelig vondt asså. Har "kjørt løpet ut" en eneste gang bare, og da var det sånn halvgodt bare.

Jeg ammer ja. Og vi har prøvd glidekremen klick, men funket ikke noe særlig, ble bare "seigere" på en måte.

Tusen takk for svar asså..

hei

jeg har ikke tatt keisersnitt men det jeg har hørt og det som var tilfelle for meg etter vaginal forløsning er at slimhinnene i skjeden er tynnere, sårere i ganske lang tid. Hormonelt!

( kan jo også være sopp, det svir stikker og er vedlig sårt )

Hei!

Jeg gjennomgikk et KS i september i fjor, og hadde det likedan som du beskriver etterpå. Jeg gikk til legen. Fikk beskjed om at slimhinnene var veldig tørre og at dette gjør at det blir vondt når man har sex. legen sa at dette var veldig vanlig, både etter KS og normal fødsel. Han anbefalte glidekrem. Har ikke prøvd det, men det går bedre og bedre. Kjenner det fortsatt litt, et år etter, men nå går det fort over, så det er ingen hinder lengre.

lykke til videre!

Anbefaler deg å gå til legen, så du får sjekket. Er enig at det ikke er særlig godt, men det kan lønne seg!!!

• 2 uker senere...

Hei!

Legen min advarte meg om at det kunne være vondt å sex en tid etter fødselen på grunn av såre slimhinner i skjeden. (har ingenting med kerisersnittet å gjøre, bare hormoner). Jeg tok keisersnitt 19. juni og hadde vondt i ca 2 måneder etterpå. Det hendte at jeg blødde, så sår var huden der inne. Nå er alt tilbake til det samme gamle, sex er herlig igjen og ikke sårt i det hele tatt. Så smør deg med tålmodighet og glidekrem, det blir bra igjen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...