Gå til innhold

Stilfull og romantisk resturant i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale meg en stilfull og romantisk resturant i Oslo som vil være et egnet sted å spise før jeg skal fri til min kjære? Stedet bør være romantisk, stilfult og ha god mat og vi ønsker gjerne å kjøpe en 3-4 retters med vin men samtidig skal det ikke være så fint og dyrt at vi ikke føler oss vel.

Fortsetter under...

Skrevet

Stort mer romantisk enn Klosteret blir det vel neppe, hvitkalkede vegger og levende lys...

http://www.klosteret.no/

Victor også nydelig, romantisk og fin, på Sandaker, av alle steder.

Markveien Mat og Vinhus vet jeg flere som er blitt fridd til. www.markveien.no

Og så er Oslo Spiseforretning et flott og spesielt sted, med vekt på norske råvarer. www.oslo-spiseforretning.no

selv ble jeg fridd til etter en femretter på Ylajali www.tekethopa.no

Alle disse er flotte og stilige, men upretensiøse og ikke stive.

Ut av sentrum kan jeg anbefale den litt røffere Kampens Hete www.kampenshete.no

eller noe eklektiske men supersjarmerende Kampen Bistro www.kampenbistro.no begge er veldig rimelige også.

rundt hjørnet for heten ligger www.caferenseriet.no, der har jeg ikke vært enda, men det er visst bra.

Lykke til!

Skrevet

Madeira har god smak når det gjelder restauranter! Av hennes forslag er jeg aller mest svak for Ylayali og Klosteret. Vil føye til Smia på Vålerenga, røft og romantisk.

Skrevet

Det kommer jo selvfølgelig litt an på hvilken stil man liker. Jeg synes Ekebergrestauranten er kjempe koselig og romantisk, spesiellt hvis da får reservert et vindusbord. Kjempe fin utsikt over hele byen og helt UTROLIG god mat!!! Vi var der og spiste når vi hadde 1 års bryllupsdag og hadde det kjempe koselig.

Skrevet

Og, må bare legge til, det er det ikke så stivt og fint at du ikke føler deg vel. Jeg var litt bekymret for det første gang vi var der, men det er det ikke i det hele tatt. Veldig hyggelige servitører også!

Annonse

Skrevet

kan anbefale Hos Thea - www.hosthea.no på Skillebekk. Det er lite og intimt med fantastisk god mat! Kjenner kjøkkensjefen og tror ikke du vil få vansker med en spesiell deal om du sier hva du skal!

Skrevet

Jeg ble også fridd til på ylajali - etter en femretter overraskelsesmeny med vinpakke - kan absolutt anbefales. Kjempegøy å få god mat servert uten at du har valgt hver rett - og de setter sammen kjempedeilig vin til. Veldig hyggelige mennesker som jobber der - du føler deg veldig velkommen. Ikke for stivt heller.

Skrevet

Smia, som maud nevner, glemte jeg, gitt. Enda jeg bor rett i nærheten.

Men femretters overraskelsesmeny med vinpakke på Ylajali kan absolutt anbefales på det varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...