*1D* Skrevet 15. september 2006 #76 Skrevet 15. september 2006 Jeg tviler forresten på at Simba har BOD her.............. er jo dyrt og langt og alt sånt............ mente jo lissom om hun hadde BODD her jeg da.......men får vel høre det endel ganger nå da:) Så da glemmer jeg ikke svaret ihvertfall;)
simbamamma Skrevet 15. september 2006 #77 Skrevet 15. september 2006 Tør jeg komme til kanariland da? Er ikke dere veldig skumle? Men er jo faktisk bare en svipptur med toget, så burde jo kunne greie det etterhvert... Ja, jeg har BODD i Trondheim. Noen måneder på Nardo og noen måneder på Moholt, var 00/01 det. A trodde han skulle bli siv.ing., så det var derfor vi flyttet dit. Jeg jobbet i vikarbyrå, var bl.a. på City Syd og KBS, var litt innom forelesninger på NTNU også, men det ble aldri noe stort av meg...;-/ Men så ombestemte A seg etter 1.året, så da flyttet vi hjem igjen. Trives tross alt best med å bo nærme familien, begge to... Det triste var at vi hadde så dårlig råd hele tida, så vi fikk liksom ikke opplevd noe særlig av det "bartebyen" har å by på mens vi hadde sjansen. Har i ettertid vært på kurs på Rica Nidelven, men rakk ikke så mye i byen da. Men hotellet var flott!
simbamamma Skrevet 15. september 2006 #78 Skrevet 15. september 2006 Og ja, det blir baby snart!!! Vet ikke helt om det har gått opp for meg ennå.... Det har liksom vært så langt fram hele tida, men nå er det plutselig ikke det likevel. HJELP! Ikke sant jeg fortjener en lett fødsel, jeg som har hatt så mye vondt allerede...? (Håpe, håpe...)
*1D* Skrevet 15. september 2006 #79 Skrevet 15. september 2006 Syns du fortjener den letteste fødselen jeg...... (okei, nest etter meg seff...men siden du skal føde i år og jeg har tenkt å vente til neste år så kan du få årets lette også tar jeg neste års ikke sant????) Bartebyen er fin den;) Går tog hit også......................... Har ikke lagt meg enda, tar tid å spise når men ikke får puste også er lillingen våkna siden han endelig fikk frokost;) Tar det nå jeg.... Tror dere jeg rekker å sove litt før gubben kommer hjem kl 3?? (er forresten 20 grader og knall blå himmel i dag her oppe i dag også............ekstra trivelig å være syk da syns jeg;) )
Molait Skrevet 15. september 2006 #80 Skrevet 15. september 2006 Ja ikke sant...nå skrvles det fra ALLE faktisk, ja alle utenom meg! Svanine-lykke til på kont. Rart du skal reagere sånn. Var ikke slik i begynnelsen? Og du skal på mange kont. til så det der får du legge av deg:) Huske alt du skulle spørre om nå da. Si ifra når du får tygd ferdig da:) Jeg vil ikke belønnes med bilde, for jeg kan le av deg "live" jeg:) Tar derimot gjerni imot besøk inkl. bakverk:) Når skal du til jm da cat? du får oppdatere når du kommer hjem. Softis i kakkaon hørtes dritdigg ut!! Simba klart vi er farlige. Ikke farlige men noe skremmende. Faktisk er vi det. skvetter stadig vekk i det jeg passerer speilet:) Nei men jeg har faktisk truffet alle her utenom deg jeg, ja av de "faste trådskriverne" da. Et evt. møte vil til å begynne med bli dritflaut for deg, mens vi ikke vil tenke stort over det. Hjalp dette til at du tar deg en tur? (hihi) Nei men hadde vært koselig med et ordentlig trådtreff. Må vel ta det når 1D er nedover. Langt for henne å ta en spontan tur. 1D..assa jeg husker ikke hva du sa om noe jeg nå. Jo nå husker jeg litt. God bedring:) Kakkao og boller er godt men kaloribomber! Kjøp deg målebånd a! haha det er premien din isåfall. Mplebånd sendt i posten:) Dra med deg noen i papir fra Ikea neste gang du er der da vel!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #81 Skrevet 15. september 2006 Tilbake fra jordmor nå. Hun lå fortsatt med hode ned da, men hode var ikke festet. Ellers sa hun ikke så mye mer enn det jeg allerede vet. Hun lyttet på magen og målte magen og var visst veldig fornøyd. Fikk igjen skryt for å være rolig og jordnær angående svangerskapet. Hun lyttet på hjerteslagene både med den tredingsen og den andre greier som jeg også kan høre hjerte med. Hun sa babyen hadde bedaglige hjerteslag når hun var rolig og at tempoet økte når hun sparket og det var visst veldig bra! Så fikk mest sannsynlig en unge som visste å slappe av når hun først skal hvile. Og det hørtes jo bra ut:)) Mente jo at simbamamma skulle besøke meg da!! )
_svana_ Skrevet 15. september 2006 #82 Skrevet 15. september 2006 Neida, ingen kløning på P-huset i dag. Må jo lære en gang jeg også da :-) Så hva kan jeg melde etter dagens kontroll? Joda, både mor og barn vokser og har det bra. Jeg har gått opp 2 kg på to uker - igjen! Men det er visst bare fint og veldig normalt sa jm. Bt: litt høyere overtrykk, men det er visst ikke så farlig, også har jeg fått bittelitt ødem. Endelig blir jeg med i den klubben også! Riktignok bare 0-1 (dvs. at det noen kvelder er litt vrient å ta av ringene, ikke verre enn det). Det hadde visst vært rart om jeg ikke hadde hatt noen hevelser nå, så da får jeg bare smile tilfreds av at jeg er litt blubbete, men normal. Tisset var forøvrig bra det også. Fikk forlenget sykemeldingen min, og legen (som var veldig hyggelig) skrev "stor mage" som sykdomssymptom... hehe. Men så til det som er litt mer spennende, disse barna :-) De ligger fortsatt med hodene ned, flinke små. Jeg fikk ikke eksakt vekt, men de har begge vokst bra. Faktisk har storebror tatt igjen lillebror, og er nå henholdvis 1800-ognoe og 1700-ognoe. Jeg har altså 3.6 kg baby i magen min, men høygravid får jeg ikke kalle meg :-( *urettferdig* Men i og med at de da hadde byttet avvik (nei, de har ikke byttet plass) mente legen at de etter all sannsynlighet var omtrent like store... og at dermed var sjansen større at de sannsynligvis var eneggede... forstå det den som kan. Jeg synes eneggede er skumle! Vel vel. Det viktigste er at de har det fint da. Fikk også bekreftet (igjen) at begge har (sitat legen:"mine barnebarn mellom beina...") øh... Men en liten interessant detalj til slutt. Tvilling 1 (altså han som skal ut først, naturlig nok) ligger laaaaangt nede i bekkenet. Legen lurte på om han hadde lyst å begynne å finne veien ut... håperhåperhåperhåperhåperikkedet!!!! De har det da bra der der er en gooood stund til. Og dessuten så er jeg ikke klar til å føde enda. Men der er i allfall svaret på at jeg har hatt mer kynnere enn vanlig i det siste i allfall. 1D: Dakar deg som er syk *godbedringogblåsepå* Hadde vært morsomt om du tok deg en tur sørover ja :-) Fikk lyst på kakao nå... kanskje jeg skal prøve det nærmeste jeg kommer her i skapet - varm skummamelk med oboy, hihi. Simba: Du fortjener en lett fødsel ja! Men med alt du har vært gjennom får du sikkert et vidunderlig barn :-) Komme på besøk du også! Jaaa! Tiny: Skjønner godt at du er støl. Blir støl av å bare tenke på å sitte i en sal jeg... Men nå begynner rumpa mi og falle fra hverandre så jeg tenker heller på sofan jeg altså. Cat: Bra at vesla ligger rette veien. Vi har ofte kontroll på samme dagen virker det som. Alltid artig å få skryt. De eneste som sier jeg ser godt ut er disse jordmødrene. "Du stråler!", fikk jeg høre i dag. Jojo... Føler meg som en vandrende lysfontene, iaf i vekt. Dersom frøkna er som jm sier er du jammen heldig. Molait: Vet ikke hvorfor jeg blir sånn nervøs før kontroll, er alltid det. Ble bedre da jeg fikk satt meg i bilen. Tygde litt i går, H hjalp litt, vi kan jo ta det på msn. Msn ja, er jo ikke på en gang, det må det endres på. Laaaangt innlegg (igjen). Men jeg tror ingen av dere vant konkurransen. Ungene er for tjukke begge to, og det er jo bra. I neste uke er de nok over to kg! Hurra!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #83 Skrevet 15. september 2006 Svanine: Så fint at alt sto bra til med mor og barn da. Vandrene lysfontene.. hihi.. Får jammen håpe disse små velger å være inne i magen en stund til. Selv om det begynner å bli tungt for deg, så er det nok mye bedre å ha de i magen ja, enn 2 premature tvilling-gutter på sykehus. Og jeg som nesten hadde håpa du skulle kløne litt i p-huset Neida.. Ja det er alltid koselig med skryt og jaffal når det er av babyen min:)) Skal ærlig inrømme at jeg liker tanken på en rolig baby. Men siden jeg nå begynner å tro det, så får jeg sikkert en super-hyper knert.. Men både jeg og T var rolige som baby, så det må være lov å håpe ) Åhh.. lyst på snop av et eller annet slag igjen jeg...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #84 Skrevet 15. september 2006 Hallooooooo?? Er det noen her??
Molait Skrevet 15. september 2006 #85 Skrevet 15. september 2006 Ja. Tror jeg skal legge meg nå for er så utrooolig trøtt i trynet. Pjokken tok kvelden 2100-21.30 i dag. Greit å få seg litt søvn før man skal opp igjen. Orker ikke sitte oppe 2-3 timer til og slitsomt å måtte opp etter å ha sovet bare en time. Jeg er sikkert überfestlig i morgen:) Kvelden slutter 22-23. Hehe ja skulle jeg slokne, så får dere bare holde på. Ja eller vi forden saks skyld cat. hmm rollebytte? (rollene noe snudd. De som slokner mens vi holder koken. Hva har skjedd emd oss..sukk) Bra det gikk fint på kontroller i dag:) (eller blir det mer riktig å si fint det gikk bra??)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #86 Skrevet 15. september 2006 Ja hva har skjedd med oss ?? Skal jeg ta med deilig eplekake i morgen?? Mamma kom og leverte nybakt kake på døra nå, men orker ikke spise nå. Den er kjempegod, med vaniljekrem inni og greier. Sov godt da, så får du lade opp til i morgen )
Molait Skrevet 15. september 2006 #87 Skrevet 15. september 2006 Lade opp? Til å sitte med puppen ute og gulp på skulder'n? ja ok. Klart du skal ta med kake.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #88 Skrevet 15. september 2006 Han skal vel ikke ha pupp heeeele tiden vel?? Gulpe kan han gjøre på skulderen vår også )
Molait Skrevet 15. september 2006 #89 Skrevet 15. september 2006 hehe nei da, bare litt lade opp til hva:) (og kanskje jeg liker å sitte med puppen ute? Hvem sa noe om baby'n og mat? ) Nei nuh! Natta:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. september 2006 Forfatter #90 Skrevet 15. september 2006 Bare å slenge ut puppen det, sier mr T ) hehe.. jepp, kom deg i senga og få deg litt søvn nå, så snakkes/sees vi i morgen. Natta )
*1D* Skrevet 15. september 2006 #91 Skrevet 15. september 2006 Jeg og liker å sitte med puppen ute.....ikke;) Jeg har pusta litt etter middag i dag også Også har jeg spist myyyyyyyyyyye Sitter med Smash og Cola nå Koselig med skryt da Cat, flinke jenta til å lage flinke babyen;) Jeg har stor mage jeg på skjemaet, men fikk beskjed forrige dagen om at den var så liten å nett atte;) Dessuten har jeg sett ei som har termin etter meg som har myyyye større mage!!!! Jeg skal prøve huske ta med papirstrimel fra Ikea neste gang, eller rettere sagt trenger vel 5;) Jeg skal ikke legge meg enda, ikke med mindre mannen min kommer inn i lege-frakk;)
♥Tiny Skrevet 16. september 2006 #92 Skrevet 16. september 2006 Puppelufting er ganske utbredt her i huset også... Ikke det at jeg liker å sitte med puppen ute, men av nødvendighetens skyld... hehe... Svanine: så bra at gutta dine vokser bra!!! Nå begynner de jo å bli ganske store! Får håpe de holder seg inne en liten stund til ihvertfall.. Cat: Det er godt at jenta di har det bra inni magen!! Molle: Sov mens du kan, da er man bedre å ha i hus 1D og Herkules: Kom dere nedover på østlandet!!! Vi vil ha tråd-treff!!! Igår fikk vi en lang kveld for oss selv!!!! Utrolig men sant så var hun så trøtt at vi bare badet henne og la henne i senga etter litt mat kl 20 og jammen meg så slokna hun med en gang!!!! SÅ deilig!!!! Og ikke nok med det! Hun sov faktisk til 4, opp og få litt mat, og slokna igjen 4.30.. sov igjen til 7.15! Så nå er jeg ganske uthvilt faktisk!!!! Noen som skal noe spennende i helga da?? Her skjer det ikke stort.. Gubben jobber 12 timers vakter og han ser jeg jo ikke stort til da... Skal en tur i kirken faktisk, å se på et bryllup idag, og imorgen er det middag hos min farmor Hun har bursdag.. Skikkelig begivenhetsrik helg kjenner jeg Må forresten på jakt etter en vippestol! Noen som vet om noen fine som ikke koster alt for mye????
Molait Skrevet 16. september 2006 #93 Skrevet 16. september 2006 Puppelufting er greit det, helt til du kjenner at du er våt og klissete nedover hele magen og på bh'n og æsj. Har i tillegg en som gjerne fyller opp kjeften for så å åpne munnen før han svelger. Bare la det renne ut. Skjer nesten alltid på slutten. Herkules ER vel forsåvidt på østlandet da:) Men om vi korrigerer til Romerike så er jeg enig:) 1D bor i gokk. Simba og. Er vel litt østlandet det og men.. Du kan jo få låne min i et par uker Tiny. Kanskje nekter hun helt å sitte i vippestol og da er det litt bortkastede penger. W nektet det. Satt vel kanskje 1 time til sammen på 6 mnd. Minsten skal helst ikke sitte så mye i den enda alikevel. Jepp du får se da vøtt. Bare å prøve den først om du vil:) HAN NEKTER JO Å SOVE!!!! gir opp begge to snart nå...stille i 2 min og grin igjen. Overtrøtt..sukk. Kanskje jeg bare skal legge meg i senga med ham. vil jo liksom skille pådag og natt da men..
♥Tiny Skrevet 16. september 2006 #94 Skrevet 16. september 2006 Mente egentlig Simbamamma, men hun er vel stasjonert på østlandet hun og? Herkules er vel byjente... Men å samle alle på disse trakter hadde vært moro!!!!!!!!!! Kunne vært greit å lånt den vippestolen så vi fikk prøvd litt... Kan jo komme en dag til uka på besøk kanskje? om det passer?? Så HT synes soving er oppskrytt??? Får ta et alvorsord med han da Kanskje Tiril kan det???
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2006 Forfatter #95 Skrevet 16. september 2006 God formiddag jenter!! Alltid aktivitet når jeg ikke er på, er det planlagt eller Mamma drar 3 uker til usa på mandag, så vi skal på avskjedsmiddag der etterpå også skal vi jo en tur til Molle. T og M skal ta seg noen øl og vi jentene skal spise eplekake og drikke kakao )
_svana_ Skrevet 16. september 2006 #96 Skrevet 16. september 2006 Tydeligvis har jeg ikke samme døgnrytme som dere jeg heller, men sånn er det vel noen ganger. Må si jeg er missunnelig på deg Tine. Prøvde å legge meg kl 12 i går, for jeg var i grunn ganske trøtt. Klarte å sovne litt over 01. Så var jeg på do kl 02, 03, 04, 06, 07, 09 og klarte da å sove til kl 10.30. Jeg er drittlei av å sove i korte perioder! Men det er vel min egen skyld (+ den lille dusten som ligger så langt ned i bekkenet mitt da) fordi jeg er kjempetørst hver gang jeg står opp og bare _må_ drikke et glass vann. Ang. vippestol så kjøpte vi to brukte babybjörn-stoler. Som Molle skrev så vet man jo ikke om ungene liker de i det hele tatt, men siden vi kjøpte brukt så ble det ikke så dyrt. Faktisk var det det første kjøpet jeg gjorde... hehe. For det er jo vippestoler man trenger først *knis* Om dere kommer til meg en tur er det bare å prøve stol her også :-) Vet ikke om dere leste en tråd en gang om en dust av en mann som hadde med vippestol i stedet for bilstol da han skulle hente mor og barn på sykehuset. Snakk om å være blåst! (Åh.. halsbrann... blæææ.) Skal i bryllup i dag, er bedt til kaffe. Sitter og undrer på hva jeg skal skrive på kortet... (Au, vooonde spark i ribbeina!) Har begynt å vaske litt klær og sengeklær i dag, til de små altså. Får besøk til uka og da må jo venninna mi sin gutt ha trekk å sove i, så det er vel greit å bare begynne. Har lagt ut den blå sofaen på finn nå, så får vi se om vi klarer å bli kvitt den. God helg alle!
Molait Skrevet 16. september 2006 #97 Skrevet 16. september 2006 Holdt på fra 08.30 til 13.00 ca. Det er leeenge for en så liten pjokk. Sov litt innimellom, men max 5 min om gangen. Til slutt var vi så slitne alle 3 at jeg dro for gardina og la meg med ham i senga. Gjett hvem som har sovet i over 2 timer:) Han tror vel ratt det er natta han nå, men pytt. Bare å komme en tur til uka det. Kan snakke litt dåp. Må begynne å planlegge det og snart vel. Så kan du ta med deg den stolen samtidig. Du burde vel prøve over 1-2 ukers tid. At hun sitter i den en dag betyr ikke nødvendigvis at hun akter å sitte der noen gang mer:) Ikke årets mod. men jeg har nå teppe oppi uansett jeg. Er jo ikke stygg da men..ja. Er bare brukt til et barn før. Satt å venta på at du ikke skulle være til stede før vi skrev cat. Du kommer ratt til å sove mer etter fødsel du svanine:) Og hva med å drikke et halvt glass vann? Prøv å sutt på isbit. Stopper tørsten en del og får ikke så mye i deg. Skal dere ha for sofaen? Og hva kostet den ny? (vi driver å vurderer å selge både det ene og andre her...)
simbamamma Skrevet 16. september 2006 #98 Skrevet 16. september 2006 Her er det slik fikse-i-huset-dag, A jobber som en helt, mens jeg er myndig administrator og arbeidsleder. Funker så fint atte! Svanine: Var det den grå/blå Mysinge-sofaen med morsom annonsetekst. I så fall: Jeg vet hva du heter og hvor du bor!! (Skummel stemme...) Molait: Stakkars liten, han er sikkert like sliten som dere. Håper det går seg litt mer til snart! Og ja, jeg vil da absolutt si jeg bor på Østlandet gitt! Heia HamKam! Tenker litt på navn igjen, jeg. Kan ikke dere foreslå hvert deres gutte- og jentenavn dere liker, men som dere ikke skal bruke selv? Begynner å få litt vondter her, jeg.....så det kjennes da ut som det nærmer seg mer og mer. A tror på fødsel i helga, HAHA for en optimist! Men seriøst, skjer nok ikke noe ennå altså. Mamma har pent bedt om at jeg venter noen dager til, hun er i Wien fram til tirsdag... Så da får vi sjå da vettu! Blir biff i kveld, namnam. Kos dere alle sammen, uansett hva dere skal! Klem fra
Herkules Skrevet 16. september 2006 #99 Skrevet 16. september 2006 Her har det skjedd mye. men ikke på mange timer ser jeg Har vært uten nett noen dager grrrrrrrrrrrrr Og i dag har vi vært å hentet noen kubikk ved. Skal bare si god natt kommer sterkere ti bake i morgen her fra Vestkanten som jeg befinner meg (!).
Molait Skrevet 17. september 2006 #100 Skrevet 17. september 2006 hehe joda vestkanten av østlandet så Vil ikke strekke meg så langt som å si at Bærum er på vestlandet. Koselig med besøk i går. (igjen hadde folk med mat/kake til meg. Nesten flaut snart dette. Hilse mamman din å si goood kake) Hvordan går det med vondtene simba? Ingen fødsel enda? Og når har du tenkt deg hit da? Før eller etter baby? Gutten min har blitt så stor:( Har måttet pakke bort første pysjen (pysen?) og litt annet smårusk allerede. Bleiene er for små og, men de får holde til i morgen. Blir ikke mange newborn å sende videre herfra:) Synes det er litt trist og jeg. Han har blitt mye lettere å bade i tuben da:) Ja når kommer T-tuben a? Med fullt navn klinga det veldig bra synes jeg. Får man spørre hvordan type tub det er? Oppblåsbar, ferdig med lekre damer oppi eller? Venter spent på prototyp av hva det nå enn skal være. Ellers er rompehumor helt fint det. Kan ikke skjønne hvorfor folk ikke ler av slikt. Ja og dere som ikke har møtt Herk. Hun er skikkelig blærumbærte. Megaklysete soss. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet på Thorsov (hihi) Jeg vil og nyte alkoholens vidunderlige effekt snart... (også gleder jeg meg til å drekka med svanine, for det tror jeg kan bli en interessant opplevelse) Og skulle ikke du "navngi" knotten i går a cat? Synes ikke du kom med lange avhandlinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå