Gå til innhold

Brystskjold, manglende utdrivingsrefleks og sulten baby

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lite jente på to måneder som stadigvekk er utrolig sulten om kvelden. Hun kan spise i flere timer i strekke, og likevel virke sulten og desperat etter mer. Hun gråter og gaper, og suger som en gal på "tomme" bryst.

Jeg ammer med brystskjold, og lurer derfor om dette gjør det vanskeligere for henne å få i seg nok melk. Hun legger fint på seg, så det er jo litt vanskelig å tro at hun får i seg for lite i løpet om dagen.

Det virker ikke som om jeg har noen skikkelig utdrivningsrefleks - når jeg pumper så spruter det aldri en stråle ut fra brystet slik jeg har sett fra andre. Det renner jevnt og trutt, men ikke noen stråle.

Noen som har erfaringer med dette?

Fortsetter under...

Det er vanlig å ha mindre på kvelden, det blottlegger fløtemelken i brystet slik at man får en roligere natt. Brystskjoldet kan redusere mengden barnet generelt får ut, og graden av stimulering av ditt bryst. (flere tråder her på siden om å slutte, les dem). Og du har en helt grei utdrivingsrefleks, det du refererer til er den imponerende overaktive refleksen, som jeg personlig kan skrive under på er mer en plage enn nytte (unntatt ved pumping). Mange har plager med puppenekt og annet (lekkasjer) pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...