*Lenn* :-)) Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hvordan gikk det på uttak på i går?? Ble det ett eller to egg?? Spent...... *Krysser alt jeg har for at alt ser fint ut* Klem
cristina Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hei Lenn Var på uttak igår og fikk ut 2 fine egg. Var helt elendig etterpå med store smerter og kvalme, men det er helt fint idag. Fikk telefon idag tidlig fra klinikken om at begge eggene var blitt befruktet!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er så utrolig glad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vet nesten ikke hvilken fot jeg skal stå på. Nå er vi et steg lenger på veien, og skal til innsetting imorgen kl 11.30. Da får jeg sannsynligvis satt tilbake begge to om de har delt seg fint. Nesten for godt til å tro at begge de to eggene er blitt befruktet, jeg er så ufattelig glad. Vet at veien til et barn enda er lang, men vi gleder oss over hvert steg vi tar som er vellykket. Så nå håper vi bare et denne gangen er det vår tur!!! Skal bli godt å få innsettingen overstått og så begynner de to laaaaaange ukene med venting. Det er nervepirrende ikke sant?! Hvordan går det med deg da? Håper alt fortsatt er fint og satser alt på at det er din tur også denne gangen!!!!!! Ønsker deg alt godt - la oss holde kontakten ok?! Mange mange klemmer
*Lenn* :-)) Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!! Er så glad på dine vegne!!!! Og så at begge er befruktet, supert ) Spennende med innsetting, tenk i morgen kl.12 er du også ruger!! ) Jeg har ligget på sofaen i et par timer, er så jæ*** kvalm.... Vet ikke hva det skal bety, var sånn noen dager før test sist også, men vet også at Progestanen kan gi kvalme. Men har ikke hatt det så sterkt før i rugetiden. Kommer litt etter måltidene, blir helt sånn "stappa" hvis du skjønner... Akkurat som det venter på å komme opp (sorry, dtete var ikke hyggelig lesning .o)) He he. Puppene er vonde, og det var de også sist. men det er også noe som kan være bivirkninger som vi vet ;o) Klarer ikke ligge på magen, det er kjempevondt. Er fremdeles veldig rolig og optimistisk. Har ingen som helst planer om å teste før fredag. Har vært inne på tanken om å tjuvteste, men har lagt det fra meg. Nå skal testen være sikker før jeg tar den. Dermed basta. Blir ufattelig spennende på fredag, håper så utrolig inderlig på en postiv test, da blir jeg verdens lykkeligste person ) Inntil da får jeg holde ut med den brennende følelsen i spiserøret og den ekle kvalmen. Hvis det er svangerskap ute å går her, skal jeg aldri klage over kvalme, ALDRI!!! ) Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og lykke lykke til i morgen. Vi kan jo fortsette å chatte på denne tråden utover uka?? ) Klemmer i fleng fra
cristina Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Hallo hallo - er du der allerede? Høres jo ut som om du er gravid, men det er jo så vanskelig med alle disse hormonene vi får.....Jeg satser alt på at du er det!!!!! Vi må absolutt holde kontakten ja, la oss bruke denne tråden fremover. Ja det begynner jo å nærme seg test for deg....bare noen dager til..... kjempespennende!!! Er enig med deg, bare jeg blir gravid skal jeg aldri aldri aldri klage over kvalme igjen. Skal ikke klage over noen av graviditetsplagene, bare eggene sitter denne gangen. Ja tenk at imorgen ettermiddag er jeg også ruger. Det er nesten ikke til å tro, alt har gått så ufattelig fort. Det er faktisk bare 4 uker siden jeg fikk vite at jeg skulle igang med nytt forsøk, og pang så er jeg allerede nesten ruger. Helt utrolig. Er så glad så glad for at begge eggene ble befruktet- helt fantastisk, det hadde jeg aldri trodd. Får satse alt på tvillinger denne gangen..... Jeg har også hatt noen timer på sofaen idag. Morfinen og vivalen fra igår satt godt i, og dessuten blir jeg så utrolig trett av crinonen. Men det er helt greit, jeg klager ikke. Skal til legen på onsdag og be om sykemelding for rugeperioden +++ dersom eggene sitter. Denne gangen er det på mine premisser, jeg skal ta det helt helt med ro. Imorgen tidlig skal jeg ta akupunktur før vi drar til innsetting, så blir det akupunktur igjen etterpå. Har stor tro på det. skal også ha akupunktur på rugedag 5, skal være rundt festetidspunktet..... spennende tider dette her. Vi "snakkes" imorgen etter innsetting. Ha en fin kveld og ta vare på deg selv!! Mange klemmer
*Lenn* :-)) Skrevet 11. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2006 Spennende med akupunktur..... Jeg har det for første gang i forbindelse med forsøk....Hadde ikke aku hverken på 1., 2., eller 3.forsøk. Så nå skal vi se hvordan det har gått denne gangen ) (ble jo gravid sist forsøk da, uten akupunktur, på et dårlig egg til og med....) Men akupunktøren min mente virkelig at det hadde store fordeler ifht blodgjennomstrømninger og for at egget skal holde seg i livmoren ) Han ville ikke gi meg mer akupunktur enn før og etter innsetting, siden jeg var veldig mottakelig for virkningen (kjente mye når han stakk) Og siden jeg har mistet i SA før, tok han ikke sjansen, i tilfelle han skulle "forkludre" noe........ Ja vi snakkes! Enda en klem )
*Lenn* :-)) Skrevet 12. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2006 Tenker på deg ved innsetting i dag ) LYKKE TIL!!!
cristina Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Heisann Her er jeg tilbake fra innsetting som gikk kjempefint. Ikke antydning til vondt, det gikk så bra så. Så nå sitter jeg her og er ruger på 2 egg, ikke til å tro. Håper så inderlig at det går bra. Ett egg var todelt og ett var tredelt med litt fragmentering. Det var visst ikke et veldig godt tegn, men.......nå får vi se. Krysser fingrene for at det går godt denne gangen. Har akkurat fått akupunktur, runde nr 2 idag. Fikk først idag tidlig før innsetting og nå i ettermiddag etter innsetting. Ja dette blir spennende tider!!!! Jeg er så ufattelig trøtt idag at jeg tror bare jeg må flate ut litt. Sikkert en kombinasjon av stress iforbindelse med uttak, befruktning, innsetting, akupunktur og crinone. Er til å bli matt av. Tror ikke at de som aldri har vært igjennom ivf virkelig kan forstå hva vi gjennomgår av både fysiske og følelsesmessige påkjenninger!! Men vi står på, ikke sant?! Denne gangen er det VÅR tur!!!! "snakkes" imorgen - håper at du har det bra!! Store klemmer fra rugeren
*Lenn* :-)) Skrevet 13. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2006 Gratulerer som ruger!!!! ) Så spennende med 2 egg...... Dette skal og må gå bra ) Nå krysser vi alt som krysses kan for at det er VÅR tur, for det er det nemlig ;o) Jeg har det bra. Driver jo og kjenner på disse symptomene, da vettu.... Våkna i natt av en sånn intens sultfølelse, fikk ikke sovne igjen. Godt mulig dette er bivirkninger, men jeg kjenner igjen denne følelsen fra før.... Og før har det vært et godt tegn. Er mye uvel....... Holdt på å tjuvteste i dag tidlig, men tok til fornuften. Har bestemt meg for fredag og da blir det det (tror jeg he he he) Nå holder jeg fingre og tær *krysset* ) Ha en fin dag Cristina ) Klemmer fra
cristina Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Heisann Lenn Så spennende dette er!!! Sultfølelsen din tror jeg er et godt tegn..husker også det fra sist gang. Kan godt forstå at du holdt på å teste idag, men holder med deg i å vente...bare to dager igjen....hjelp dette er så nervepirrende!!!! Jeg er så spent på hvprdan det går med deg, men jeg har en veldig god følelse Selv har jeg vært hos legen og tryglet om sykemelding til jeg har testet. Er så ufattelig trøtt, matt og sulten (litt tidlig til å være et godt tegn for meg da), og sykemelding fikk jeg. Spurte også etter sykemelding videre dersom jeg får blått kryss....har lyst til å ta det helt med ro denne gangen ser du. Legen mente at om jeg blir gravid er videre sykemelding unødvendig, for da påvirkes ikke det indre miljøet av ytre faktorer. Så da så. Men vi får nå se, en ting av gangen. Jeg kunne tenkt meg sykemelding til etter de 12 første ukene...hva syns du om det? Jeg er så redd for at stress på jobb indirekte skal føre til at det ikke går bra igjen. Er sikkert bare jeg som stresser med den tanken, men jeg vil så gjerne lykkes og gjøre alt riktig denne gangen. Det er sikkert ikke behov for å overgå seg selv i avslapping heller, men jeg vil bare ikke stresse. Det er jo mange som blir gravide naturlig som ikke vet at de er gravide, og som stresser, trener hardt og styrer på - akkurat det jeg prøver å unngå, og likevel bærer de frem friske barn og har vanlige svangerskap. Mens her går jeg og stresser og tenker på hva jeg absolutt må unngå, hva jeg ikke må gjøre osv osv. Blir tullete av dette her, men vil jo så gjerne lykkes. Har jo mistet tre allerede så jeg vil ikke ta noen sjanser. Uff nå maser jeg visst fælt, håper du er våken enda Lenn! Ha det fortsatt bra Lenn, ta vare på deg selv. Vi snakkes snart - og ha en flott dag!! Mange klemmer fra en lettere utmattet meg
*Lenn* :-)) Skrevet 13. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2006 Hei hei ) Jeg titter innom av og til....Har sånt og gjøre når man er hjemme:o) Jeg er HELT enig med deg i å ta sykemelding minst ut uke 12!! Hvis jeg er heldig nå og er gravid, skal jeg være SM ut uke 12. Det har ikke noe med at man absolutt må ligge på sofaen med potetgull, men at man har anledning til å roe seg ned når kroppen behøver det. Som di skriver, noen kan hoppe og sprette rundt og har null problemer, ikke vet de at de er gravid osv...men det vet vi!!! Og vår graviditetsprosess er (mildt sagt) ganske annerledes enn de aller fleste andre!! Vi har hatt en lang vei og gå, og det har tæret på oss både økonomisk, psykisk, mentalt og fysisk. Vi har grått, vært kvalme, blødd, venta, grått mer, vært trøtte, venta, vært lei oss, misunnelige, venta, gått gjennom "ild og vann" med kroppen vår, latt leger stikke en lang nål inni oss for å få ut egg osv osv osv (kunne fortalt i det uendelige). Det har vært og ER med GOD samvittighet jeg henter sykemeldingen min hos legen. Etter over 3 år med prøving, 2 SA-er og en exu, samt 4 prøverørsforsøk, har jeg ikke det fnugg til overs for de som sier at "jammen graviditet er jo ingen sykdom". Pass deres egne saker, rett og slett!! ) Det var dagens utblåsning!! Tjo og hei. ) Jeg har og en jobb der jeg stresser. Er ikke typen som går og "diller" på jobb. Er jeg på jobb, så jobber jeg, og har en tendens til å yte litt mer enn jeg egentlig har godt av..... Merker at tempoet her hjemme har vært helt hæærlig denne perioden. Hørt mye på meditasjon og taichi cd....Utrolig beroligende og anbefales å sette på i bakgrunnen hjemme, gjerne mens du holder på med andre ting. Hvis legen din ikke er villig til å gi deg SM, så bestill time hos en annen, eller bytt lege! Rett og slett ) Gynekologen min ville ikke gi meg SM på siste forsøk, så jeg gikk rett til fastlegen min og han var sååå forståelsesfull! Ga meg SM gjennom telefonen )! Det er også han som har skrevet ut SM denne gangen, og jeg har avtale med ham om å bare ringe og folenge den om det blir nødvendig ) Ja det er forskjell på folk ) Dette ble langt........men et viktig tema ;o) Ta godt vare på deg selv!! Ha en fortsatt god dag!! Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå